Søgning på: srp identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Resultater: 16341 til 16360 af 16945
-
Mogens Herman Hansen
ForumindlægPasser min opfattelse her? Nu sidder jeg her og læser om Græsk demokrati i Dagens Danmark. Mogens Herman Hansen kom, så vidt som jeg har forstået nu, med nogle forslag til ændringer af det danske demokrati, da han ikke mente, det længere var "lige så meget demokrati", som eks. det var i... -
Rettelse af min tysk oversættelse
ForumindlægHej med studenter :) Jeg har en dansk tekst som jeg har fået oversat til tysk. Nu er jeg bare usikker på om verberne står rigtigt og om grammatikken er i orden. Så håber der er en venlig sjæl der lige vil hjælpe til med at rette 6 linjer tysk :) Dansk tekst: Helmut Richter var i Berlin i 1961, d... -
haster hjælp!
ForumindlægHeey alle :) nogle der forstår dette digte ? forstår den ikke 100% ? EN STRÅLENDE SKYSKRABER Verden er blevet en strålende skyskraber. I det tyvende århundredes etage logerer vi, højt oppe over skyerne og de små bjerge. Se ikke ned! Bliv ikke svimmel! Jorden er underlig fjern, et gammelt herregå... -
Oversættelse - spansk
ForumindlægHej alle sammen! Nu skal jeg hjælpes igen! Jeg har lavet en oversættelse og vil gerne have hjælp til, at rette den. Jeg har ikke selv rettet den da jeg ikke ser nogle fejl lige pt (skyldes nok træthed :) ) På forhånd tak! :D Marc bor på femte år i et besat hus i Barcelona. Huset ar forladt, da d... -
Arbejdernes forhold - er det korrekt skrevet?
ForumindlægDen fremherskende industrialisering i en dansk storby som København gjorde, at der var stor efterspørgsmål på arbejdskraft især inden for industrien. Dog var det ikke alle, der tog til byen for at arbejde, som havde heldet med sig. Behovet for arbejdskraft svingede nemlig i takt med de økonomiske... -
Statskundskab vs. jura?
ForumindlægHej! Jeg håber, at der er en eller flere der kan hjælpe. Jeg står i den situation, at jeg i sommers kom ind på mit (drømme)studie, jura. MEN. Nu har jeg indset, at det jeg virkelig vil er journalistik. Da jeg interesserer mig for samfund og politik, tænker jeg, at jeg via SDU kan læse statsku... -
Hjælp søges straks
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig.. har nogle spørgsmål inden for demokrati og ideologier og lidt blandet 1. Gør rede for nogle væsentlige træk ved det danske demokrati - kom herind under magtens tre deling... Gør rede for andre styreformer Hvilke partier i folketinget må anes for at være såkal... -
Historie hjælp enevælde til demokrati! HASTER!!
ForumindlægHej derude. Er som småt færdig med min historie opgave og mangler lidt til sidst i min konklusion, har skrevet følgende: "Den danske vej er ofte blevet beskrevet som Danmarks adfærd i konfliktsituationer, hvor vi efter vor egen mening, har løst konflikter på en fredsommelig måde. Spørgsmålet... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægFra dansk til engelsk: De døde lever! Måske ikke i bedste velgående, men de siger ikke nej tak til et godt glas vin og en god cigar. I den amerikanske forfatter Edgar Allan Poes hallucinerende univers lever de døde, de vanvittige og de virkeligt morsomme side om side og byder sammen læseren in... -
ØKONOMI OG VELFÆRD
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om Økonomi og velfærd og har svært ved at komme igang. opgaven ser således ud: Du sidder i Regering og skal løse nedenstående problem: Den danske økonomi er på vej ind i en lavkonjunktur. Det er din opgave, at imødekomme de udfordringer, lavkonjunkturen indebærer f... -
Konklusion hjælp!
ForumindlægHej og god jul til jer alle :) er igang med mit studieretningsprojekt, og vil egentlig bare høre jeres mening om min konklusion. Om det er helt skidt, råd til nogle forbedringer osv. Har om pyramider og ægyptisk matematik. Skriver i historie og mat :) Konklusion: Efter at have arbejdet med py... -
Engelsk hjæælp! :)
ForumindlægDer sejlede en båd ind i havnen. Det var aften og fra vinduerne strømmede der lys. Båden var fuld af amerikanske soldater, der vendte hjem fra krigen. Der stod mange mennesker og ventede på kajen. Endelig var krigen forbi, nu var der atter fred i verden. Amerika havde været i krig i næsten fire å... -
Hjælp til Engelsk,, leet.:)
ForumindlægDer sejlede en båd ind i havnen. Det var aften og fra vinduerne strømmede der lys. Båden var fuld af amerikanske soldater, der vendte hjem fra krigen. Der stod mange mennesker og ventede på kajen. Endelig var krigen forbi, nu var der atter fred i verden. Amerika havde været i krig i næsten fire å... -
- Den store mor ser dig
Forumindlæg* Kort rettelse Pernille Stensgaard er tydeligvis ikke begejstret ” Når du flytter hjemmefra”. Hun skriver det på en sjov måde fx bruger hun vittigheder i teksten. Eksempelvis: Lille dreng uden arme, der kommer hjem fra skolen ud i køkkenet. Han kigger længselsfuldt efter kager, men d... -
Essay (Haster)
ForumindlægHej nogen der lige vil kigge den igennem, og se om jeg gør det rigtige. Det er et essay jeg skal skrive, og ved ikke rigtig hvordan man skriver et.. Nogle gange så spørger jeg mig selv; hvorfor er folk racister? Nogen gange kan jeg ikke forstå, at folk hader mennesker, som har en anden hudfarve,... -
Essay (Please hjælp!)
ForumindlægHej. Nogen der vil læse den hurtig igennem og se om jeg skal tilføje/fjerne noget Racisme – nej tak! Jeg ved ikke hvor gammel jeg var, men der er sikkert gået mere end 5 år, jeg var sammen med en gruppe mennesker, vi ville plukke æbler. Æbletræet lå på en legeplads, og der lå huse rundt o... -
Valg af emne - Eksamensprojekt
ForumindlægHej folkens, jeg står i en situation at jeg skal afslutte Teknologi histories C niveau i år (2. år). Jeg har nogle forskellige emner jeg skal skrive om hvor vi har udvalgt to emner ud fra de 8 man havde at vælge imellem. Jeg har henholdsvis valgt: Damp maskinen & Elektriciteten. Vi er dog li... -
AT Religion og Samfundsfag
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og er ved at skrive en synopsis i AT hvor jeg har valgt fagene Samfundsfag og Religion. Jeg skriver om "Offentlig henrettelse" - den sag hvor danskeren Martin Martensen-Larsen ville sælge 5 billetter til en henrettelse i Texas på auktion. (der blev budt 7000 kr ... -
Infrastruktur i Danmark?
ForumindlægJeg har fået en afleveringsopgave i samfundsfag. Jeg er egentlig lidt på bar bund især i forbindelse med spørgsmål 2. Jeg har fået udleveret 13 bilag omhandlende infrastrukturen i DK. Alt-i-alt handler disse bilag om veje og togskinner. Især motorveje. Alle bilagene beskriver hvordan DK har bru... -
oversættelse
ForumindlægEr ikke sikker på at denne oversættelse er korrekt, nogle der har rettelser at tilføje? Dansk Mange amerikanere er bekymrede over den stigende indvandring af især spansktalende til USA. Bekymringen har givet vind i sejlene til de bevægelser, der arbejder for, at engelsk skal være USA’s...
