Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16601 til 16620 af 36005
-
nul-reglen
Forumindlæghej :) Nogen som lige kunne forklare mig nul-reglen? Tak :D -
Bestemmelse af a
ForumindlægHej! Jeg sidder med nogle gamle eksamensopgaver, og stødte så på en opgave, jeg ikke kunne finde ud af. Den lyder: En fuktion f er givet ved forskriften f(x)=x+sin(x) Gør rede for, at ligningen f(x) = c har netop én løsning for alle c. Jeg ved det godt - men hvordan forklares det? ..og så... -
Partial Differentiation
ForumindlægLad z er en funktion af x og y, hvor x og y er differentiable funktioner af t. Så er dz/dt = §z/§x * dx/dt + §z/§y * dy/dt Hvordan bevises det? Så skal x og y vel være afhængige af t, ikke uafhængige? -
hjlælp til årsprøve
Forumindlæghvordan forergår årsprøven til delen udenhjælpemidler -
Bevisførelse
ForumindlægFra et matematisk synspunkt, hvad er så "bedst" ved bevisførelse: Deduktion eller induktion? Selvfølgelig er et direkte bevis bedst, men hvis det ikke er muligt, er deduktion eller induktion så bedst? -
Hastighed
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har brug for hurtig hjælp til en opgave. En rytter bevæger sig med 2.1 m/s og en fodgænger bevæger sig med 1.2 m/s. hvor land tid tager det dem at tilbagelægge 1 km. ?? -
Proportinalitet
ForumindlægEr der nogen, der på C-NIVEAU kan prøve at få mig til at forstå hvad ligefrem og omvendt proportionalitet er? og hvornår det bruges? kan simpelthen ikke forstå det.. Håber der er en der gider -
induktion og produktion af el-energi
ForumindlægHeij Er induktion ikke det samme som produktion af el-energi? fordi det er jo ved hjælp af den inducerede spænding, der bliver produceret el. på forhånd tak -
Fransk apostrof
ForumindlægHej alle, Ved godt, at når det næste ord starter med en vokal eller et stumpt h, kommer der en apostrof som ved L'homme og j'ecrire, men har bemærket nogen gange nu, at der er en apostrof selvom næste ord ikke starter med en vokal eller er et stumpt h. F.eks. ved sangteksten J'me tir... -
kopi tekst
Forumindlæghej hvis jeg gerne vil hvis en billed eller en tekst (når den er lang hvor jeg ikke gider skrive det hele ned)kan man ud fra min bog godt se det på internettet og send den til studieportalens indlæg -
Hvorfor er disse kulhydrater svært/let at fordøje?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig, ved at fortælle hvorfor monosakkarider er lette at fordøje. Ja, det er fordi det er et simplet kulhydrat, men er der mere bag det? Det samme gælder for disakkarider. -
Forskellen mellem Samfundsfag og Samtidshistorie
ForumindlægHvad er forskellen mellem Samfundsfag og Samtidshistorie? -
HASTER! Virksomheder flytter til udlandet, HJÆLP!
ForumindlægHej! Hvorfor flytter danske virksomheder til udlandet? Nogen der kan nævne nogle konkrete danske virksomheder som har flyttet deres produktion fra DK til udlandet? Mange Tak for hjælpen på forhånd! -
Hvor meget betyder karaktererne i 1 og 2. g på HHX?
ForumindlægHej Jeg skal starte på HHX her efter sommerferien, og der er noget, jeg er i tvivl om. De karakterer jeg får i 1. og 2. g, tæller de i det endelige gennemsnit i 3.g? Og hvad med mine årskarakterer i de forskellige klasser?Hvilke karakterer er det egentlig, der tæller til det endelige gennemsnit ... -
Fællesnævner
ForumindlægHej, hvordan finder man en fællesnævner!? -
Væksthæmmende gener
ForumindlægHvis en overaktivering i vækstfremmende gener fører til at cellen begynder at dele sig. Hvad sker der så hvis der er en overaktivering af væksthæmmende gener? Kan næsten gætte, at cellen ikke vil dele sig, men vil den forblive sådan for altid, eller går den blot i "dvale" og venter på a... -
brug af => eller <=> ?
ForumindlægNår man differentier bruger man så ⇒ eller ⇔? eksempelvis: f(x)=2x2+4x⇒f '(x)=4x+4 eller f(x)=2x2+4x⇔f '(x)=4x+4 -
Potentiel udvikling - træhøjde
ForumindlægHalløj. Jeg sidder med en mere eller minre besværlig opgave med potientiel udvikling, som lyder sådan: y = 168000 * x^-2 Aæts¨at u er den anbefalede tæthed med træer pr hektar, og x er tråhøjden målt i meter. her er spørgsmålet så: Bestem den træhøjde for hvilken der anbefales en tæthed på 30... -
Solens energiproduktion
Forumindlæghej, nogle der kan svar på mit spørgsmål og forklarer hvad det er? Hvad er solens energiproduktion? Tak på forhånd -
Ohh
ForumindlægHejsa ... :) Sidder lige og læser til eksamen, og er stødt ind i binomialfordeling. Er der nogen der kan forklare mig hvad signifikansniveau og kritiskmængde er?
