Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 16701 til 16720 af 113755
-
Ligning (brøk)
ForumindlægHej, en der kan hjælpe mig med nogle mellemregninger her? (2a+b)/(a+b)=(a+b)/a <=> a^2-ab-b^2=0 :) -
essay
Forumindlægheyy.. er der nogle der kan huske hvad titlen hed på dét essay, som sprolige gymnaiseelever kom op i til skriftlig eksamen sidste år(2005)??? på forhånd tak.. -
Engelske ekstemporaltekster
ForumindlægHej!Jeg skal til eksamen i engelsk og frygter ekstemporalteksten, som man trækker inde til selve eksaminationen, og tænkte på, om der er nogle herind, som har nogle liggende, som jeg kan øve mig på?Det ville være en stor hjælp - tak :) -
Hvordan????
ForumindlægEr der nogle herinde der ved hvordan en Virksomhedsøkonomi eksame foregår, jeg er så heldig og have en lærer der ikke kan svare på dette spørgsmål, eller han prøver på at kunne undgå at foreklare mig det. -
Eksponentiel ligning
ForumindlægHej, jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik eksamen, hvor jeg skal redegøre for regneregler i forbindelse med løsning af eksponentielle ligninger. Der skulle ikke være en der kunne komme med et svar på det spørgsmål ? Det ville virkelig være en stor hjælp! -
gennemsnit
ForumindlægHej jeg har et spg. om gennemsnit hvis man fx har et gennemsnit i årskarakter på 6 og eksamens 5 vil det samlede gennemsnit så være 6+5=11 11/2=5,5 altså det endelig snit 5,5? -
Buddhisme: Årsagskæden og livshjulet
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ved at læse op til eksamen og er kommet i tvivl. Er årsagskæden = livshjulet = samsara? Jeg er lidt på dybt vand i forhold til dette og håber på en venlig sjæl, der kan hjælpe :d På forhånd tak! -
Terminsprøver
ForumindlægHej allesammen Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle katogorisere denne tråd under, men nu har jeg altså bare valgt det. Jeg går i 1.g og om 2 uger er der sidste skoledag. Hvad sker der egentlig i læseferien? Jeg ved at den første uge, skal jeg skrive min DHO, også skal jeg mindst op til én eks... -
Fartøjer - Vektorer
ForumindlægHej. Jeg har virkelig problemer med denne opgave er der nogen der kan hjælpe? Spørgsmålet lyder: Hjulene er cirkelformede med en diameter på 520 mm, og det midterste hjul på figur 5 har centrum i punktet (1160 ; 260): Bestem, enten ved en grafisk konstruktion eller ved beregning, den korteste a... -
Hvad har i fået i AT?
ForumindlægHej alle er der nogle af jer der har været op i at? jeg var nemlig oppe, hvor det gik rigtig skidt.. så vil bare høre om hvordan det er gået med jer andre? -
Mekanik 1. HJÆLPPP
ForumindlægHej derude. Jeg har aldrig brugt dette portal før, men jeg håber, at der er nogen derude, som vil hjælpe med denne opgave. Jeg prøve at løse en opgave i Mekanik 1, som er en tidlige eksamens opgave fra Københavns Universitet, men er i tvivel om. Opgaven Lyder: En Kase A er fastgjort til en tov. ... -
Parabler
ForumindlægHvodan kan man bedst beskrive hvad leddet bx gør ved en grafisk afbildning af et anden grads polynomium? -
engelsk a-niveau sproglig
ForumindlægHvad for nogle stile kan man komme ud for at skulle skrive i løbet af året? -
differentiallligning
Forumindlæghej. nogen der kan hjælpe mig i gang med den her opgave. jeg er helt lost.....i en model for rygtespredning inden for en gruppe på 500 personer er antallet af personer y, der har hørt et bestemt rygte, en funktion af tiden t. Der gælder, at den hastighed, hvormed y vokser, er propertional med pro... -
Biologi A
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har generelle erfaringer med Biologi på højniveau, da jeg skal havde til næste år.Er det meget svært? vil man falde i karakter i forhold til c-niveau? -
spænding det samme som spændingsforskel
ForumindlægEr spænding og spændingsforskel det samme?? -
Engelsk grammatik - Video 6 - Afstemningen er afsluttet
ForumindlægFilmen er lavet af Tobias Juhler Maureschat og Ditlev Kiersgaard Frisch fra Virum Gymnasium. I videoen omtales en test. Du kan se testen her. Stem på denne video ved at sende VIDEO 6 til 1220 (det koster 1 kr. + alm SMS-takst) Dette er en af videoerne i konkurrencen om billetter til Roskilde ... -
Erfaring med supplering Mat A??????
ForumindlægHej alle på siden. Jeg skal snart starte i et 3 ugers matematik a kursus. Jeg er lidt nervøs hvad angår sværhedsgraden og om jeg overhovedet når at følge med i undervisningen. Kan man godt score en høj karakter i sådan et kursus? Jeg håber nogen vil svar. på forhond rigtig mange tak! -
Rente - regning
ForumindlægHej Håber der er nogen der kan hjælpe Jeg har en opgave der lyder at vi har en årlig rente på 6% og et lån på 2 mill derudover har vi følgende årlige ydelser 200.000 -200.000 - 200.000 - 200.000 og 300.000 Nu skal jeg lave en ligning der viser hvor mange år det tager om at tilbagebetale lånet?... -
Fysik/Kemi forsøg - FSA
ForumindlægHeeej alle! Som mange andre, skal jeg snart op i fysik/kemi FSA, og så sad jeg lige og spekulerede over en ting. Jeg har fundet nogle forsøg på nettet som er meget oplagte at lave, men desværre har vores lærer ikke gennemgået dem/lavet dem med os, så ville det være dumt af mig at lave dem til...
