Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16621 til 16640 af 23489
-
Integrale problem
ForumindlægJeg har et integrale der hedder:integrale(2,1)((e^sqrt(x))/(sqrt(x)))dxDet skal regnes uden hjælpemidler, så derfor har jeg en smule problemer. Jeg har simpelthen prøvet alt, men jeg tror simpelthen jeg gør det forkert.Mit umiddelbare bud ville være at bruge "integration ved substitution&quo... -
Forretningsplan
ForumindlægHej, jeg har fået tildelt en lille opgave som jeg ikke rigtig kan komme i gang med. Er der nogen der kan hjælpe med at komme igang, idéer eller andre inputs? Opgaven ser således ud : Jeg er ansat som en konsulent, og skal lave en forretningsplan med baggrund i en konret ide til fremtidens ... -
hjælp til fransk oversættelse
ForumindlægHej, jeg vil meget gerne have rettet i grammatikken. Tror den er hel gal..Da vic var lille, sendte hans forældre ham ofte på en feriekoloni i de franske Alper, Der tilbragte han en del af sommerferien. Engang for han vild i en stor skov. Han var bange for ikke at blive fundet. Pludselig hørte han... -
Kemi: Opløselighed
ForumindlægFra Myginds A1 bog:Opgave 88:Sølvioner danner kompleks med thiosulfationer og jeg skal så beregne opløseligheden af AgBr i 0,100M Na2S2O3. Jeg får komplekset til Ag(S2O3)2^(-3)men syntes så jeg mangler lidt som fx opløselighedsproduktet så jeg kan opskrive en ligning. Opgave 85:Der dannes et hvid... -
HF Føste års opgave
ForumindlægJeg har læst en Novelle ved navn Farvel af Jan Sonnergaard... Og skal skrive en indledning, som skal henfører til denne historie, og en Ved navn slutning. Vil bare lige hører om nogen har et forslag. Mit Lyder:Indledning Følelser og vidundere er noget der sker hverdag rundt omkring i den store ve... -
Differentialligning
ForumindlægHey derude. Jeg har siddet med matematikken i et par timer og jeg er nu nået til sidste opgave. Min hjerne er næsten brændt sammen efter at have siddet med denne sidste opgave, der forulemper mig. Jeg kan ikke rigtig komme nogen veje. Opgaven lyder: En funktion f er løsning til differentiallignin... -
KEMI EKSAMEN2
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med denne opgave? Organiske forbindelser. Til brændsel i en gasgrill bruges butan (C4H10) eller propan (C3H8) eller en blanding af de 2 gasser. a) Vælg et af stofferne og opskriv et reaktionsskema for forbrænding af gassen, når det vides at der bliver dannet C... -
komplekskemi
ForumindlægHej jeg sidder og er i gang med en kemi opgave som jeg er gået lidt i stå med, så håber der er nogle der kan hjælpe mig videre. I en vandig opløsning indeholdende Cu2+ og NH3 eksisterer ligevægten: Cu2+(aq) + 4 NH3(aq) ligevægt pil Cu(NH3)4 2+ Ligevægtskonstanten (kompleksitetskonstanten) for d... -
Hjælp til stil.
