Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16241 til 16260 af 27496
-
Protein syntesen step by step
ForumindlægHej, Jeg har alvorligt brug for en hånd mht. til at forklarer proteinsyntesen. Håber nogen kan hjælpe! Vh Anna :) -
jobsamtale
ForumindlægHEJ Jeg skal til min første jobsamtale på mandag, og jeg er ret nervøs. Er der nogen der har gode råd? -
Autoklavering
ForumindlægHvorfor autoklaverer vi substrater? - og hvordan kan det sikres at det autoklaverede substrat er sterilt? -
Hvilket HTX gymnasium?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om de forskellige HTX gymnasier I København? Jeg har ingen idé om hvilket jeg skal vælge, og skal man have tysk? Det stod der I Optagelse.dk og det undrede mig meget. -
FSA
ForumindlægHjemmesider hvor man kan øve sig på gamle FSA-prøver. Må helst ikke koste penge. Tak på forhånd. -
læse samfundsfag
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse samfundsfag, på en videregående uddannelse. Baggrund for det er at jeg vil noget indefor politik, nogle der ved om man kan vælge samfundsfag eller skal det være statskundsskab? -
Universitetsoptag reguleret efter mulighederne for at få job efter studiet
ForumindlægJeg kunne ikke lade være med, at falde over denne artikel, og TV-avisen i forgårs, der påpeger, at man allerede fra næste år, vil regulere optaget efter ''sandsynlighed for job''. https://nyhederne.tv2.dk/2014-03-12-universiteter-skifter-kurs Hvad er jeres mening om dette? Princ... -
glukosemolekylet
Forumindlæghej :-) jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal op til en eksamen her d 28 hvor jeg blandt andet skal beskrive et glukosemolekyle - men kan på ingen måde finde frem til dette - hverken fra bøger eller nettet. - det skal lige nævnes at det er i forhold til fedme, og kost .. håber i kan hjælp... -
Bakterier
ForumindlægHJÆLP HJÆLP! Gør rede for formering og overførsel af arvelige egenskaber hos bakterier. Nogen der ved noget om dette, eller kan henvise til internetsider / bøger... -
Proteinsyntese og AB0
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Forklar princippet i proteinsyntesen med AB0- og Rhesus-systemet som eksempler. Hvordan kan jeg det? Jeg ved hvordan jeg skal forklare proteinsyntesen uden at inddrage de to blodtyper? Hvordan kan jeg inddrage AB0 og Rhesus systemet?? Og hvornår skal man gøre det i f... -
Ketonstoffer under faste
ForumindlægHej ! er der en der kan hjælpe mig med at forklare hvordan ketonstofferne kommer og hvad det gør ved kroppen (syreforgiftning), men hvilke betydning har det på kroppen?? Håber der er en der kan hjælpe ! -
Eukaryote celler
ForumindlægHej alle sammen. Jeg siddr og skrivr opgave omkring kemisk energi. I forbindelse med det er jeg kommet ind på eukaryote og prokaryote celler. Jeg ved at eukaryot celler har en cellekerne og prokaryote celler ikke har. Den eukaryot celler er langt mere kompleks og væsnr der bastår af eukaryote ce... -
Forklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilste...
ForumindlægForklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilstede i omgivelserne Nogen der kan hjælpe? -
McArdles sygdom
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave om en sygdom kaldet McArdles sygdom, og er den sammenhæng blevet bedt om at svare på nogle spørgsmål. En venlig sjæl, som vil kigge på det vedhæftede billede? Jeg er klar over de forskellige enzym grupper, er dog bare i tvivl om, hvilken enzym x tilhører.... -
Eksamensklage
ForumindlægHej Jeg var i går oppe i mundtlig kemi B. Jeg trækker overskriften "Syrer, baser og titrering". Alt går super inde til eksamen og mens jeg venter på min karakter har jeg en god mavefornemmelse....Jeg får 7! - som jeg så langt fra er tilfreds med. Inde til eksamen taler jeg om syrer og b... -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
Skrifte gymnasium
ForumindlægHej jeg har nu gået på stx i en måned, men jeg er meget ked af min klasse og gymnasiet. jeg hat gået og tænkt en del jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil gå på en hhx, da jeg tror de retter sig mere til mig. jeg vil derfor høre om det er mulligt at skifte gymnasium nu, eller om der er nogen... -
bærbarordning
ForumindlægPå svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst. -
giv reaktionsskemaer
Forumindlægkan i give mig nogle opgacer til reaktionsskemaer er ikke god tildet -
Syre og Baser for 7. klasse
ForumindlægHej. Er der muligvis nogle der ved noget om syre og baser ? - det skal være på ca. 7. klasses niveau, så derfor ikke for svært. Det ville være super hvis der var nogen der havde nogle noter om det eller sådan noget :p det skal nemlig være til fysik rapport s: på forhånd tak. hilsen rulle & ril...
