Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16321 til 16340 af 27855
-
Censoren bedømmer een indenfor 5 minutter?
ForumindlægMin lærer siger at en erfaren censor kan bedømme en og give en den "korrekte" karakter indenfor 5 minutter af eksamen. Jeg er ikke helt sikker på det passer, mange er jo nervøse i starten og løsner først op senere. Kan det virkelig passe? Hvad er jeres mening? (Ved "korrekte kara... -
X – Faktor(have talent, være noget...)
ForumindlægHej Jeg er igang med et projekt hvori vi skal beskrive; - Hvordan og hvorfor ændrer folk sig når de promoverer sig selv. Dog synes jeg mangler noget mere, så det ville være dejligt hvis i kunne komme med nogle nye ideer. Alle vil promover sig selv i en hvis omfang, det viser en undersøgelse fra... -
Hjælp
ForumindlægNår man får 02 på gymnasiet er det altså 2? også mit andet spg. Når man skal beregne karakter på gymnasiet og man har fået 02, skriv man så 02 eller bare 2? Samt dividere du med antal fag, eller tæller man mundtlige og skriftlige karakter sammen? På forhånd tak. -
Ekstra fag ? (Finansiering C)
ForumindlægHej Forum ! Jeg skal til at starte på 3. år på hhx og har i den forbindelse gået med tanken om, at tage et ekstra fag, udover dem, som jeg har i forvejen. Faget er fnansiering C og der er allerede oprettet et valgfagshold på skolen med faget (dog på samme tid som jeg har andre timer). Mit spørg... -
Tyskland 1943-1950, industrisamfund?
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en opgave i AT, og i den forbindelse skal jeg finde argumenter for, hvorfor Tyskland var et industisamfund i perioden 1943-1950. Links er varmt velkomne. På forhånd tak ^^ -
AT
ForumindlægHej.. Hvordan kan jeg diskutere om, vejen ud af fedme er kampen for det gode liv? Jeg har taget udgangspunkt i WHO sundhedsbegreb -
To uddannelser på samme tid
ForumindlægKan man godt læse på VUC og sammentidig være igang med en anden udannelse som fx bioanalytiker? Man kan nemlig godt tage fag over nettet på vuc (altså netundervisning) men kan man godt gøre det sammentidig med at man er igang med en anden uddannelse? -
SKIFTE FRA HHX TIL STX! HJÆLP!!
ForumindlægHej, er lige begyndt i hhx og er stortset ved at fortryde mit valg. Jeg føler mig ikke hjemme i min klasse og har ingen der deler samme interesse som mig, hvilket gøre det en smule sværere. Jeg stræber efter at uddanne mig som illustrator og derfor skal jeg kun ha' en gymnasiel uddannelse f... -
Jeg har svært ved at korte mit talepapir ned
ForumindlægTror I det trækker meget ned, hvis man snakker 15 minutter (altså 5 minutter længere)? Jeg har virkelig ikke lyst til at fjerne noget, for er bange for at skøjte for let hen over det :( -
Datalogi - AAU/KU
ForumindlægHej glade mennesker! Jeg bliver snart student og derfor går jeg og overvejer, hvad jeg vil læse efter et sabbatår. Jeg må virkelig indrømme, at det er svært med alle de muligheder(selvom gennemsnittet ikke siger 10 ;) ). Jeg har dog efterhånden fundet ud af, at it kunne være interessant, da det... -
Afslag
ForumindlægJeg har søgt ind på pædagogsemi, men har fået afslag da jeg havde dumpet en eksame.. (Er møg ked af det) Andre der også har fået afslag fra PÆDASGOGSEMI?? -
Matematik og fysik eller bioteknologi?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et stort dilemma. Jeg er igang med grundforløbet i 1. g (STX) og jeg har pludseligt fundet ud af, at jeg ikke er på den rigtige linje. Lige nu er jeg nemlig samfundssproglig og mærkeligt nok, er jeg lige pludselig begyndt at interessere mig for naturvidenskab. Men nu kommer ... -
Hvad kan man blive?
ForumindlægNu er det snart deadline for optagelse på de videregående studier, og jeg må derfor til at bestemme mig - selvom det er afsindig svært! Jeg har lidt spredte interesser, og valget af uddannelser bliver i hvert fald ikke mindre af den grund: Jeg kan rigtig godt lide matematik, biologi og dansk.... -
En uddnnelse uden gymnasium?
ForumindlægHej jeg undrer mig om man kan uddanne sig som socialrådgiver uden gymnasium? Hvis man bør gå til gymnasium, er der nogle andre uddanelser som ikke kræver gym? Det skal være helst en uddannelse uden matematik, fy/kemi, biologi og geografi. -
Flex hf
ForumindlægHej Vil bare lige høre, er der nogen af jer som har gået på Hf flex? og hvordan var det? kunne i godt holde jer selv i gang? Går nemlig at overvejer det lidt, så vil lige have afklaret nogle spørgsmål :) -
hjælp, hjælp , hjælp!! SRO
Forumindlæghey . jeg er sidder i en meget dårlig situation. Jeg skal nemlig aflever en SRO opgave på fredag og har intet skrevet. Kan slet ikke komme i gang er der nogen som kan hjælpe mig?? hvis der er så skriv til mig. på forhånd tak. -
mediernes fremstilling af politikerne AT STX
ForumindlægHejza :) Jeg skal skrive om hvordan medierne fremstiller politikerne :) i samf. B og dansk A, hvor jeg i dansk har valgt at lave en dokummentar analyse og i samf. ved jeg ikke helt hvad jeg skal tage fat på :/ kan nogen komme med gode forslag? det er den film om mogens lykketoft, og hvis nogen... -
metode dansk og psykologi
ForumindlægHej alle.. Jeg arbejder med fagene psykologi og dansk i min AT-synopsis. Men er i tvivl om hvordan fakulteterne arbejder sammen? Mine problemstillinger: - Redegøre for narcissisme-teorien, Anthony Giddens teori om refleksivitet og Erving Goffmans teori om identitetens opretholdelse - Analyserer ... -
Selviscenesættelse på datingsite
ForumindlægHej :) Jeg har i AT emnet valgt at skrie selviscenesættelse gennem medier, i fagene dansk og samfundsfa, og skal til at gå igang med en analyse af en datingsite (www.dating.dk). Jeg ved at jeg skal snakke om sprogbrug og handlinger, men har dog ikke helt styr på hvordan og hvorledes. Håber der er... -
Paradise Hotel - dansk & psykologi
ForumindlægHej alle Jeg skriver som så mange andre om paradise hotel i AT.. Jeg har valgt dansk (A) og psykologi (C) Jeg er i tvivl om hvordan de problemstillinger/formuleringer skal se ud? Jeg tænker lidt, hvis man fx vil forklare om noget der er sket i paradise og analysere et afsnit, skal lærerne så se...