ForumindlægJeg skulle skrive en novelle med en bestemt slutning. Sådan lyder den. "John sad stille. Han kunne høre sit eget snøftende åndedræt over blæsten, der spillede en lille melodi i Grise-Olsens gamle piletræ. Han holdt om pistolen, men lagde den så fra sig. Det var, som om den brændte. Han så ... -
Hjælp! FSA 2012
ForumindlægJeg skulle skrive en novelle med en bestemt slutning. Sådan lyder den. "John sad stille. Han kunne høre sit eget snøftende åndedræt over blæsten, der spillede en lille melodi i Grise-Olsens gamle piletræ. Han holdt om pistolen, men lagde den så fra sig. Det var, som om den brændte. Han så ... -
Kar med vand
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem med sidste spørgsmål i denne lille opgave: Et kar med vand tømmes gennem et afløb i bunden. Udstrømningshastigheden er U(t)=40-2*t hvor t er måltallet for tiden målt i minutter, og U er antal liter pr minut. Tidsmålingen starter når der lukkes op for afløbet. Hvor l... -
Elipsens beregning (svær)
Forumindlæg(Da jeg har postet dette også i mat. forummet, skal i ikke være sure på mig, det er bevidst, fordi emnet gør sig gældende i begge fag).Jeg har en fra et punkt Pjord, fået opgivet 3 koordinater til vinklen hvorpå Mars ses.Vha. trigonometri kan jeg opstille en cirkelbane for denne figur, uden probl... -
Jeg har meget brug for en klog mat/fysiker - tak
ForumindlægJeg har en fra et punkt Pjord, fået opgivet 3 koordinater til vinklen hvorpå Mars ses. Vha. trigonometri kan jeg opstille en cirkelbane for denne figur, uden problemer. Men mht. ellipsebaner har jeg hørt at man vha. tre punker kan opstille en ligning, så ellipsen kan tegnes. Jeg kender dog hverke... -
HURTIG HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle franskmænd/kvinder! Jeg har siddet og kæmpet med at oversættet et lille stykke tekst fra dansk til fransk. Det er: "Luc Besson er en fransk filminstruktør født i 1959. Hans første film hedder ”Le dernier Combat”. Hans film ”Subway” var en stor succes hos de u... -
To skibe...
ForumindlægTo skibe A og B sejler med konstant hastighed parallelt med en kystlinie L.A sejler i afstanden 1200m fra L og B 1000m fra L.Klokken 12.00 er vinklen v mellem sejlretningen for A og sigtelinien fra A til et fyrtårn F lig med 40 grader. mens det for B er u = 48 grader.Et halvt minut senere er v = ... -
kemi B noter
Forumindlæghej. jeg står og skal til kemi b eksamen snart, og skal lave en disposition til eksamensspørgsmålene. Er det evt. nogen som har nogen dispostioner, eller noget så jeg ved hvordan jeg skal lave det? jeg har eksamensspørgsmål om: 1. Redox: jern - ståluld 2. Redox: oxidation af alkoholer 3. Reak... -
At beregne væksthastighed
ForumindlægHej derude !! Sidder med en opgave, som jeg synes er sindsyg svær - og vil høre om der er nogle af jer, som vil hjælpe mig?? Opgaven er til en afleveringsmatematik om differentialregning, hvor bogen AB2 bruges. Opgave 3117 lyder således: En fabrik fremstiller elektriske generatorer... -
HJÆLP TIL VÆKSTHASTIGHED
ForumindlægHej derude !! Sidder med en opgave, som jeg synes er sindsyg svær - og vil høre om der er nogle af jer, som vil hjælpe mig?? Opgaven er til en afleveringsmatematik om differentialregning, hvor bogen AB2 bruges. Opgave 3117 lyder således: En fabrik fremstiller elektriske generatorer og b... -
Taler flydende spansk, burde vælge det i gymnasiet i stedet for fysik A-niveau
ForumindlægHej, jeg er i et lille dillema. Jeg elsker naturvidenskab, og har tænkt at vælge Sciencelinjen med fokus på mat. (MatA,FysB,KemB). Jeg vil udover vælge biologi på C-niveau, fransk på B-niveau og så vil jeg løfte Kemi til A-niveau.Men så var det at min storebror sagde at det var "skide dumt&q... -
Novelle - flashback
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde et ordentligt svar på nettet, så nu sprøger jeg her; Er flashbacks et novelletræk? Altså er det noget jeg kan sige til min mundtlige dansk eksamen under novelletræk, som gør at vi ved det er en novelle? Og er der forskel på flashbacks og tilbageblik? For i min historie er...
