Søgning på: to keep the faith. Resultater: 16221 til 16240 af 18613
-
SSO i Latex
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SSO, og har valgt matematik. Jeg vil skrive i Latex, men hvordan ændrer jeg sidelayoutet, så man har skriftstørrelse 12 og 1,5 linjeafstand, som er kravene ved SSO? Jeg prøvede nemlig før at tage en side fra et word-dokument, hvor hele siden var fyldt ud med tekst - ... -
eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk på B niveau.. Jeg kunne godt tænke mig at se frem til hvordan en god remlæggelse/mundtligt oplæg er.. Kunne I give en disposition eller noget der fortæller om hvad kommer først og bagefter og til sidst.. Jeg skal nok 100 % lave analyse og fortolkning + de takson... -
Engelsk A - Shakespeare (eksamen)
ForumindlægHejsa. Jeg skal, som så mange andre, op til mundtlig engelsk A (stx) eksamen på mandag, og der kan jeg bl.a. trække Shakespeare. Derfor vil jeg høre, om der er nogle der har gode tips og evt. erfaringer om, hvordan man skal gribe det an og hvad man skal komme ind på, hvis man nu f.eks. træk... -
Metoder- religion
ForumindlægHej alle, jeg skal op til AT-eksamen i morgen, i emnet "fosterdiagnostik". Jeg er dog i tvivl om, hvilke metoder jeg bruger... Jeg har analyseret en artikel, for at afdække en persons synspunkt på fosterdiagnostikken og tænker derfor, at der er tale om noget tekstnærhed, med henblik ... -
Musik, drama eller billedkunst?
ForumindlægDrama, musik eller billedkunst - hvilket af disse fag har du, og synes du det er spændende? Jeg skal selv til at vælge, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket et, det skal være. Tripper i mellem drama og musik, synes at de begge kunne være spændende. Har dog hørt, at musik skulle være røvkedeligt, f... -
Hej :) Jeg skal meget snart igang med at skrive SRP. Jeg har dog et lille problem
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive SRP i 3.g. Jeg har dog et lille problem, da jeg er helt på bar bund hvad angår emner. Jeg skal skrive i Engelsk og Idræt. Er der nogle som har forslag, eller evt selv har skrevet med de samme fag? Ville være en stor hjælp . Tak :) -
Bedre til at tale/skrive på engelsk?
ForumindlægHar I nogle gode råd til, hvordan jeg kan blive bedre til engelsk? -
et 6 tal (02)
Forumindlæghvad skal jeg gør for at få et 6 tal til mundtlig engelsk på c niveau...( selvstuderende) -
Bedre karakterer?!
ForumindlægVil man få en bedre karakterer hvis man de sidste 2 uger- er konstant aktiv? Kan det virkelig lade sig gøre- at der er lærerer der er så "dumme"- til a hoppe på den?- Eller er det slet ikke forkert. Er der nogen af Jer, der har oplevet noget lignende? Har en veninde, der aldrig sagde ... -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
Enzymer
Forumindlægjeg gået fuldstændig i stå angående med hvad jeg skal svare til dette spørgsmål : Giv en generel beskrivelse af enzymers struktur og funktion . håber der er nogen af jer, der gider hjælpe mig med dette spørgsmål. -
Integral
ForumindlægHej En opgave lyder: Bestem F(x) til f(x)=x+1, der har y=-x-1 som tangent. Jeg har indtil videre fundet: Nu skal jeg så bare finde konstanten k, men hvordan gør jeg dette ved brug af min viden om tangenten? -
Antivirus program
ForumindlægEr der nogen som kender et free antivirus-program til Vista?? -
"En god røv er en fordel"
Forumindlæg"Hvis man har en god røv, er der ingen grund til at skjule den til eksamen." - http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=896698 En dansk lektor, Klaus Kjøller, mener, at ens fremtræden har større indflydelse ved en eksamenspræstattion end ens faglige viden. Han henvender til en unde... -
bøger til læreruddannelsen?
ForumindlægJeg skal begynde på læreruddannelsen sidst i august og ved at man skal bruge en masse bøger som man selv skal betale for. Er der en/nogen som har nogle bøger de ved man skal bruge som jeg evt kan købe? [email protected] på forhånd tak :) -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i dansk på mandag, og jeg tænkte på, når man læser en novelle, hvordan skal man kunne så se at man i teksten skal kunne se at der er snakke om det moderne gennembrud. Håber jeg kan få en forklaring på forhånd tak. -
Brøk regning hjælp
Forumindlægb(a-1)/2a + a(b+1)/3b Har lidt et problem med at løse den. Jeg ved jeg skal finde en fælles nævner, men har svært ved at gøre dette når der er blanding med tal og bogstaver. Når jeg så har fundet en fælles nævner skal jeg lægge det til i tælleren, som jeg har lagt under den pågældende nævne... -
S.kierkegaard og Sartre
ForumindlægHvad var i hovedtræk forskellen mellem Sartre og Søren kierkegaard? ( -
Atomkraft
ForumindlægHvorfor må Iran ikke have atomkraft når alle andre lande i vesten må? Jeg synes at de skal have lov det og USA ikke blande sig! -
At gange gennemsnittet med 1,08
ForumindlægNår jeg afslutter gymnasiet her til næste år og fx ender med et snit på 9,2. Kan det så passe at jeg kan gange det med 1,08 og derefter ende på et snit på: 9,9?
