Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16261 til 16280 af 27496
-
Forberede sig til 1.g?
ForumindlægHej!Jeg skal gå i 1.g på en naturvidenskablig linje efter sommerferien(den nye reform). Jeg skal have Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og kemi på B-niveau.Derfor ville jeg spørge, hvordn jeg bedst muligt forbereder mig?Kan jeg evt. låne 1-2 1.g's bøger, fra biblioteket?jeg har bestemt... -
REAKTIONSLIGNING!
ForumindlægHjælp! Jeg er lidt af en spade til kemi, og det her burde faktisk være temmelig simpelt; men nej, ikke i min verden. Jeg skal "løse" de her reaktionsligninger: 1) H2O + C2H4O2C (aq) -> (syre) 2) H2O + HCl(aq) -> (syre) 3) H2O + Na2CO3(aq)-> (base) 4) H2O + NaOH(aq) -> (base... -
faglig spørgesmål søges så lærerne rigtig kan vise deres kunnen til sidste skoledag
Forumindlæghej til sidste skoledag hvor vores klasse skal lave underholdning er det mit ansvar at finde nogle kvalificeret spørgesmål til vores matematik,dansk,fysik/kemi,samfund,og religion lærere.Jeg søger spørgesmål som kan stilles hver enkelt lærer om deres fag. fx dansk læreren om at stave til er meget... -
Kom du ikke ind på medicin?
ForumindlægPrøv lige at læse KOT's dokument om ledige pladser: http://www.kot.dk/KOT/LedigePladser/KOT_Ledige%20pladser%202008.pdf DELS står der noget om, hvorledes man søger ind på vinteroptaget til 1. semester 2009. DELS står der - naturligvis - noget om, hvor der er ledige pladser på beslægtede st... -
Gode kvote 2 historier, udvikling, forændring, manglende motivation
ForumindlægHej folkens, Er der nogen her på tråden, som måske klarede sig udmærket i folkeskolen, men kvajede sig lidt i gymnasiet med et utilfredsstillende snit – og som nu har taget kvote 2-prøven, læst enkeltfag op eller betalt for aspiri-programmer og læser videre? Jeg endte med et rigtig dårlig... -
Hjælp til valg af bachelor
ForumindlægHej Jeg står i et kæmpe dilemma, da jeg skal søge ind på en videregående uddannelse inden for 6 dage og samtidig ikke er afklaret med, hvad jeg gerne vil. Mit gennemsnit er over 13, hvorfor jeg højst sandsynligt vil blive optaget på min førsteprioritet uanset retning. Jeg finder følgende udda... -
Hvorfor er 1g natriumiodid nok til at sikre, at hydrogenperoxid reagerer?
ForumindlægHejsa folkens, sidder lige med min kemi rapport om H2O2-indholdet i et desinfektionsmiddel og der er et "extra spørgsmål til de ihærdige". Jeg vil gerne prøve den, men har ingen anelser om, hvad jeg skal gøre. Er der nogen der måske lige kan hjælpe lidt? Opgaven lyder: Vis at 1g natriu... -
Rettelser-
ForumindlægHej derude er der nogen der lige kigge/rette det her igennem sutter til tysk og vil helst ikke have 02 :P Hallo meine Name ist Jesper Ich komme aus Dänemark und bist 17 Jahre alt, meine Geburtstag ist d. 27 Juli. Ich habe eine zwei Schwestern, eine Hund und meine Mutti und Vater sind geschied... -
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
Selvstuderende
ForumindlægJeg går i 1g.Efter 2g overvejer jeg at droppe ud og blive selvstuderende. Jeg går ud fra jeg skal op i alle fag.Den uddannelse, jeg vil ind på efter, har frit optag.Hvordan foregår det i praksis? Skal jeg aftale det med gymnasiet, eller skal jeg droppe helt ud og begynde på enkeltfagsundervisning? -
Studieportalen som kilde?! snyd?
Forumindlæghej alle Vores lærer på skolen er meget kritiske overfor kilder og så ville jeg egentlig bare høre om hvad der bliver betragtet som snyd, da det jo kan indeholde meget. Dét at omformulere noget fra nettet er det snyd? Og er det iorden at skrive studieportalen.dk på som en kilde i ens opgave? :s H... -
konstant
ForumindlægNår man løser denne y' = -kN får man denne: N(t) = ce^-kt, kan man kalde c en vilkårlig konstant?? -
Koordinater.
ForumindlægHJÆLLLP til opgavvvve? Find koordinaterne til skæringspunkterne med koordinatplanerne for linjen gennem A og B, når A (-4,6,0) og B (3,-1,-4).. Hvordan gør man? Hilfe! -
Hvad betyder legitimere?
ForumindlægJeg forstår ikke helt ordet legitimere? Hvis noget bliver legitimeres, hvad menesder så? Tak på forhånd -
Unge i dag
ForumindlægHej derude.. lige et spørgsmål :D Hvilke årsager tror I der liggertil grund for unges behov for at fremstille sig selv gennem medierne ?(radio, tv, facebook,twitter, youtube etc. Etc.) -
Enigma indstillinger
Forumindlægjeg har set man bruger formlen: 26!/(25-2n+1)!n! * 1/2^n er der nogen der kan forklare mig denne formel? jeg er med på 26! hvor kommer 25 fra? -
Matrixregning (kort)
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmpl angående matrixmultiplikation. Hvis vi har en matrix af typen: x' x y' = A y z' z t' t (Hvis vi forestiller os at vi har en søjle før lighedstegnet, så har vi matricen... -
Hvilke karakterer tæller med i mit gennemsnit..?
ForumindlægHej Jeg har hørt rigtigt meget og hvor for nogle karakterer, som tæller med... og ærligt talt er jeg blevet lidt forvirret .. Så hvad for nogle karakterer kommer til at tælle i mit gennemsnit, og kommer jeg op i alle fag, lige meget hvilken niveau det er ? På forhånd tak.. -
Metoder i AT
ForumindlægHej Alle jeg sidder og arbejder på min AT synopsis, men er i tvivl om delen med metoder. Jeg skriver om Tour de France i Idræt og Mediefag (bruger filmen Overcoming). Idræts delen går ud på de fysiske elementer, teknik og Doping, men er i tvivl om hvordan man bruger metoder til dette, er der nogl... -
Kan jeg blive læge? - snit
ForumindlægHej SP, Jeg brænder virkelig meget for at blive læge, men jeg ved ikke om dette er muligt. Jeg går i 3.g, og går på en naturvidenskabelig studieretning, hvor jeg har de fag, der kræves for at blive optaget. I 1.g afsluttede jeg mediefag, og jeg fik karakteren 7, og det samme gjorde jeg med sam...
