Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16581 til 16600 af 176853
-
f(x)=b*x^a
ForumindlægOpgave 6 Funktionen f (x)=b⋅ x^a opfylder, at f (2)=12 og f (4)=96. a) Bestem tallene a og b. Dvs at jeg kender to x og to y-værdier, men jeg ved ikke hvordan jeg skal beregne a og b? -
Differentiering af A(r)=6r-3πr^2
ForumindlægHej Jeg sidder her med denne opgave: "Bestem r, så metalstykkets areal bliver størst muligt". Jernets areal: A(r)=6r-3πr2 Først differentieres A(r) vha. TI-Nspire. Dette giver: A'(r)=0 Hvad gør man så?? kan det passe at det giver 0?? Håber i kan hjælpe mig :) -
a og b's betydning
ForumindlægHvad er a og b's betydning når der er hhv. lineær vækst, eksponentiel vækst og potens vækst ?? Jeg håber, der er en, der kan hjælpe!? :-) -
Biologi A, Matematik B - Svært?
ForumindlægJeg har tænkt mig at tage biologi på A og matematik på B - er der nogle der ved hvordan niveauet er? :-) -
2. gradsligning (finde a,b og c)
ForumindlægHej Jeg har nogenlunde fundet ud af at udregne 2.gradsligninger, men kan ikke finde a,b og c: x^2 +x − 12=0. -
Beregning af a i en given 2. gradsplynomium
ForumindlægHej!! Spørgsmålet lyder: Forskriften: f(x) = ax^2+2x-4. Har Toppunkt på x-aksen. Jeg skal finde a. Hilfe bitte! -
Matematik A studentereksamen 2009 December.
ForumindlægHej Folkens Jeg vil høre om der ikke er nogle der har opgavebesvarelsen til Matematik A studentereksamen 2009 December. (stx) Det vil være en stor hjælp! På forhånd tak :) -
it forsøg i matematik (eksamen 2005)
ForumindlægHejsa.Sidste år blev der lavet et forsøg med en it eksmaen på HTX, nogen af jer der har lavet den) -
Biologi C eksamen 2010
Forumindlæghejsa. jeg skal afslutte faget biologi c, og har været så uheldig at trække faget. er der nogle derude som kan fortælle mig hvad der er smart at fortælle inden for: - dyre og planteceller - kost, sundhed og fysisk udfoldelse - infektionssygdomme/ sundhed - sex, sex sygdomme osv - genetik - øk... -
f(x)=a har 3 løsninger
ForumindlægHey folks, Jeg har en matematikopgave der volder mig lidt problemer. Jeg har forskriften f(x)=-x^3+4x^2+3x-3. Jeg har bestemt de lokale ekstrema for f og tegnet grafen. Nu bliver jeg bedt om følgende: "Bestem de værdier af a, for hvilken ligningen f(x)=a har netop 3 løsninger" Jeg er ... -
betydning af a og c i logistisk udvikling?
Forumindlæghar c en særlig betydning i forhold til en logistisk udvikling? kan den aflæses på en graf - hvorfor er den der overhovedet og bliver plusset med 1? a er vækstraten men er det det samme som vækstraten for en eksponentiel funktion? jeg hentyder til den her formel for fund af vækstrate for en eksp... -
find a og b (eksponentiel regression)
Forumindlæghej jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. opgaven lyder: benyt tabbelens data til at finde a og b tabellen viser antallet af facebook-bruger i år perioden 2004-2010. årstal : 2004,2005,2006,2009,2010 antal brugere(mio) : 1, 5.5, 12, 350, 600 udviklingen af... -
Andengradspolynomie, redegør for a,b og c
ForumindlægHej :) Jeg skal til årsprøve i matematik og en af spørgsmålene går på andengradspolynomium. Hvilken betydning har a,b og c for hvordan parablen kan se ud? Fx. hvis a er positiv er det en glad mund osv..men skal ha lidt hjælp til b og c.. Håber der er nogen der vil hjælpe mig:) -
Bestemmelse af a,så ligningen kun har én løsning
ForumindlægHej Alle! Jeg har lidt svært ved en opgave, hvor man skal bestemme tallet a, så ligningen kun har én løsning. Ligningen ser sådan ud: x2-(a+3)*x+3a = 0 Nogen der kan hjælpe????? -
Eksam: Arvelige sygdomme
ForumindlægI morgen´har jeg eksam i Naturvidenskab. Min emne er ARVELIGE SYGDOMME og BEHANDLING. Jeg kan ikke finde ud hvad er DOMINANT OG RECCISSEVT ARVELIGE SYGDOMME. Kan nogen forklare hver for sig (dominant og reccissevt) og vise mig hvad er forskellen mellem Dominant og reccissivt arvelige ... -
Tysk eksamen · gode råd
ForumindlægHej, jeg står i den situation, at jeg skal op i mundtlig tysk på B-niveau her til sommer. For at være ærlig er jeg ved at gå lidt i chock, hehe. Jeg taler egentlig meget okay tysk, men nogen gange begår jeg nogle fejl (og får stress, fordi tysk er ret svært). Er der nogen typiske fejl, som elever... -
Sygemelding til eksamen og lægeerklæring
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen og har været syg de sidste to dag. Lidt lav timperatur og mega lede mavekramper. Det er blevet bedre idag, men er stadig lidt ør. Hvornår kan man sige at man er rask, og fungere 100% efter sådan en tur, og hvis jeg tager til lægen imorgen, vil han så kunne måle... -
HJÆLP MIG! fysik eksamen: hjælp til forsøg.
ForumindlægHeeeej :v kan i måske hjælpe mig med, at finde forsøg til eksamen? jeg skal op i : - Vind og vandenergi der ved jeg ikke hvad jeg skal finde på. er helt væk! SÅ HJÆLP tak :))) - salte ( syger og gaser ) tænker på, at laver magnesium i en syre og ... -
Dansk eksamen reklamer.
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen her om noget tid, og jeg har trukket reklamer, men jeg kan ikke rigtig finde nogen reklamer jeg synes er gode nok, jeg vil gerne have 2, en til unge, tænkte på noget sprut eller sådan noget, noget hvor de prøver sex eller sådan noget som middel. Og en til de ældre måsk... -
Bestemme tallene a, b og c
ForumindlægHeey . Jeg tænkte om der måske var nogen der kunne hjælpe med denne opgave, jeg er sat helt fast. En andengradspolynomium (f) er bestemt ved f(x)= ax² + bx + c. Det oplyses at (f) har nulpunkterne -3 og 5 samt at f(3)= -36 a) Bestem tallene a, b og c??? :) Ville være meget glad, hvis de...
