Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16721 til 16740 af 153957
-
En Ligning:
ForumindlægHvordan skal nedstående ligning angribes an: (a+b) (a+1) - a^´2+a(b- 1) - b Skal man starte med at hæve parrenteserne? Eller. -
andengradsligning
Forumindlægbestem sammenhængen mellem tallene a og c, når andengradsligningen har netop én løsning. ax^2+2x+c=0 , hvor a ikke er nul. diskrimminanten skal være 0 også er a=1 og c=1 er det rigtigt eller er der en anden måde at gøre det på? -
sansynlighedsregning
ForumindlægEt eksperiment består i at kaste en symmetrisk terning 20 gange Med A og B betegnes hændelserne A: terningen viser en sekser mindst 3 gange B: terningen viser en sekser højest 5 gange Bestem P(A|B) ------------------- jeg bruger Bayes formel: Bestem P(A|B)= [P(B|A) * 0,67] / [0,898] men hvor... -
Mængder
ForumindlægHvordan laver man A={1,2,3,4,5,6}B={x^2 | x∈A}D={x∈A | x^2∈A} -
Vektor regning - 2.008
ForumindlægJeg skal beregne vinklen mellem vektor a og vektor vektor a-b.Jeg har udregnet |a-b| og |a| og |b|.For at kunne udregne vinklen med formlen:cosv=(a*(a-b))/(|a|*|a-b|)mangler jeg altså kun skalarproduktet a*(a-b) - hvordan udreger jeg denne?-Opgave teksten:I en orienteret plan er givet en vektor a... -
Fysik opgaver - er helt lost
ForumindlægHej jeg er en elev som har fået følgende opgaver: 4. Golfslag. Ved et slag med en golfkølle påvirkes en golfkugle med en kraft F, der som funktion af tiden t efter slagets begyndelse er: F=9,6N * e^(-a*t^2+b*t) Konstanterne a og b er bestemt til a= 2,5*10^7 s^-2 og ... -
Bedre til Engelsk (Stavning)
ForumindlægHej Jeg synes ikke helt jeg er god nok til engelsk. Selvom jeg fik 10/10 i sidste standpunktskarakter, er jeg bange for at min karakter falder næste gang, især den skriftlige (Pga. dårlige prøve resultater). Mit ordforråd er rimelig stor,t men det er også næsten det eneste plus. Jeg er (synes ... -
Er bange for, at jeg ved en fejl har snydt ved eksamen! :(
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lige afsluttet skriftlig dansk-eksamen 3.g. Jeg er kommet i tanke om, at jeg copy-pastede et par sætninger fra en af mine tidligere afleverede (3.g) dansk-opgaver og brugt dem i min eksamensstil. Jeg tænkte egentlig ikke så meget over det, og valgte at bruge dem, fordi... -
Tilbyder lektiehjælp i Odense
ForumindlægHej! :) Er der nogen i Odense området der er interesseret i at få privat hjælp? Du kan både være STX-studerende eller folkeskole-elev.Jeg er en pige på 20 år som har studiestart på medicinstudiet i februar, så jeg har lige noget tid til at arbejde som lektiehjælper. Min studieretning i STX var ... -
reduction
Forumindlæghej..!ville bare lige høre om, når man skal reducere f.eks : (a+b)^2, så er det, det samme som a^2+b^2 ikke?på forhånd tak.. MVH Bully -
rødder
ForumindlægDen ene rod i x2 (2-tallet er opløftet i x) + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod -
hyperbel
ForumindlægGrafen for en hyperbel f(x) = a/x, går gennem punkterne (3,2) og (x0,1/3). Bestem a og x0 -
Differentialligninger
ForumindlægHvordan vil man løse følgende differentialligning, hvis man skal kunne plotte noget, så det bliver lineært? -d[A]/dt=k*[A]*[B]^0 -
Marxisme - Pelle Erobreren bind 3
ForumindlægHej alle! I AT har jeg valgt at læse Pelle Erobreren bind 3 (Den store kamp), og drage parallel til Marxisme mht konflikten mellem arbejdere og arbejdsgivere. Mine fag er Samf A og Dansk A. Er der nogle der kan fortælle mig lidt om Marxisme mht det ? Hvis der er nogle som har det samme emne, så k... -
Reducering
ForumindlægNogen der kan hjælpe? (a+2b)^2 - a(a+4b) -
Bedste forberedelse
ForumindlægHej studieportalen-mennersker Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og jeg vil gerne forberede mig bedst muligt. I 1.g og 2.g havde jeg en meget sjusket tilgang til gymnasiet, og derfor har jeg nogle huller i min viden. Jeg vil derfor gerne "lappe" disse huller i min viden, og udov... -
Overvågning - matematik - evt. andre forslag.
ForumindlægHej, Jeg har indtil nu besluttet at jeg vil skrive i dansk, hvor jeg har fundet bogen "Se dagens lys", der handler om et fremtidssamfund, der vha. computerteknologi overvåger og kontrollere alle individer. Spørgsmålet er så, hvad det andet fag skal være. Kravet er, at det skal kunne be... -
hjælp tror jeg har valgt forkert
Forumindlæghej jeg er meget i tvivl jeg har valgt hhx, og har gået der i cirka 4 måneder, mit problem er bare jeg ved ikke om det overhovedet intresser mig. Jeg kan allerede nu sidde lidt og kede mig når vi har timerne(dog ikke så meget igen), jeg tror også de intresser sig mere for det og jeg føler generel... -
kvote 2
ForumindlægHej allesammen Jeg har brug for lidt rådgivning, og ville derfor stille mine spørgsmål her, med forventning og håb om at få svar :) Jeg lever og ånder for medicin. Jeg vil simpelthen intet andet i mit liv end at læse medicin, bidrage til samfundet som læge, der helbreder patienterne og yder ful... -
Nordisk National Socialistisk Ungdom
Forumindlæghttp://www.nnsu.1go.dk/nnsu.htmlDenne side linker til, NNSU, en forening af nationalsocialister.Respons?
