Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16681 til 16700 af 111527
-
Materiale til syntese af disulfiram (antabus)
ForumindlægHey Guys :) Jeg skal til at skrive SRP om en måned, 3.g opgave. Og jeg har valgt emnet Syntese af disulfram (antabus). Jeg skal udforske dette emne med fagene Kemi A og Biologi B. Men jeg har lidt svært ved at finde materiale til dette emne, så hvis der er nogle der ligger inde med nogle gode fo... -
Jern i stáluld - heterogene og homogene reaktioner
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi B om en uges tid, og jeg vil gerne bede om hjælp. jeg skal muligvis forklare om eksperimentet "jern i ståluld", og jeg skal forklare om homogene og heterogene reaktioner, i forhold til eksperimentet. Jeg ved ikki helt hvordan jeg skal forklare det ud fra eksperi... -
brug af syrer og baser i daglig dagen
Forumindlæghej, jeg skal op i Kemi B om nogle dage, og jeg har brug for hjælp. Jeg skal muligvis komme med eksempler på baser og syrer i daglig dagen, og jeg har det lidt svært med at komme med eksempler. Jeg har tænkt lidt over rengøring, at syre nedbryder uorganiske evner, og at base nedbryder organisk... -
Lommeregner
ForumindlægJeg er begyndt på HTX inde på sukkertoppen, og vi skal købe en lommeregner, derfor undrede jeg mig over hvilken(lommeregner) jeg bør købe. Jeg skal have Mat, bio, kemi, fysik, osv. (disse fag er på a og b). Jeg takker på forhånd. -
Reaktionskinetik - 1. ordens
ForumindlægHej Jeg øver til kemi eksamen på onsdag. Nogle som vil hjælpe med denne opgave? Opgave 2) a) n = 8,87 mg b) Beregn, hvor lang tid der går, fra den maksimale koncentration af sulforaphan er nået, til stofmængdekoncentrationen i blodet er faldet til 10 % af maksimumsværdien. OPgaven er fra ... -
hydronafgivelsen for en divalent syre
ForumindlægHej! Jeg har en kemi aflevering for til i aften og kan simpelhen ikke finde ud af dette spørgsmål, nogen der kan hjælpe? Svovlsyre H2SO4 er en divent syre. a) opskriv reaktionsskemaerne for de ti trin i hydogenafgivelsen b) hvilke af stofferne i svovlsyre-systemet er amofolytter Håber der er... -
SRP MS- og IR-spektrum
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive min SRP om steroider i kemi A og idræt B. Skal lave en analyse af IR-spektrum og MS-spektrum, hvor jeg inddrager 91-toppen. ved godt at der er nogle SP2-hybridiseringer, men kan ikke se hvad resten er :( og er helt tabt i MS-spektrummet. på forhånd tak :) -
Hjælp, mangler et godt emne til AT!
ForumindlægMit AT emne er Kommunikation Har brug for hjælp, til at vælge fag og sag A - Niveau: Historie, Dansk, Spansk, matematik B - Niveau: Religion, fysik, kemi, engelsk C- Niveau: Samfundsfag, Biologi, idræt, oldtid Håber i kan hjælpe -
Gitterentalpi
ForumindlægOpgave 79 i Kemi 2000 på B-niveau side 123. 1.Hvorfor har MgO et meget større gitterentalpi end NaCl? 2.Prøv derefter at forklare hvorfor gitterentalpien for KCl er lidt mindre end for NaCl. 3. Prøv at forudsige vædier for smeltepunkt, kogepunkt og gitterentalpi for BaO. -
SRO - Hjælp
ForumindlægHalløj! Jeg er i øjeblikket igang med at skrive SRO i kemi B og biologi A. Og jeg har simpelthen problmer med denne forklaring og vudering. Opgaven er vedhæftet samt det bilag jeg skal bruge til at vudrder på. Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe da jeg sidder fast og min opgave skal afleve... -
reducerings opgave.. hjælp
Forumindlæg(a+b)^2-a(a+2b) nogle der kan hjælpe? -
Reducering
ForumindlægReducér udtrykket: (a+b)^2 -a(a+2b) -
Matematik hjælp-partial
ForumindlægEr lost i metoden til at løse opgaven; Vis, at når a,b,c og d, hvor c ulig d, er konstanter, findes der konstanter p og q, så (2x-4)/x^2 -3x+2 = p/(x-1) + q/(x-2) -
fra da til en
Forumindlæg...hej er der nogen der gidre at kigge men oversættelse igennem....fra dansk til engelsk...på forhånd tak.. De ubudne gæster: det var en lille dreng, der så dem først. Han havde fået øje på dem en aften fra vinduet i sit værelse, men han sad og kiggede ned i havnen i tusmørket. De gik langsom... -
Hjælp hjælp er ikke god til engelsk
ForumindlægEva 2. Give an outline of the various attitudes to airport security in the texts. Text 1. He thinks the security check has gone too far after 9/11. The way the... -
engelsk ret
Forumindlæghejsa. hvis i lige har en smule tid, så vil det være dejligt med lidt hjælp. jeg har skrevet et par sætninger, som jeg gerne vil ha rettet for fejl. håber nogen kan:) Ikke så snart var disse oplysninger blevet offentliggjort, før firmaets direktør forlangte at blive interviewet i fjernsynet: 1.... -
need of a helping hand
ForumindlægJeg kunne meget godt bruge lidt hjælp til rettelse af denne lille opgave(del af eksamenshæfte), eftersom jeg synes den er ret dårlig. Titlen på opgaven er nedenstående.På forhånd tak!C2 “Write a short essay in which you discuss whether parents should influence their children’s choice of partne... -
FysikForsøg :|
ForumindlægHejsa allesammen...Jeg går i 9'ende og jeg skal snart til fysik eksamen, og mit problem er at jeg ikke er helt så go' til det med forsøg..Eller retter sagt...jeg aner ikke hvilke forsøg jeg kan lave?????Hvis der er nogle af jer som kender nogle gode forsøg i fysik/Kemi som er nemme så ple... -
A niveau fag på gym.? hvad synes i?
ForumindlægJeg sidder her og eksperimenterer lidt med mine kommende fag på gymnasiet. (: Jeg har sådan rimelig styr på det meste, mangler at finde ét fag på A niveau, men hvilket et? Jeg står og skal vælge imellem: Engelsk, Fysik, Kemi eller Tysk. Hvad vil i råde mig til? Hvis i har nogle erfaringer som i k... -
Til biologistuderende
ForumindlægHej Efter at have kigget fagene igennem på bachelor og kandidat delen på biologi har jeg et spørgsmål vedrørende disse. Jeg får den fornemmelse at man skal have en laborant i sig for at kunne begå sig på studiet og finde det interessant. Er vægten lagt på det helt hard core kemi/fysik eller er de...
