Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16521 til 16540 af 22746
-
Os der IKKE kom ind
ForumindlægSå var der os som desværre ikke kom ind på drømmestudiet i år. Jeg sidder i syv sind over hvad jeg skal bruge det næste år på, og ville lige høre hvad I har af planer? Jeg havde nemlig, dum som jeg er, ikke tænkt over en plan B:( Jeg vil også meget gerne høre, hvad de som allerede HAR holdt sabba... -
malmö universitet?
Forumindlægville lige høre om der nogen der ved hvor man kan finde adgangskrav til de forskellige studier på malmö universitet eller andre svenske universiteter.. Synes kun jeg kan se de skriver man skal kunne svensk under optagelseskrav..O.o -
Kvantisering??
ForumindlægHej! Er der nogen der ved hvad ordet Kvantisering betyder? -
Hvad er en Matematisk model?
ForumindlægHvad er en matematisk model?? -
indre energi.
Forumindlægjeg har brug for hjælp på denne her. opgaven lyder: Kan den indre energi af et stof blive o? forklar hvor eller hvorfor ikke. -
Universet
ForumindlægEr der nogen der ved hvad ordet 'univers' betyder? Altså fx hvad 'uni' betyder og hvad 'vers' betyder? Altså hvis det nu var ordet 'køleskab' jeg spurgte efter, ville svaret være; at 'køle' betyder at sænke temperaturen og 'skab' er et møbel, hvor ... -
Forstår ikke opgaven
ForumindlægHej.. Jeg kan ikke forstå en opgave.. jeg har uploadet, så håber nogen har tid og lyst til at hjælpe.. her er linket http://peecee.dk/?id=66758 På forhånd mange tak.. -
Fra HF til STX?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står i en meget svær situation lige nu. Jeg går i 1.hf på et gymnasium, men havde i sommerferien fortrudt mit valg, jeg kunne ikke ringe op til kontoret og få det ændret, da der var lukket. Da sommerferien var slut gik jeg op til kontoret, men de sagde at der ikke var fle... -
Er matematik på A-niveau svært?
ForumindlægJeg har aldrig været speciel god til matematik, men jeg kan godt lide matematik. Jeg aflsutter folkeskolen til sommer og jeg er i tvivl om jeg skal vælge mat på A-niveau eller B-niveau. Jeg er bange for at A-niveau er for svært og at jeg bliver for stresset og fortvivlet midt i forløbet... Siden ... -
Hvad menes der med det
ForumindlægOtholitic organer (sacculus og utriculus) fornemmer lineære accelerationer. det med lineære acceelerationer? -
Gym og matematikstudiet
ForumindlægHej Jeg regner stærkt med at søge ind på matematikstudiet til sommer, enten på KU eller SDU (har ikke bestemt mig endnu). Til sommer vil det være to år siden jeg blev student og dermed to år siden jeg havde matematik A. Hvad vil i råde mig til at forberede eller se lidt på, så jeg er lidt klar ... -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
De mest eftertragtede uddannelser?
ForumindlægHvilke uddannelser er mest eftertragtede og hvilke uddannelser ser i som "Høje" uddannelser? -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
Filosofi! Hvad lærer man?
ForumindlægEr der nogen der har filosofi på c-niveau? Hvad laver man egentligt der? Jeg overvejer at vælge det som valgfag, men det ville være trist hvis jeg slet ikke intereserde mig for de ting man blev undervist i. Så er der nogen der kan være sød og forklare det mig i korte træk? Tusind tak :) -
SRP SNYD?
ForumindlægHej :) Jeg har brug for hjælp til om min SRP vil betegnes som snyd... Jeg har et emne som en veninde også havde sidste år.. Er det snyd hvis mit redegørende, vuderende og perspektiverende omhandler det samme MEN at jeg selvfølgelig 100% skriver mit eget indhold samt har nogle helt andre ki... -
SRP Kemi - Alkymi forsøg?
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SRP om Alkymi (Kemi - Historie) men jeg kan ikke finde et forsøg, så ville lige spørge om nogen kendte et jeg kunne bruge? -
Bindingsenergi/Q-værdi ?
ForumindlægHej som jeg har forstået det så omtales bindingsenergien som den energi der skal til for at 'splitte' eller 'samle' en kerne som betegnes som hvor formlen så er hvor er massedefekten for kernen er dette rigtigt forstået?? Men hvad er Q-værdien så? er det bare en... -
Må grafer godt stå på de 15-20 sider uden at tælle med?
ForumindlægEr der nogen der ved om det er okay, at opgave fylder over 20 sider hvis det blot er fordi der indgår grafer inde i selve opgaven, og ikke i bilagene. For jeg sys nemlig det gør opgaven mere overskuelig på denne måde. -
lodret asymptote
ForumindlægHej, Jeg har fået en "tænke opgave" for af min matematik lærer. Hvilke betingelser er der for at f(x)=T(x)/N(x) har en lodret asymptote ? Forstår ikke helt hvordan man overhovedet kan få en lodret asymptote. Håber på hjælp :)
