Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16441 til 16460 af 23609
-
Opgave i matematik, please hjælp mig!
ForumindlægHej jeg har et par opgaver jeg simpelthen ikke kan finde ud af, er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at finde en løsning og beskrive hvordan man regner dem ud?? - Så i bare kanon søde :)Her kommer de:(Udregn følgende udtryk:)a. (3x + 4)(5x - 2)(6x + 2)b. x((2x + z)-(2x-3z)z-z(5x-3z))Knus Esther! -
eniergi og kJ,
Forumindlægjeg har fået en opgave som jeg har lidt sværd ved. En juicebrik med 250 mL indeholder 10 kJ per 100 g. en pige på 55 kg. drikker denne mængde juice. hvor højt et bjerg skulle hun kunne bestige med denne energimængde?er dette realistisk? hvad sker der med energien, hvis hun bare sætter sig foran T... -
C-14
ForumindlægHej !Jeg sidder og er kørt med en opgave. OPgavens formål er at udregne antallet af C-14 kerner og derefter skrive hvor mange mol dette svarer til. Jeg har fået at vide at aktiviteten af kulstoffet er målt til 560 Bq. Nogen som kan hjælpe mig lidt? -
bar om til atm
Forumindlæghej Sidder ligemed en opgave hvor jeg meget gerne skulle have omregnet et tal til atm. Kan seimpelthen ikke huske hvordan man gør og om det kan lade sig gøre? Nogen der kan hjælpe? -
energiberegning på køleskab
ForumindlægHej, Jeg sidder her med min SRP ogpave, hvor jeg skriver om køleskabe. Jeg skal beregne hvor meget energi, der skal til for blot at opretholde temperaturen på 8 grader i et døgn. Jeg har formlen for energien der går til at køleskabet kører, men for de 8 grader ved jeg ikke hvordan jeg skal. Den... -
HASTER: empiri: vægtløshed!
ForumindlægHey alle sammen Har om rumkapløbet og hvordan vægtløsheden i rummet påvirker kroppen som emne i AT, men har virkelig brug for hjælp til noget empiri til den naturvidenskabelige del af min opgave. Nogen der måske det samme og kan hjælpe med det?!! -
2 spm. om 2 fors. ting
ForumindlægJeg har to spørgmål, der ikke har noget med hinanden at gøre. Spørgsmål 1) er også påduttet andre fag.1) Gruppearbejde... har aldrig brudt mig om det. Det er nok den mest ineffektive måde at arbeejde på for mit vedkommende. Hvor meget af tiden (i %) skal der ca. bruges til gruppearbejde? I hvilke... -
store tal vs små tal
ForumindlægOkay min bog siger følgende: Der findes små tal som 1,10 og 100. Der findes store tal som 10^23. Lægger man et lille tal til et stort tal får man bare det store tal igen. Der findes gigantiske tal som 10^(10^23). Ganger man et gigantisk tal får man bare et stort tal igen idet: 10^(10^2... -
AT - inspiration ?:)
ForumindlægHej SP Jeg skal meget snart finde ud af hvad jeg vil skrive om i AT. Hovedemnet er katastrofer, men jeg har virkelig ingen idé, .. Har i nogle idéer,? -
1 ensym = 1 protein kort spørgsmål!
ForumindlægFørst, så at sige - har jeg ikke biologi. Dette er udelukket noget inden under et emne i kemi. Består eet enzym af eet protein? -
eksamenssæt
ForumindlægHejsa.. Hvordan finder jeg sidste års eksamenssæt i samfundsfag? Har ledt og ledt inde på uvm, og kan bare ikke finde rundt. Nogen der kan hjælpe? -
Skrifte gymnasium
ForumindlægHej jeg har nu gået på stx i en måned, men jeg er meget ked af min klasse og gymnasiet. jeg hat gået og tænkt en del jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil gå på en hhx, da jeg tror de retter sig mere til mig. jeg vil derfor høre om det er mulligt at skifte gymnasium nu, eller om der er nogen... -
S / C - kredsløb ??
ForumindlægVille høre om der er nogle der godt kunne tænke sif at forklare mig hvad S og C kredsløb, er for noget? -
Humaniora - hvad kan man bruge det til?
ForumindlægHumaniora - hvad kan man bruge det til?Eksempel:Hvorfor skal man analysere en novelle i dansk?Ja, jeg ved godt at gymnasiet er almentdannende; mit spørgsmål har imidlertid ikke noget med det at gøre, mere HVORFOR?(Og lad være med at komme med modangreb som: Hvad kan man bruge en 2. gradsligning s... -
Atomkerner
ForumindlægHeej... Jeg har brug for hurtig hjælp til at finde ud af 1) hvorfor er omdannede kerner (i et atom) ikke samlet på et sted efter halvering? 2) Henfaldsserie? how? Haster meget! -
Htx eksamen
ForumindlægHej går på Htx 3 årgang nu, og skal til eksamen her til maj. Er begyndt lidt at tænke over hvilke fag jeg skal op i. Ved at jeg skal op i 11 eksamner i alt på 3 år. Har hørt at man skal havde et vist antal skrftlige og mundltlige eksamner. Er der nogen der ved noget om det? -
Hvordan finder man brændværdi?
ForumindlægHej, hvordan finder man brændværdi? -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
Er der nogen der ved?
ForumindlægEn roterende skive belyses med strobskoblslampen. Både når lampen blinker med en frekvens på 20 Hz og 40 Hz ser det ud som om plettern er i ro. Hvad er skivens frekvens og hvorfor kan pletten være i ro ved begge de to frekvenser? Er der nogen der ved det?? -
Kulbrinter og Alkohol
ForumindlægHvordan afledes alkoholer af kulbrinter?
