Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16561 til 16580 af 92586
-
Bestem f '(x)
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til at løse denne opgave i matematik. En funktion f er givet ved: f(x)=(3x+5)^10 Bestem f '(x) -
Tysk Opgave
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået en opgave for hvor vi bare skal skrive lidt om en dreng som hedder Florian. Jeg har skrevet alt men jeg har brug for nogle der kunne rette den hvis der er nogle fejl Håber i kan hjælpe!! :) Her er teksten: Florian ist 14 Jahre alt und wohnt in Hamburg. Er geht zum... -
Hjælp søges omkring Odysseen
ForumindlægHejsa.. Jeg skal op i oldtidskundskab her på tirsdag og er igang med at læse odysseen 11 sang. Jeg kunne dog vældig godt bruge nogle noter.. Så hvis I sidder med nogle noter til 11 sang er jeg meget interesseret! (: -
Folkeskolensafgangsprøver
ForumindlægHey folkens :)I morgen skal jeg op i en fysik prøve i 9. klasse. Har ikke rigtigt fulgt med i timerne, da jeg hele tiden tænkte på "Nej, det skal jeg ikke bruge videre i min uddanelse".. Men lige nu, hvor jeg har fået gode karrakterer i andre fag, så vil jeg ikke have at dette fag skal ... -
AT problemformulering mat/dan
ForumindlægHej Jeg sidder lidt fast i min problemformulering, fagende er Dansk A og matematik A jeg skriver om katastrofe formidling med udgangspunkt i Titanic. Tanken er at jeg i matematik delen vil undersøge om der er uafhængighed mellem antallet af omkommende og overlevende på 1. 2. og 3. klasse ved ... -
Opgradering af Samf. B til A. Eksamen på B-niveau
ForumindlægHej, jeg har spørgsmål angående eksamen i næste måned. Jeg går i 2g på stx og min studieretning hedder; Engelsk A, Samfundsfag B og Matematik B. Jeg har valgt at opgradere samfundsfag til A-niveau men min klasse har det stadig kun på B-niveau. Spørgsmålet er så om jeg skal op til eksamen (årspr... -
Opgradering af Samf. B til A. Eksamen på B-niveau?
ForumindlægHej, jeg har spørgsmål angående eksamen i næste måned. Jeg går i 2g på stx og min studieretning hedder; Engelsk A, Samfundsfag B og Matematik B. Jeg har valgt at opgradere samfundsfag til A-niveau men min klasse har det stadig kun på B-niveau. Spørgsmålet er så om jeg skal op til eksamen (årspr... -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
Integrer e^x
ForumindlægHej derude Jeg ville bare lige hurtigtig spørge hvad stamfunktionen for ex er ? Tak på forhånd" :) -
Mundtlig forsvar srp HASTER!!
ForumindlægHej, jeg skal forsvare min srp på mandag og er gået lidt i panik, da jeg ikke forstår nogen af de spg. vi skal have besvaret. Jeg begynder at læse min problemformulering og den overordnet konklusion. Derefter står der på vejledningspapiret for, hvordan man laver et talepapir, at man skal give... -
Parabel
ForumindlægHvordan løser man denne?: En parabel er graf for funktionen p(x) = x2-10x+24. Bestem førstekoordinaten til hvert af parablens skæringspunkter med førsteaksen. -
Adgangskvotient til Medicin
ForumindlægHej alle sammen (primært studiemindede/lægestuderende). Jeg står i den situation at jeg meget gerne vil ind på lægestudiet her efter sommerferien. Mit gennemsnit ligger på 10,3 og jeg mangler en sidste eksamen inden ferien. Er det muligt at blive optaget på Syddansk Universitet, hvor kravene sids... -
Ligning - proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægHej folkens, jeg sidder med en matematik B-niveau aflevering, og mangler en enkelt opgave som selvfølgelig lige skal volde problemer. Opgaven lyder således: Om tre variable x, y og z oplyses følgende: z er ligefrem proportional med y med proportionalitetsfaktoren 3, x og y er omvendt proportiona... -
Hjælp til isolering.
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvordan man kan isolere I i denne formel: L=10*Log(10^12*I) Det vil være bedst, hvis jeg også får udregningen med. På forhånd tak. -
Maple intervalplot
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan man laver et intervalplot med dette interval i Maple? -10<=x<=10 Jeg er usikker på hvordan kommandoen helt præcist skal skrives. På forhånd tak -
integrere
Forumindlæger der ikk nogen der gider hjælpe med at integrere denne her: 0,1*e^(-0,1x)Jeg kan ikk rigtig finde ud af det... -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
find 3 % af 91 mio
ForumindlægHej Hvordan finder jeg ud af hvad 3 % af 91 mio svarer til? -
opgave b
ForumindlægI en model for Kinas andel af verdensøkonomien antages det, at: g(t)=3,7*1,081^t hvor g(t) betegner Kinas andel af verdensøkonomien (målt i procent) til tidspunktet t (målt i antal år efter 1999) a)Beskriv, hvad konstanterne 3,7 og 1,081 fortæller om udviklingen i Kinas andel af verdenøkonomie... -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g?
