Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16561 til 16580 af 22746
-
Lasersvejsning
ForumindlægJeg har følgende viden: Laser som lyser med effekten 12 kW Nyttevirkningen er 11% Stålplader med tykkelsen 12, 0mm skal svejses sammen et område på 2,0mm langs hver af de to kanter på pladerne skal smeltes helt igennem Pladernes temperatur er 20 grader, før svejsningen Laseren har en bredde på 4... -
FREMTID, ØNSKE, LIV
ForumindlægHeeY folkens!;) Hva R det i ønsker mest i denNe verdN?! ElleR retteRe sagt hvordan en freMtid ønskeR i JeR?!:D BARE SPÆNDT:P -
Tyngdekraftens arbejde
ForumindlægHej Kan man godt beregne tyngdekraftens arbejde i dette forsøg: Grunden til jeg spørger er, at bolden ikke tilbagelægger strækningen h, da hvert hop, bliver mindre -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
Mikro og makrotilstande - beregn afstand.
ForumindlægTil opgaven hører der et vedhæftede billede med: I denne simple polymermodel er der en mikrotilstand med energi lig 0, og fire mikrotilstande med energi lig . "Hoved-til-hale" afstanden for mikrotilstanden er: L1 = 2.0 Å, L2 = 5.0 Å, L3 = 6.0 Å, L4 = 3.0 Å, L5 = 3.0 Å Hvad er gennems... -
Inspiration til eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml... -
Hvad er en student uden sin hue
ForumindlægSvar: Sandsynligvis en person, der ikke kan skjule tomheden. -
bøger til analysekurser på matematik-økonomi KU
ForumindlægHej derude Er der nogen som kunne fortælle mig hvilke bøger der er pensum til analyse 0, 1 og 2 på matematik-økonomi uddannelsen på KU? mvh -
HHX vs. STX hjælp!
ForumindlægHej håber virkelig i gider at hjælpe mig lidt på vej. Kunne rigtig godt tænke mig at læse på Køge handelsskole, men er bange for at jeg kommer til at udelukke muligheder for fremtiden eller at jeg vil fortryde det, Har været derude til brobygning og synes det virker super fedt, men det er jo svæ... -
Mekanik
ForumindlægHej alle! Er der nogle venlige sjæle derude der kan hjælpe mig med at besvare denne opgave? Forklar begrebet vektorfunktion og forklar parameterfremstilling, hastighed og acceleration for den jævne cirkelbevægelse. På forhånd tak! -
"Innovation And Business" eller "Eksportingeniør"?
ForumindlægHej, Jeg har siddet og kigget på forskellige uddannelser og nu er jeg virkelig ude på herrens mark - derfor håber jeg på at få noget hjælp :) Jeg har i meget lang tid været vild med følgende uddannelse, da jeg synes den lyder rimelig genial: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-civinn... -
magnetisme
ForumindlægHej... Er der nogle herinde derkan definere magnetisme? -
Hvad skal I op i?
ForumindlægHej til alle jer (u)heldige elever der skal til eksamen her snart :) Hvad skal I op i? Jeg har selv lige fået det at vide: Biologi (yeah!) og TYSK?! ('oh skræk, oh ve' hvad sker der?!...lad mig dog lige leve lidt længere endnu) Er I heldigere end mig; lad mig høre og luk endelig jeres f... -
Tilfældighedsgenerator
ForumindlægHvis man skal lave 100 tilfældige cifre, hvordan gør man det så manuelt? Hvis I kan anbefalde nogen bøger på det område, er jeg meget åben. -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Optaget eller ej - 2008
ForumindlægHej Alle Så er det i morgen vi får svar :D Men vil høre om man allerede kan se adgangskvotienterne i dag kl24.oo. Hvis ja, på hvilke hjemmesider www.kot.dk eller ug.dk eller de enkelte udd. ins.? -
Eksponentielt
ForumindlægHej plz hjælp mig med den her opgave Af en artikel om computere fremgår det, at antallet af transistorer pr. Chip i perioden fra 1970 til 1996 med tilnærmelse er vokset eksponentielt med tiden. Det oplyses, at der i 1971 var 400 transistorer pr. Chip, og at der i 1992 var 4 millioner transi... -
Taylorpolynomiet for relativistisk energi
Forumindlæg2. ordens Taylorpolynomiet for relativistisk energi (E(v)=mc^2/sqrt(1-v^2/c^2)) for v omkring 0 er givet ved T2_E = mc^2 + ½mv^2 Hvis jeg sammenligner det med newtonsk formel E_kin = ½mv^2 ser jeg at der er en forskel på mc^2. Hvis det er ved v =0, så giver T2_E = mc^2 E_kin = ... -
ikke mere
ForumindlægHej, Jeg er en pige, der er træt af livet, skolen, karakter og alt. Jeg vil ikke begå selvmord, men jeg vil gøre et eller andet, så jeg kan få kræft eller sådan noget. Jeg har opgivet alt og jeg kan ikke klare det mere - livet er bare uretfærdigt. Jeg ved godt, det lyder latterligt, men jeg kan ... -
Kosmisk baggrundsstråling
ForumindlægHej. Jeg kunne godt vide lidt om Kosmisk baggrundsstråling .. Jeg har søgt her, men jeg kunne ikke finde noget om det .. Det jeg kunne tænke mig at vide er, hvad Kosmisk baggrundsstråling er .. & bare nogle fakta .. Ved ikke om nogen af jer der har beskæftiget sig med emnet .. Men håber d...
