Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16321 til 16340 af 135324
-
(DP) Min ven Hilbert
ForumindlægForleden dag skulle jeg mødes med den store matematiker David Hilbert. Jeg skulle overnatte på hans hotel: Hilberts Hotel. Dette hotel har uendelig mange værelser (aleph 0). Men alle værelserne var låste ! Hilbert vidste ikke, hvad han skulle gøre. Han gav mig uendelig mange tilfældige nøgler. En... -
dumt eller??
ForumindlægHej.. er lige startet på hhx i svendborg. Jeg har valgt en studieretning som hedder, afsætning A virksomhedsøkonomi A, samt matematik B. Er dette en god linje? jeg er ikke specielt matematisk, men kan da godt finde ud af det hvis jeg lige lærer det.andre som kender linjen eller lignende? -
Identitet.. HJÆLP..
ForumindlægLæsefokusspørgsmål til Identitetsdannelse og socialisation SIDE Sociologi - individ og samfund ID Har virkelig brug for hjælp. 1. Hvad betyder begrebet sociologi? 2. Forklar, hvad forfatteren mener med formuleringen: "En stor del af svaret på; "hvem er jeg?", afgøres af, hvad de ... -
Trekant - sinus/cosinus??
ForumindlægJeg har været op til matematik i dag. Jeg fik et spørgsmål jeg ikke kunne svarer på. Nogle der ved hvordan man kan finde ud af hvor lang spørgmålstegnet skal være? http://my.picresize.com/vault/0PZ7GSI6GJ.jpg -
Monotoniforhold
ForumindlægF(x) = (x^4+1)Brøkstreg(x^3)F39;(x) = (x^4-3)Brøkstreg(x^4)Min opgave går ud på at finde monotoniforhold. F39;(x) har jeg som i kan se regnet ud, men jeg vil gerne lige vide hvordan jeg tager monotoniforhold af en hvor der står x^4?. Jeg ved godt at jeg kun skal gå ud fra tælleren. En anden p... -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle. Jeg skal have terminsprøve i 9. klasse på mandag (d. 7) og tirsdag (d. 8) og jeg vil bare gerne høre om der er nogle der ved hvilken FSA i matematik vi skal have? Og hvilken har i haft? Jeg er virkelig elendigt til matematik, så vil gerne kunne forberede mig :) Vil i ikke være sød o... -
Hvordan forklarer man følgende begreber
ForumindlægHejsa Jeg sidder lige nu med en emneopgave i matematik, hvor jeg skal forklare hvad følgende er. Og kan ikke finde en forklaring i mine matematik bøger der giver mening. Så er der nogen der kan hjælpe Med hvordan man forklarer nedenstående Hvad er en stokastisk variabel (Både kontinuert og dis... -
Sandsynlighed HJÆLP
ForumindlægHey... nogle mennesker der vil hjælpe med lidt naturfag. På et tidspunkt viste undersøgelser, at hver femte dansker har et alkoholproblem. Bestem sandsynligheden for, at der blandt 25 tilfældigt valgte danskere:Ikke er et alkoholproblem..Ok, her sir jeg så:p(x=0)=(4/5)^25=0,3777%Dette gør jeg ogs... -
skrå asymptote....
ForumindlægJeg har en opgave angående skrå asymptoter, som jeg umiddelbart ikke lige kan finde ud af:Bestem eventuelle skrå asymptoter for føgende funktion:f(X)=(2x^3 - x^2 + x - 2)/(x^2 + 1)-hvad skal man gøre?kan nogen hjælpe mig?På forhånd tak...Martin -
Differentialkvotient - hjælp? :-)
ForumindlægHej alle, skal hjælpe min veninde med matematik i 1.g. Vi øver nemlig sammen. Håber I vil hjælpe 1 = Bestem diferentialkvotien for funktion, f, som er i alle de x0, hvor funktionen er differentiabel???????????? 2 = Bestem tangentligning for t i punkt med kordinatsæt (0, -2/3) ?????????? 3 = ... -
3.G
ForumindlægEr der nogen her der kan forklare mig reglerne for hvornår rektor kan nægte at man rykker videre op i 3.G? Har kigget forskellige steder, men er ikke blevet klogere! På forhånd tak -
STUDENTERSÆT FYSIK, KORT SPØRGSMÅL!!
ForumindlægHej, Jeg er gået lidt i stå i spørgsmål C i studentersættet fra december 2009: Et internationalt forskerhold fremstillede i 1995 som de første bismuthisotopen Bi-185. Når denne isotop befinder sig i en exciteret tilstand 185Bi*, kan den henfalde ved udsendelse af en proton. Datterkernen dannes i ... -
bestemt integral.
ForumindlægHej, jeg sidder med noget matematik som jeg er lidt i tvivl om. skal regne det bestemte integrale med en øvre og nedre grænse værdi, på hhv. 3 og 0. jeg ved godt at det lyder F(b)-F(a). min funktion er givet ved f(x)=x^2+3x. men det jeg er i tvivl om, er hvorledes om stamfunktion(F) skal inte... -
Opgaver til samfundsfag
ForumindlægHej er der nogen der vil besvare de her spørgsmål for mig. Jeg ved ikke hvad det er jeg skal skrive, og vi må bruge alle hjælpemidler. Her er spørgsmålene: 1. Hvorfor taler folk om "troløse vælgere"? 2. Hvad forklarer de faldene medlemstal hos partierne? 3. Hvorfor bliver part... -
Gærings reaktioner og Differentialligninger
ForumindlægHej folkens. Jeg fik min SRP problemformulering for to dage siden. Mine opgave handler, som læses på overskriften om Gærings reaktioner og Differentialligninger. Da jeg i sidste øjeblik valgte det her emne, har jeg først nu fudnet ud af, at jeg ikke rigtig har styr på det :( (ved godt, det er m... -
Parabel bevis
ForumindlægJeg har et problem, fordi jeg skal forklare beviset for parablens ligning. Dette bevis har jeg desværre smidt væk. Derfor håber jeg der er nogen der kan hjælpe med det.vh. Michael -
Hvem burde denne person stemme på?
ForumindlægHvis man er midterorienteret på både værdi- og fordelingspolitikken, hvem bør man så stemme på i Danmark? Mit eget bud er Socialdemokraterne, men er det korrekt? -
Brug for problemregninger
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart til terminsprøver, og jeg tænkte på om i måske kendte nogen sider hvor man kan finde problemregninger. Har "klaret" Frividens, men det kunne være i også kendte nogen. Tak på forhånd. -
HJÆLPE EKSAM
ForumindlægER Nogen der har været op i fs10 klassse -
Ekstemporaltekster
ForumindlægHej med jer..Kan se at der allerede er lagt nogle ekstemporaltekster ud, men da jeg skal til eksamen i tysk A-niveau ville det være rart med nogle tekster på A-niveau. Håber nogen kan hjælpe..
