Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16561 til 16580 af 102572
-
Terminsprøve??!!!
ForumindlægHellø! :) Jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik og dansk.. Er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Evt. nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i disse prøver? Håber I vil hjælpe mig. Hilsen Den Forvirret:/ -
Ha(MAT) og faglig supplering?
ForumindlægHej. Nu skal jeg jo snart beslutte mig om hvilken videruddannelse jeg vil vælge, og jeg har længe været sikker på at det skulle være almen på CBS, men efter at have læst på ug, cbs.dk, og snakket med venner osv, er jeg blevet mere interesseret i ha(MAT), og det skyldes ikke mindst at jeg ... -
Jeg har virkelig brug for hjælp til opgaven
ForumindlægEn anden parabel P2 har Toppunktet T=(2,2) og rødderne 1 og 3. Bestem en ligning for P2. Jeg kan slet ikke huske hvordan man starter sådan en opgave -
Er jeg bestået?
ForumindlægHej.. Jeg skal til at søge ind på en videregående uddannelse, som kræver "Engelsk B". Jeg bestod STX i sommeren 2005, hvor jeg havde "Engelsk A" og fik følgende karakterer: Engelsk A skriftlig: Årskarakter = 7 og Eksamenskarakter = 7 Engelsk A mundtlig: Årskarakter = 6 og Eksa... -
Formler
ForumindlægHej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Fx. Q = m * c * ΔT m = Q / c * ΔT osv. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan... -
Matematikeksamen i 2g!
ForumindlægJeg er kommet i den situation at jeg skal op til matematikeksamen i 2g på HTX, da jeg afslutter faget på andet år. Jeg kunne dog godt tænke mig blive lidt bedre til det, inden jeg skal op til den mundtlige eksamen, som dels går ud på der skal ses på mit eksamensprojekt, men også bliver stillet sp... -
hjælp til oversættelse..
ForumindlægDe fleste forbinder Irland med græsbevoksede bakker, hyggelige pubber - og århundredes kamp for selvstændighed. De færreste derimod kender til en ting, som har skæmmet Irlands historie: Magdaleneanstalterne. Institutionerne, som blev drevet af nonner, og som også fungerede som vaskerier, var ber... -
tre andengradspolynomier HJÆLP!
ForumindlægBestem for hver af disse fortegn for koefficienterne a, b og c samt for diskriminanten d. -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
Kun 10 sætninger (:
ForumindlægHej, er der nogen der vil kigge min engelsk oversættelse igennem? - Jeg kan sende den til jer, hvis I vil hjælpe. Det er C-niveau. -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej. Nogen derude som kan hjælpe med: Bevis for faktorisering af et andengradspolynomium: a(x - r1)(x - r2) = ax2+bx+c Tak på forhånd :) -
Økonomi på Universitetet
ForumindlægHvad skal der til for at studere økonomi på uni, og hvilke fag er gode at have haft før?`Hvor meget skriftlig arbejde er der, og er det et hårdt studie?\n\nPå forhånd tak. :) -
Termins prøve
ForumindlægHej, har lige været til termins prøve, der havde jeg en opgave jeg bare ikke kunne finde ud af, hvilket irritere mig noget så meget. Så håbede i kunne hjælpe mig: En funktion f er bestemt ved: f(x) = 3x+1/x, x>0 Grafen for f og linjen med ligningen y=4 afgrænser i første kvadrant en... -
Kan man opgradere fra B niveau til A niveau? (HTX)
ForumindlægJeg vil gerne starte på HHX (OTG) her efter sommer, men på den studieretning jeg gerne vil tag, får man kun det obligatoriske matematik på B niveau. Vil lige hører hvordan det fungere at opgradere fra B til A niveau på HTX, skal jeg gøre det før jeg starter, eller er det noget man gør i 2 g når m... -
mat årsprøve.?
Forumindlæghej allesammenjg ska snart op i mat årsprøve i 1g og går gerne efter et 11 tal. men jg er ikk helt sikker på hvordan det foregår:(kan komme op i følgende: ligninger og uligheder, analytisk geometri, trigonometri, vigtige funktioner (kun 3 af dem), trigonometriske funktioner.hvordan kan et spørgsm... -
led FYSIK opgave!
ForumindlægNå så fik jeg din opmærksomhed, jeg skal op til fysik skriftlig imorgen, så lige nu er jeg ved at varme op, mangler kun 1 opgave, så er jeg færdig med hele sættet det drejer sig om opgave 4c i denne:[L]http://www.unique.starthotel.dk/hp/opgave.JPG[/L]Opgave a og b i korte træk:a) m*g*h=½*m*v^2 &l... -
Akkorden b10, eller hvad?
ForumindlægJeg er kommet ud for noget meget mystisk - nemlig akkorden b10, f.eks. C(b10), der indeholder tonerne: c, e, g og tilsyneladende es. Det der undrer mig, er, at det ikke giver nogen mening, når man f.eks. skal skrive denne akkord ind i et nodesystem. Forestil jer først at have noteret et alm. e,... -
forbrædning
ForumindlægDieselolie består typist af alkaner med en kædelængde på mellem 12 og 20 kulstofsatomer. en af dem er tetradecan (c14h30) Opstil og afstem reaktionsskemaet for fuldstændig forbrænding af tetradecan. Kan jeg få hjælp til denne? -
Psykologi
ForumindlægHvordan kan det egentlig være, at valgfag som erhvervsøkonomi har sit eget faneblad, mens psykologi ikke har? Jeg stemmer for, at oprette psykologi som en uafhængig menu. -
RET STiL på 86 ord(DET HASTER!)
Forumindlæghej håber i vil hjælpe mig med at rette en stil på 86 ord, det haster virkelig meget, da den skal afleveres inden kl 12 i aften.. tusind tak på forhånd
