Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16701 til 16720 af 158493
-
Normalfordeling, HJÆLP
ForumindlægHej til Alle: Jeg har svært med at forstå forskellen mellem frekvensfunktionen og fordelingsfunktionen? Kan nogen nogen forklare dette forskell?????????++ -
linær regression
Forumindlæghvilken en af dem er rigtig? -
Finansiel regning
ForumindlægJD må låne af banken. Han låner 50000, som han vil tilbagebetale over 5 år. Banken siger han kan låne til 4% p.a. JD vil gerne have en halvårlig betaling. d) Beregn renten og derefter ydelsen pr halve år. Hvilken formel man skal bruge ved at beregne renten og ydelsen. Nu hvor det er en halvårli... -
hjælp. formel
ForumindlægForklar parametrene i formlen: -
Procent og rente
ForumindlægHej , nogen der kan hjælpe her. Redegør for fremskrivningsfaktoren, og hvordan man kan finde de forskellige ubekedte i formlen? Det er spørgsmål omkring procent og rente. -
Funktionen g har forskriften g(x) = b⋅ ax . Bestem tallene a og b eksakt, når det gælder, at g(0) = g '(0) = 5.
Forumindlæghvordan kan jeg gøre det?? -
Hvordan jeg kan beregn vinklen ved A ( skal ikke måles) Find diagonalens længde og anden spørgsmål er hvor meget vejer den, når den blå tønde uden indhold ve...
ForumindlægHej, Der nogen kan hjælpe mig med de to opgaver her? den sidste opgave jeg ville massefylden for ukrudtsmidlet 0,9 * 6050 men jeg er ikke sikker på! -
Valg af studieretning...
ForumindlægHej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k... -
Lommeregner og bærbar computer
ForumindlægHejsaDette spørgsmål henvender sig primært til gymnasie elever; Mener i at man bør have en bærbar computer når man går i gymnasiet?Hvis ja hvorfor?Hvilken lommeregner skal man have på gymnasiet?På forhånd mange tak -
Kombinatorik, Regning/Matematik, 8 skoleår, Opgave 7 Side 22, ( E. Skovbjerg og Å. Sørensen)
ForumindlægOpgave 7. I et elevråd er der 6 drenge og 5 piger, og der skal vælges et idrætsudvalg på 5 medlemmer. På hvor mange måder kan udvalget sammensættes, hvis mindst 2 af medlemmerne skal være piger , og mindst 2 af medlemmerne skal være drenge? Mit forsøg: Anvender Pascals trekant Drenge : ( n, ... -
Differentiér en brøk, Vejen til Matematik A2, Opgave 142, Side 162, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 142 givet funktionen √( t2 - 28 ) + √( t2 +28 ) f ( t ) = -------------------------------- 2t Bestem f ' ( t ) Mit forsøg: Jeg anvender brøkreglen ( √( t2 - 28 ) + √( t2 +28 ) )' •... -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Hjælp med idéer og litteratur til SRP emne (Bobler på internettet.. boblestudie)
ForumindlægHej allesammen, da jeg nu går i 3.g er der vil jeg snart skulle til at skrive en SRP opgave, og som emne har jeg valgt bobler på internettet (sociale medier, finansverdenen mv.), med udgangspunkt i Matematik A og Informationsteknologi (IT) B. Jeg har ikke noget problem i at skrive en masse om em... -
Hvad viser dette bevis/hvad er det bevis for? f(x)=y=ax+b <=> f(x+1)=a*(x+1)+b
Forumindlæg -
koordinatsystem
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan trekanten skal se ud. Enheden på akserne skal være 1 cm. A: (-1,1) B: (2,6) C: (-1,6) Kunne i være søde og tegne dem ind i et korrdinatsystem så jeg kan se om det er rigtigt det jeg har lavet? -
Arkitekt uddannelse
ForumindlægEr det meget nødvendig at man har matematik på A niveau? Vi skal vælge valgfag, og er meget i tvivl om det skal være Engelsk A eller Matematik A? -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Søger en lektiehjælper
ForumindlægHej jeg søger hurtigst muligt en lektiehjælper i matematik på a-niveau -
sort STUDENT hue?
Forumindlægja hvornår får man den? nogen siger, at det får man hvis man har 3 naturvidenskabelig (mat./kemi/fysik) fag på højniveau (A) på den almen gymnasieen anden siger, det får man hvis man har 11,5 eller over i snit er der nogen som kender svaret? -
Vektorer
ForumindlægHjælp til denne opgave
