Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16521 til 16540 af 119569
-
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk... -
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b... -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægHej, Jeg har lige fundet ud af jeg har dumpet Matematik A på HTX, men for at læse videre skal jeg kun bruge Matematik B, og fik 7/7 i matematik sidste år i gennemsnit, vil det sige jeg har bestået matematik B? eller gælder den ikke? Tak på forhånd -
Lektiehjælp i Mat, Fys, Kemi tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred jeg har arbejdet som Gymnasielærer i fagene Matematik, Fysik og Kemi i nu 3 år. Jeg vil gerne tilbyde privatundervisning i ovenstående fag til studernede på Universitetet og elever på almen. Gymnasium(STX) på alle niveauer. SU-venlige priser. Venlig hilsen Alfred ... -
Mat A - formler uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Er der en derudove som ligger inde med en formelsamling for de formler man skal kunne i matematik på A-niveau uden hjælpemidler? Ville være til stor hjælp :) -
KIG HER: Er det muligt?
ForumindlægJeg har brug for at komme ud med noget, og spørge her. Tror I, det er muligt at stige fra hvad ... 4 i skriftlig biotek-karakter til et 12-tal til den skriftlige eksamen? I så fald, hvordan synes I jeg skal begynde at forberede mig? Der er vel 1,5 - 2 måneder tilbage, til jeg skal til eksamen. J... -
"Growing up"- af Anthony Hill
ForumindlægEr der nogen, der har skrevet et engelsk essay af "Growing up", skrevet af Anthony Hill. ?? Det ville hjælpe, hvis der var nogen, der kunne sende dokumentet, eller hvis der var nogen der sad med nogle gamle noter om den!! Taaak på fohånd! :D -
hjælp , det haster
Forumindlæghej jeg er gået i stå i denne her opgave I trekant ABC er vinkel C ret , vinkel B er 39 grader og længden af siden er BC er 213 -
Hvilken studieretning vil være bedst?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg står og skal til at vælge endelig studieretning(STX). Mit foreløbige valg er: Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B. Situationen er dog den, at jeg ikke længere magter mere sprog end højest nødvendigt (eng A) og at jeg bliver mere og mere afklaret med at jeg skal læse idr... -
snitfunktioner
Forumindlæghej jeg har brug for lidt hjælp, da jeg ikke helt har fanget det med snitfunktioner. opgaven lyder hvordan finder man snitfunktioner til f(x,y)=-x^2+xy- 1/2 y^2+8 -
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
NOVO
Forumindlæghvorfor har novo kun en B aktie ? -
Bioanalytiker udd
ForumindlægHej. Jeg starter snart på bioanalytikeruddannselsen. Jeg vill høre, om der er en bioanalytiker studerende eller en der er uddannet, som kan fortælle mig, hvor meget matematikken fylder på uddannelsen?? Jeg er ikke den bedste til matematik, så jeg er bange for ikke at være i stand til at klare stu... -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
Hjæpp Kan ikke finde ud af den opgave håber der er nogen der kan hjælpe og forklare hvordan man løser opg for vi for det også i en matematik test så man ska...
ForumindlægEn møbel forretning køber reoler købsprisen er 1600 kr. omkostningerne er 250 kr. fem reoler sælges med et tab på 10 % af de samlede udgifter hvor meget tabte forretningen på de fem reoler??? -
Lægedrøm okay karakter
ForumindlægGoddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri... -
Hjælp vedrørende gymnasiet.
ForumindlægNogle der har nogle gode råd til gymnasiet, og er der evt. Noget man kan forberede sig på? Jeg ønsker bare at klare gymnasiet godt, og med er respektabelt snit. Min prioritet er at væge studieretningen "naturvidenskab", da jeg interessere mig meget for human fysiologi, anatomi, og biol... -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
HASTER RIGTIG MEGET! I'm desperat.. HJÆLP til mat eksamen på fredag :-(
ForumindlægHeeeej venner.. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen her på fredag, det er på 10 klasses niveau.. Ville høre; har I nogle noter fra 10 klasse matematik? SÅ MÅ I MEGET gerne sende dem i en besked eller skrive privatbesked til mig og få min mail .. Ps: hvad SKAL man kunne til en 1... -
Tilblivelsen af formlen for binomialfordeling
ForumindlægHej alle. Håber I kan hjælpe mig! Sidder med opgaverne til mundtlig matematik B eksamen på STX, hvor jeg skal gøre rede for tilblivelsen af binomialfordelings-formlen: P(x=r)=K(n,r)*p^r*(1-p)^n-r Og jeg aner virkelig ikke, hvordan man er nået frem til denne formel! Generelt har jeg svært ved ...
