Søgning på: international politik noter. Resultater: 16541 til 16560 af 22193
-
Hjælp til oversætninger :)
ForumindlægEr de følgende sætninger stavet korrekt ? :) 1. Jeg kan godt lide øl: Me gusta cerveza 2. Vi kan godt lide spansk: Nos gusta de español 3. María kan godt lide at danse: María le gusta bailar 4. Kan du lide kaffe?: ¿Te gusta café? 5. Manu Chao kan godt lide... -
Jeres skriftlige årsprøve?
ForumindlægHej..Da du var op til skriftlig dansk årsprøve i 1.g.. blev der så brugt et tidligere eksamenssæt? og hvor gammelt var det eksamenssæt så?håber nogen kan huske det.. hehe tak :) -
Eksamen
ForumindlægEr der nogen derude der kan forklare mig hvordan eksamen foregår i historie. Bl.a. om man trækker en kendt kilde, hvor lang tid man har osv.På forhånd tak -
1.g ...Dansk Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej..jer der har været op til dansk skriftelig årsprøve i 1.g, hvad var det fornogle emner i havde at vælge imellem...Hvordan er det helt præcist det foregår, for min lærer sagde noget om at der var en opgave vi skulle starte med at løse... Har i også haft sådan en?Bjarkee -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
Valg af studie
ForumindlægGoddag.Jeg har længe haft en faglig interesse for emnerne Cognitive Science (kognitiv videnskab) og Neuroscience (neurovidenskab).Betragter man emnet på det internet-anerkendte encyclopædi Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophy_of_mind#Philosophy_of_mind_and_science), ses hvor diverge... -
Afsætning A eksamen
ForumindlægJeg leder efter andre der skal til eksamen i afsætning A. Jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan sige om mit eksamensprojekt til eksamen. Jeg har skrevet det med en anden, så vi har fået dækket rigtig mange punkter, som fx værdikæde, portefølje, væksstrategier osv, og så har vi arbejdet med 2 af... -
Religion C eksamen - hvad er pensum?
ForumindlægHej jeg skal op i Religion C d. 23. juni 2009. Jeg ved godt hvordan selve eksamen foregår, men jeg har et problem - hvilke begreber skal jeg kunne? Er der evt. nogen der har en liste over dem eller kan jeg finde sådan en liste et sted? Mvh Lin -
oversigt over mellemkrigstiden?
ForumindlægJeg søger en slags oversigt over mellemkrigstiden... Nogen, der kan hjælpe?Jeg har fx. en over Renæssancen, hvor der står noget om, hvad ordet "renæssance" betyder, hvilke stikord, der er knyttet til denne periode, og sådan kort og godt, hvad der er vigtigt at vide om denne periode, hvi... -
Hvor meget skal der til for at få 5?
ForumindlægSagen er den at jeg ikke har nået at få læst hele pensum til tre-årigt højniveau i matematik og jeg skal op i morgen kl. 8.30.. Jeg har ikke hørt efter hele året, men har mange notater.. Hvor meget skal der til for at komme op på et 5-tal? Jeg vil gøre alt for ikke at få 03!! -
Buddhisme
ForumindlægEr i gang med at læse om buddhisme, og i den otteleddede vej står der noget om etikken, som består af ti hovedpunkter:Ikke at slå ihjel, ikke at stjæle, ikke at begå utugt, ikke at lyve, ikke at bagtale, ikke at bruge grov tale, ikke at føre tåbelig tale, ikke at være misundelig, ikke at have ond... -
benarestalen?
Forumindlægjeg har svært ved benarestalen nogen som vil hjælpe mig skal op i morgen takker-... -
ALLE INVITERES TIL FEST
ForumindlægÅrets største Fest Er du også en af dem der bliver student til sommer eller har lyst til at feste? inviteres du her med til kæmpe fest på Valhalla i Århus mandag den 26.06 kl. 22.30 med Marselisborg gym, Århus Katedralskole, Stats gym, Langkær gym, Risskov amts gym & viby amts gym. Tilmeld til: s... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg skal afslutte Fysik på B-niveau og jeg vil gerne gøre mit bedste i mine rapporter derfor vil jeg gerne spørge om I herinde kan komme med nogen gode tips om Hvad og Hvilke emner jeg skal skrive om og fokusere på... Det ville være en stoor hjælp, hvis I ville svare mig :-) På forhånd t... -
24t: Europæisk middelalder og korstog
ForumindlægHej, Jeg har trukket en tekstsamling inden for emnet "Europæisk middelalder og korstog". Hvis der er andre der forbereder eksamen inden for nogenlunde samme emne kan vi jo bruge denne tråd til idéer og inspiration. -
internet-sider
ForumindlægHej..jeg ville høre om der ikke var nogen der kendte en eller flere rigtig gode sider her på internettet hvor man kan lære spansk.. (jeg håber i forstår hvilke sider jeg mener ellers få mig til at forklare det igen)Men altså bare nogle sider for begynder, hvor man eventuelt kan høre ordet blive u... -
håber + ikke
ForumindlægHvilket skal man helst vælge: jeg håber ikke, at det regner i morgen jeg håber, at det ikke regner i morgen elller er begge to ok? og er der nogen forskel hvis man tilføjer "bare": Jeg håber bare ikke, det skal regne i morgen Jeg håber bare, at det ikke skal regne i morgen Tusind ... -
andengradsligning??
ForumindlægNogen der kan lære mig at lave en andengradsligning ordentligt?? jeg ved at en andengradsligning er lig med ax^2 + bx + cmen hvordan ellers?? -
kvotientkriteriet
ForumindlægHej, Når jeg bruger kvotientkriteriet på denne række (se vedhæftet fil), så får jeg: (-n*x) / (n+1) Men hvordan udregner jeg så konvergensradius? kan kan jo være hvad som helst. -
Råd til hvordan man lærer spansk?
ForumindlægHej Har ret store problemer med spansk. Fik -3 til skriftlig årsprøve og 00 i mundtlig årskarakter. Generelt klare jeg mig ellers meget godt og får da også en del 10 og 12-taller i de andre fag. Er der nogle andre som har haft problemer med at lære spansk. Hvad har i gjort?
