Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16401 til 16420 af 135324
-
VM og DM
ForumindlægNogen derude der kan hjælpe mig med følgende opgaver? for jeg er nemlig meget lost hvad angår VM og DM.evt en god hint eller lignende...opgave:Om en lineær funktion f med definitionsmængde [-7;10] oplyses, at f(2)=1 og f(8)= -2Bestem en regneforskrift for f.Bestem en værdimængde for f.så løs lign... -
HJællppp Please
ForumindlægHejsa jeg har et par problemer med matematik .. Den første opgave er sådan.. Skriv det manglende tal... 1 - 2 - 4- 7- 11 ___ - 22 - 29 Den anden opgave er..Det er en ottekant.. med 2 sorte sider og en skraveret side og 4 hvide sider.. Sandsynligheden for at toppen vil lande på en sort side er... -
plizzzzzz hjælp til fordoblingskonstant
Forumindlægjeg har en opgave som jeg skal løse.. men har det virkelig svært ved at forstå opgaven.. håber nogen kan forklar mig det. opgaven lyder sådan her. I et enkeltlogaritmisk koordinatsystem er givet punkterne A(-2,3)B(6,16)C(12,10) den rette linje gennem A og B er graf for en eksponentielt voksen... -
Procent regning
ForumindlægHej alle :) Vi sidder to piger og er gået i stå med en matematik aflevering, ved en opgave som lyder simpel, men vi kan simpelthen ikke vride vores hjerner til en fremgangsmåde :) I 2005 var bevillingerne til forskning og uddannelse i et bestemt land 20 mia. kr. Det bliver besluttet, at disse b... -
f(x)=√(2x-6)
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksamen i morgen - og jeg har det problem at hvis jeg støder på en funktion som ser således ud aner jeg ikke hvad jeg skal gøre. f(x)=√(2x-6) (pågrund af kvadratroden) Hvis man får stillet opgaven: Funktionen f er givet ved forskriften f(x)=√(2x-6... -
Vandbeholder - kasseformet
ForumindlægHejsa! Kunne godt bruge lidt hjælp, med en matematik opgave! Det er mål i dm! Jeg ved at rumfanget er 206,72 dm. - Hvor meget er det nu i liter? - Og en dag er der 120 liter vand i beholderen. - Hvor højt står vandet? - Håber i kan hjælpe, de... -
Kvote 2 - jura
ForumindlægHejsa Jeg vil søge ind på kvote 2 til jurastudiet, men der står, at man skal have haft matematik C og det har jeg ikke haft siden 10. klasse - kan jeg vedlægge eksamenskaraterer derfra eller skal det være et fag jeg har haft på HH? -
Løs ligningerne " brøk "
ForumindlægNogle der kan hjælpe med den her : (4-x)/7 - (x+3)/5 = 1/7 - (6(2x+1))/35 -
Afdrag og renter
ForumindlægSkal lige vide om jeg har forstået dette spørgsmål rigtigt b) Hvor meget betales i renter i løbet af afdragsperioden Skal jeg så blot ligge alle renterne sammen for alle terminerne? -
Omskrivning
ForumindlægHej Jeg er lige ved at rette min SRP igennem,men der er en omskrivning jeg er lidt i tvivl om. Så jeg vil blive rigtig glad, hvis der er nogen der kan fortælle mig om det er rigtigt, og hvad det er der sker :) Omskrivningen ser således ud: √((1/4)·((4k/m)-(τ2/m2) ) )=√((1/4)·-((&t... -
tangenthældningen
Forumindlægbetragt funktionen f(x)=4x2+√x bestem tangenthældningen for funktionen i punktet (1,f(1)) skal jeg sætte punkterne ind på x39;s plads?? -
Idiotformel!!
ForumindlægHeeeeeeeeJ...Nogen der kan hjælpe lidt? Jeg kan for det første ikk huske hvordan idiot-formlen lyder, og jeg kan sQ heller ikk huske hvad det r man bruger den til :| Nogen der kan hjælpe? -
Benzindunk og ild - eksplotionsfaren?
ForumindlægDette er nok et spørgsmål lidt ud over de sædvanlige, men her kommer det.. Her for et par dage siden afholdte vi på min skole et festudvalgs show, hvor kandidater til pladserne i festudvalget på skolen, skulle vise hvilke tricks de kunne.. Der var så et par stykker, der havde fundet på at overhæl... -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
Trigeometri
ForumindlægJeg har problemer med en trekant, som jeg skal tegne beregne side a, b og c på samt siderne.Jeg har fået følgende informationer:vinkel A = 80 deghøjde a = 45 mmvinkelhalveringslinie a = 50 mmJeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig igang, da jeg ikke lige kan se,... -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
Sammenhængen mellem areal og stamfunktion
ForumindlægJeg skal gøre rede for Sammenhængen mellem areal og stamfunktion. Så skal jeg vel bevise sætningen A39;(x0) = f(x0) ikke ? og hvad kunne man ellers ? -
lim f(x)
ForumindlægLadf(x) = (x^2 - a^2)/(x - a) for x ikke lig med a og 0 for x = ahvor a er et tal forskelligt for 0. Undersøg om limf(x) x->a eksisterer. Undersøg om f er kontinuert i a.ER ikke helt sikker på hvordan denne skal gribbes an, så hvis der er nogle der har forslag vil de blive modtaget m... -
CM til M (HASTER)
ForumindlægHvor meget er 14 cm i meter?14 cm = ?? m -
Vektor i potens?
ForumindlægHej, Kan denne løses:(vektor)x^2=(-1,0)
