Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 16741 til 16760 af 114887
  • Isomer

    Forumindlæg
    Hej er der nogen, som ved hvad Ethanols isomer hedder?
  • Funktioner

    Forumindlæg
    HJÆLP! En moron skal løse et simpel ligningsystem. Kan nogen hjælpe trin for trin please? 1) 2x-3y=1 2) 3x-2y=9
  • Hjælp til matematik

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan hjæle mig med det her spørgsmål Bestem værdien af a, når bunden af pokalen skal have en diameter på 6 cm. f(x)= 2sin(0,25x)+ln(0,25x+0,02)+a g(x)= -2sin(0,25x)-ln(0,25x+0,02)-a jeg er helt blank og har brug for hjælp tak på forhånd
  • hvilket gymnasium....?

    Forumindlæg
    Hej ville hør hvilket gymnasium i andre har valget, altså dem der har sluttet folkeskole?!
  • Gode idéer

    Forumindlæg
    Hej er der nogle som kan digte en god historie til denne ligning: 3x + 8 = 20
  • fra cm3 til liter

    Forumindlæg
    Hvor mange cm3 er der på 1 liter?
  • Gange med brøker

    Forumindlæg
    Hej Jeg ved godt, hvordan man ganger brøker, men jeg er kommet i tvivl, når det er sådan, at man har 2 ubekendte. Regnestykket lyder: 12x/4 * 4/3x Nogen der kan forklare, hvordan den skal regnes ud?
  • Bestem konstanten a.

    Forumindlæg
    dy/dx = a*e^(-0,68024)Opgaven lyder på at bestemme konstanten a, når det oplyses, at y = -191,11*e^(-0,68024)+191,11 er en løsning til differantialligningen. Hvordan i alverden gøres dette?mvh.Nick
  • integraleregning

    Forumindlæg
    Hej alle,Er det muligt at bestemme det ubestemte integralS(x²·e^(x³+1))dxuden brug af partial integration ???håber på hurtig hjælp.MVHET
  • Afstemning

    Forumindlæg
    Er der ikke nogen der vil være venlig at hjælpe med at afstemme denne skema:H3O+ + CaCO3 --> CO2 + H2O + Ca^2+Der skal være lige mange enheder på hver side af lighedstegnet, men det kan jeg ikke få. Er der nogen her inde der har et forslag til hvordan den skal være ?På forhånd tak :-)
  • Afstemning af redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hei there...Har en redoxreaktion der skal afstemmes, men det går ikke lige som jeg gerne ville have det til! -jeg kan ikke holde styr på oxidationstallene... Nogle der kan hjælpe mig med det? CH3CH2COH2CH3+Cr2O7^-2 ---> CH3CH2COCH3+Cr^-3Det er altså butan-2-ol der bliver til butanon...HJÆÆÆÆLP
  • integralreging

    Forumindlæg
    Heys.. Hvis der var en der kunne løbe igennem det stykke her uden hjælpemidler ville jeg blive enormt glad..Beregn integralet:"Integraltegn" med 1 øverst og 0 i bunden (x^2+x)dx
  • Hjælp til Matematik Reduction

    Forumindlæg
    Har fået disse opgaver i skole... Men ingen forklaring på hvordan man reducer... Er der en der vil og har tid, som vil forklare mig hvordan man gør... 9a^2b+6ac-------- (brøkstreg)6ab+12c
  • Hjælp til en Redox!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har følgende to reaktioner, som jeg ik helt kan få afstemt, jeg ved ik hvor jeg går galt! Håber nogen ka hjælpe ... i sur væske begge to1) HCrO4- + CH3CH2OH -> Cr3+ CH3CHO2) Fe2+ + Cr2O7-4 -> Fe3+ + Cr3+Her er jeg gået i stå ved afstemning med vand, der jeg har fået: 11H+ + 3Fe2+ + ...
  • Grænseværdi

    Forumindlæg
    hejsa. er der nogen som kan forklare mig hvordan grænseværdien kan udregnes? Jeg har følgende opgave. I et lukket lokale, hvor gulvets areal er 6,7m2 og der er 2,2m til loftet, går en engangslighter i stykker. Lighteren indeholdt 9,7g Butan på væskeform. Væsken fordamper fuldstændigt i lokal...
  • Reducer ? hjæælp :b

    Forumindlæg
    Heej. Jeg skal reducer den her. Men kan ikke få den til at passe.. 7a-(8+2a)+5 Mange taak for hjælpen ;)
  • Ligning

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med denne ligning. 7e^x=21 På forhånd tak
  • Hvad betyder enheden?

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i fysik der lyder: hvor mange [ps] er 0,00785 [s] jeg ved ikke ved [ps] betyder?
  • er det rigtigt? trejdegradslegning.

    Forumindlæg
    Heej. Jeg har lige brug for noget hjælp ;D jeg skal isolere k. jeg kan ikke får den til at går op! :S min ligning siger: f(x)=-22+k*-22-3*-2+6=0 MIN FORSLAG: k=-8/-4-6+6 k=2 passe det??
  • Statistik

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave i statistiske modeller og vil høre om der er nogen der har et forslag til hvordan man sammenligner to perioder med forskellig periodelængde. Den korteste periode (4 måneder) skal vel vægtes højere end den lange periode (8 måneder)... Hvis det er en hjælp at se opgaven, ...