Søgning på: tysk analyse. Resultater: 16441 til 16460 af 38620
-
Lord of the Flies
ForumindlægNogen der kan bidrage med noget analyse af "Lord og the Flies"...??? -
Regnbuens form
ForumindlægHvordan laver man en matematisk analyse af regnbuens form? Håber i kan hjælpe! -
Kan jeg bruge de 3 appelformer ved en artikel?
ForumindlægJa, mit spørgsmål er bare :Kan jeg bruge de 3 appelformer (logos, patos og etos) når jeg skal analysere en artikel? Man bruger dem jo mest ved taler, men jeg er nu kommet i tvil om om jeg kan bruge dem ved avis-artikler? Jeg syntes selv at jeg kan finde eksempler på alle tre i artiklen, men m... -
SRO - case
ForumindlægHej - jeg skal snart skrive SRO i fagene samfundsfag og psykologi. I den sammenhæng skal jeg ud fra en case analyserer identitetdannelse i det senmoderne samfund. Problemstillingen er følgende: 2. På baggrund af selvvalgt case/empiri laves en analyse af, hvad der kendetegner unges iscenesætt... -
Artiklen er væk???
ForumindlægJeg har analyseret en rigtig god artikel ved navn "Giftige farver i fødevarer og kosmetik" af Mikael Hertig, men hjemmesiden hvor artiklen var er desværre gået ned :-( http://www.senyt.dk/Default.asp?cw=774&Dok=629&Emne=23 Hvad gør jeg ?? Jeg kan den ikke udenad, vil det være ... -
Hvordan bliver...
ForumindlægHvordan bliver man klog og får gode karakter? Snakker om gennemsnit tæt på 10 eller over.Jeg laver stortset altid mine lektier og jeg for også nogenlunde karaktere (8,6 1.g trukket ned pga musik og idræt). Men hvordan bliver man rigtig klog. Både til at skrive en stil bedre, men at man også bare ... -
Eksamen generelt - Hvordan forbereder i jer bedst? Mentalt såvel som bogligt....
ForumindlægHey.Har nu næsten overstået alle eksamener for i år. Men føler lidt at dette er år (eksamensmæssigt) er gået elendigt (ok ikke elendigt, men langt dårligere end jeg havde foventet) i forhold til både 1.g og især 9. (selvom man ikke kan sammenligne det, ved det godt!) Så tænkte bare, hvordan gør ... -
Billedkunst LEKTIER!!!
ForumindlægVores billedkunstlærer, 3.g c niveau, giver os sygt mange lektier for. Lektiemængen tager vel ca. 20-60 min. at lave. F.eks. skulle vi her den anden dag lave tre portrætter og ALLE i klassen blev savet, fordi de ikke havde brugt nok tid på det. VI har overvejet at gå til rektor, men vi ved ikke h... -
hjælp haster rettelse
ForumindlægMeine Familie Mein Perfekte Familie, wir sind vier Personen in meiner Familie ich, meine Mutter, mein Vater und mein Bruder. Ich heiße Stine Sofie Thun. Ich bin 16 jähre alt. Mein Geburtsdatum am 14 Juni 1991. Mein Naturhaarfarbe ist dunkel ... -
Endelsen af 2.verdenskrig.
ForumindlægHvordan endte 2.Verdenskrig? - Og, hvad/hvordan medførte ''endelsen'' til den kolde krig? -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
Er disse sætninger grammatisk korrekte?
ForumindlægIn den fünfziger Jahren erlebte Deutschland ein überraschendes Wirtschaftswunder. Im Wunder vergrößerte die industrielle Produktion im Europa. Sie vergrößerte, weil die USA vielen europäischen Ländern hilfte. Sie gab den Ländern finanzielle Unterstützung – der sogenannte “Marshallplan... -
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægHej Jeg har trukket teksten "Neukölln: so fern, so nah", og jeg kunne godt tænke mig at høre om der evt. er nogle der har nogle gode notater dertil? Jeg har trukket den under emnet "Berlin". Det ville være super hvis nogle gad sende noget. -
Sisyfosmyten
ForumindlægJeg skal opstille en problemformulering hvor både dansk og filosofi skal indgå. Er der nogle der vil se på min problemformulering, eller evt. rette den til så den bliver mere præcis Hvilke centrale genretræk ses i Camus filosofiske essay Sisyfosmyten, og hvilken indflydelse har det haft på dansk... -
Sang - Eric Clapton
ForumindlægHejsa allesammen ! (: Ved I, hvordan man analysere en sang? Hvad synes I om denne, jeg har valgt? Ved I evt. noget om den.. Det bag? - Jeg har hørt, at jeg skrev den umildbart efter sin søns død og at den handler derom. Jeg kender ikke særlig meget til Eric Clapton.. men denne sang.. Jeg finde... -
AT i Engelsk A og religion C "Life of Pi"
ForumindlægHej til alle på Studieportalen. Overemnet for AT i år 2019 er "Havet". Jeg har valgt opgave B - den traditionelle uden en innovativ løsning. Jeg er igang med at skrive min AT synopsis om filmen "Life of Pi" af Yann Martel, men jeg sidder en smule fast. Min problemformuleri... -
hjælp til Danskopgave 1.g
Forumindlæghej alle sammen jeg skal i min danskårsopgave lave en analyse og fortolkning af Grundtvigs salme "De levendes land" hvis der tilfældigvis er nogen af jer, der har lavet en opgave om det, eller har haft om det på klassen, som i synes er vigtig at have med, vil i så ikke være sød a... -
Mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. :) -
Mangler sporg fag?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg gerne vil læse International virksomhedskommunikation http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng Men da der er kommet nye regler omkring optagelse så skal man pludselig have følgende: "Derudover skal du have A-niveau i det andet spr... -
Jøderne i 2.verdenskrig
ForumindlægHej, ved jeg har sprugt om dette før,men der er ikke rigtig nogle som kigger nederst i en tråd!:o)Det er fordi jeg skal skrive opgave om jøderne i Danmark under 2. Verdenskrig, men men, jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvorfor det først var i 1943, man begyndte at få interesse for dem. Mit spør...
