Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16781 til 16800 af 95433
-
Omeksamen...?
ForumindlægHej "eksperter",har lige været oppe i geografi; trak demografi og min lærer sagde at min indsats var udemærket, dog med få mangler! Og da han sagde at man ikke kan "score" mere end et 8tal i demografi fik jeg 7! => Det foregår jo stort set kun på det redegørende niveau!Stor... -
Afleveringer på gym.
ForumindlægHej. Vi er to der går på 2. år på Frederiksborg gymnasium og HF i Hillerød. Vi har samf. på B-niveau og undrer os over om det kan passe, at vi på dette to-årige forløb stadig ikke har afleveret én skriftelig opgave. Vi er derfor lidt på bar bund, hvis vi bliver udtrukket til en skriftlig eksame... -
kryptonionisoten 81kr henfald
ForumindlægNogen der kan/vil hjælpe? kryptonionisotopen 81Kr henfalder til en stabil isotop af et andet grundstof a) opstil reaktionsskemaet for henfald af 81Kr. overfladevand indeholder atomer af af 81Kr, som kommer fra atomosfæren. Når vandet siver ned i grundvandet, tilføres der ikke længere 81K... -
forkortning af brøker
Forumindlæghej Håber der var en der kunne hjælpe mig med hvordan jeg forkorter brøkerne: 1. -15/-39 2. 3*(c+d)*(c-d)/2*(c-d) -
Efterspørge at dumpe et fag i gym?
ForumindlægKære alle Jeg er en elev, der søger, efter at få så højt et snit som muligt, når jeg går ud af gym. Som det står til på nuværende tidspunkt, så ender jeg med at få 10 i faget erhvervsjura på C-niveau, men eftersom at jeg ikke kan løfte faget til B-niveau, så kan jeg ikke påvirke min karakter for ... -
Fysikprøven :O
ForumindlægJeg skal op i fysik på tirsdag. Jeg er gået i gang med at lave dispositioner til alle de emner, jeg kan komme op i. 1) Når man læser eksempler af dispositioner til fysik (Studienet.dk) kan man se både nogle forklaringer og eksempler på forsøg. Disse forsøg skal laves mens lærerne ikke er hos en ... -
Består atomer af fotoner?
ForumindlægEr det korrekt, at et atom består af mange forskellige fotoner, som er sat sammen? -
Heliumatom og energi bevarelse
ForumindlægHej SP! Jeg står med en fysik aflevering og skal aflevere om 7 timer. Mit spørsmål lyder som følgende "Helium atomet er en del mere kompliceret end brint, men vi kan stadig sige noget om dets spektrum. De mest dominerende overgange udsender lys med bølgelængder på 501nm, 588nm, 668nm og 70... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan man udregner sit snit? Fagene vægter jo forskelligt, og årskaraktererne mindre end eksamenskaraktererne.. forstår det ikke lige.. -
Addere to brøker
ForumindlægJeg ved godt, hvordan man adderer to brøker, der ikke har samme fællesnævner. Men spørgsmålet forvirrer mig, da jeg har lært at regne det ud på en helt anden måde. Skriv også reglen ved hjælp af bogstaver p/n + q/m= ?/? og a/c+ b/d= ?/? Hvad gør jeg, for jeg kan ikke komme videre.. Je... -
Varmetransmission
ForumindlægNu er det vel tre år siden, jeg sidst havde fysik og jeg har smidt min formelsamling væk, så jeg stiller lige et spørgsmål her:Er der nogen, der kan give mig en formel til at beregne, hvor lang tid det tager, at nedkøle en 10 grader kold liter vand (eller øl) til 3 grader - f.eks. i en fryser på ... -
SRP om fodbold??? HJÆLP
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg har valgt at skrive srp i emnet fysik og matematik. Jeg vil gerne skrive om hvorfor en fodbold kan skrue ved et frispark?(spiller nemlig selv en del fodbold og interessere mig for det :) Men kan nogen hjælpe angående hvilke bøger jeg kan låne og hvordan jeg fx kan kn... -
Differentiering
ForumindlægIndenfor differentiering i fysik har vores lærer skrevet således:\n\nf = sin(u) df/dt = cos du/dt\n\nSådan som jeg tidligere har lært det, skulle man ved differentiering af sin(x) få cos(x)\nså det forvirrer mig lidt at der står "du/dt" i enden... hvad skal dette til for? Skal ... -
Kender ikke svaret på dette
ForumindlægHej :) Jeg skal op i fysik her på onsdag, men jeg har allerede fået spørgsmålene offentliggjort. Mit problem består nu i at forstå hvad min lærer mener, eller at kunne svarer på spørgsmålene. Håber at nogen kan hjælpe mig :) 1. Beskriv hvordan man kan ændre på et systems termiske energi. Giv ekse... -
Hvad er feltkræfter?
ForumindlægHeej Jeg er ved at skrive min eksamensrapport i fysik, men er blevet helt i tvivl om hvad feltkræfter er?Jeg skriver om mekanisk energi, og en sætning siger: "Det vil sige, at ændringer i mekanisk energi bestemmes alene ud fra det arbejde andre kræfter end feltkræfterne udfører. Det bemærkes... -
Chi^2-test
ForumindlægHej alle. Betragt eksempel 14 (s. 19-23) på http://www.matematikfysik.dk/mat/noter_tillaeg/normalfordeling.pdf. Jeg vil gerne udføre en χ2-test på dataene for at afgøre, hvor godt de er normalfordelte. Mine spørgsmål er følgende: 1) Hvad er nulhypotesen? 2) Hvor mange frihedsgrader er der? -
Trekant
ForumindlægHej.. jeg ville meget gerne have noget hjælp til at komme videre i følgende opgave. "I en trekant ABC, hvor vinkel C er spids, er |AC|=11,9 og |BC|=27,3. Desuden oplyses det at trekantens areal er 68,9" Ud fra det skal jeg så beregne vinkel C? Hvordan kommer jeg videre? da der ikke e... -
Henfaldskonstant (haster)
ForumindlægHej dejlige brugere af Studieportalen. Har været så (u)heldig at trække radioaktivtet til min 24-timers fysik eksamen (STX, c-niveau). Jeg er nu efterhånden godt med, nu er jeg bare nået dertil hvor jeg skal kunne forklar nogle formler. Vi skal forklar alfa, beta og gamma henfald, bagrun... -
Rilleafstand på en CD - teori
ForumindlægJeg skal lave rapport på fysik c-niveau om rilleafstanden på en CD. Jeg har indtil videre skrevet følgende i teoriafsnittet, og det kunne være virkelig fedt, hvis I ville komme med noget konstruktiv kritik. Jeg er nemlig ikke sikker på, at det er forståeligt, eller om det er for indforstået. Je... -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men...
