Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16181 til 16200 af 20009
-
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
hvad er det man egentlig gør her? (integralregning)
ForumindlægFølgende opgave. en funktion f er givet ved f(x)=5/x +6x2 , x>0 bestem den stamfunktion til f hvis graf går gennem punktet p (2,3) JEG SØGER IKKE HJÆLP TIL HVORDAN MAN LAVER DEN: Jeg har fundet stamfunktionen, og så har jeg løst den ved at bruge punktet (2,3) til at solve: fsolve(F(... -
Nogle der vil skrive sammen med mig på engelsk? - Vil gerne lære det bedre
ForumindlægHej :) Jeg går i 9. klasse, men er rimelig dårlig til engelsk.. Så det kunne være lækkert, hvis der er nogen, der vil skrive med mig på engelsk! :) -
Litteraturvidenskab
ForumindlægHey...Jeg har lige afsluttet 2.g og er begyndt at tænke lidt grundigere over valg af videregående uddannelse... Pt står litteraturvidenskab øverst på min liste over drømmeuddannelser, så jeg ville høre, om der er nogen af jer, der kan fortælle lidt om den uddannelse eller anbefale nogle sider...?... -
Tutur
ForumindlægHej, Vi er nogle stykker der skal være tutor for de nye 1.G'er i år...Vi kkunne derfor godt tænke os at vide hvad i kan huske fra jeres 1. skoledag. Hvad lavede i, og blev i vist rundt?Har i evt. nye ideer, til hvad man kan lavce med sådan en ny 1.G klasse?Bjarkee -
Possessive?
Forumindlæghejsa! Er forvirret, ved ikke helt om de er rigtige!!!1.Er trägt...Tasche(f) (Meine)2....Kind(n) hat heute nacht schlecht geschlafen (unser)3. ... Hose (f) steht offen (dein)4. Ich habe... Haus (n) Nocht nicht gesehen (euer)5. Ich besuche...Eltern (pl) zu selten (mein)6.Seit...Geburt(f) ist er t... -
Ge?
ForumindlægHejsa.jeg har et meget kort spg.Når man skal skrive "ge" og et ord efter, "ge" skrives vel når udsagnsordet er i før-nutid.Det vil sige:1) Eleverne havde købt en gave til lærerinden.^^før datid?1) Die Kinder haben eine Gabe gekauft, noch/zu die Lehrerin.2) Eleverne købte en ga... -
plegede
ForumindlægJeg har med stor interesse fulgt med i en tidligere tråd, hvor ordet plejede indgik... Jeg har også et spørgsmål... Hvordan ville man sige: de vidste, at de plejede at gå i seng kl. 22 & han har forsøgt at finde en lille gave... Mine bud: sie wussten, dass sie pflegten, um 22 Uhr ins Bett zu ... -
Metodiske krav til spørgeskema?
ForumindlægHej alle sammen :) Skal op i AT årsprøve her om lidt. Jeg har valgt at skrive en synopse om propaganda under 2. verdenskrig. Derunder ville jeg gerne lave et spørgeskema, om folks mening omkring propagandaen udgjorde en forskel for krigens forløb eller ej. Fagene er samfundsfag og histo... -
SSO
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan komme med nogle gode forslag omkring SSO på Hhx 3 år. har selv tænkt mig skrive i dansk, men hvad mener du? -
Tjek min sætning !!!
ForumindlægNoget med genitiv ! Plz hjælp om de er rigtige ??6. Als Richard nach Hause kehrt will er dem Oberhaupt des Families(wieder nehmen.)7. Es erstehen viele (Konflikten), weil die Familie bis jetzt alleine klar gekommen sind.på dansk ! 6. Da Richard vender hjem vil han overtage rollen som familie... -
eines fehlers?
Forumindlægnogle fejl i denne bitte tekst.A: Hier bin ichHallo, vor allem heiße ich Jonas Kisby Jørgensen. Ich bin 16 Jahre alt, und ich habe einen Vater eine Mutter einen Bruder und eine Schwester. Wir wohnen alles auf Ærø, welche ist eine Insel der südlich von fyn liegt. Aber auf der jetzig Zeitpunkt ich ... -
Denn eller weil?
ForumindlægHej, jeg håber der er nogle der gider, at tage en kig på dette, jeg forstår nemlig ikke hvad det er jeg skal, altså hvornår jeg skal bruge denn og hvornår jeg skal bruge weil.Sammenlign:Hun er let at forstå, fordi hun altid taler meget tydeligt.Sie ist leicht zu verstehen, weil sie immer sehr deu... -
få sætninger
Forumindlægbedes kigges igennemjeg elsker at spille fodbold, da jeg synes det er sjovtich liebe fussball zu spielen, weil ich finde es sehr lustigkender du manden jeg mødte igårkennst du der mann, ich traf gesternhvorfor kan vi ikke reje idag?warum könnte wir nicht heute reisen? -
hjælp haster!!
ForumindlægHejsa skal bruge nogen som kan hjælpe,mig med den opgave "hvordan er kapitalisme? -
Løst eller sammensat verber korrekt?
ForumindlægLøst sammensat Aufgeben Anpassen Umringen Fast sammensat Untersuchen Überwachen Wiedersprechen Durchschneiden Har jeg placeret verberne korrekt? -
hvordan siger man
Forumindlægjeg vil gerne perspektivere til andre tekster ? -
Sovjetunionen
ForumindlægHvordan havde bønderne det med zaren? -
OT: Jubilæum
ForumindlægHelt off-topic, men lige et lille hurra for mig selv. Jeg har i dag været medlem herinde i 4 år :D Vi er jo nogle, som holder ved ;-) /Katrine -
Sætningssammensætning
ForumindlægHvordan skal jeg sætte disse sætninger sammen? (tal og bogstav kombineres) 1. Richtige Männer A. macht um 18 Uhr zu. 2. Das Geschäft (forretning) B. bringt den Gästen das Essen 3. Der Computer C. kochen schon eine halbe Stunde. 4. Die Kartoffeln D. kommst zu spät 5. Der Ober (tjener) E. t...
