Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16781 til 16800 af 20688
-
Tryk og opdrift af objekt i vand
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: ( Vil gerne hvis i vil skrive de formeler jeg skal bruge til de forskellige opgaver for at regne det ud, sådan at jeg selv kan prøve mig frem) Følgende oplysninger: En kubisk kasse med målene 5[m], sænkes ned så toppen af den er på 50[m] under havets overflad... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
Droppe ud af STX?
ForumindlægHej, jeg går lige pt i 2G på STX-uddannelsen. Jeg fik fine karakter i 1g.. Dvs, 4-taller til mine eksamerne. Nu i 2G, har jeg dumpet de fag jeg har svært ved.. Matematik & Kemi, og jeg har endda været så uheldig at trække både mundtlig matematik OG kemi.. Jeg fik et stort -3 til mundtlig ma... -
mængdeberegninger - molarmasse for lightergas
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i kemi. Jeg sidder og læser mine rapporter igennem, og kan pludselig ikke huske, hvordan jeg har gjort i mine beregninger. Jeg skal finde stofmængden for lightergassen, vha idealgasloven. Da trykket jo afhænger af temperaturen, skal jeg derfor finde trykket i ba... -
Nøjagtig forklaring af "system"?
ForumindlægForstår ikke rigtigt hvad det er. Har læst lidt, og er det rigtigt forstået at det er en "afgrænset" del af verden (ret abstrakt), hvor de principper som skulle gælde i virkeligheden, ikke gælder i dette "system"? -
Elektricitet
ForumindlægHej Hvad er forskellen på elektricitet og strøm? Bruder man det ikke synonymt? -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
Noter fra folkeskole - smide ud?
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg er ved at afslutte 9. klasse, og næste år skal jeg begynde på gymnasiet. Men jeg er dog kommet i tvivl om, hvad jeg skal gør af mine noter? Er det en god ide at gemme dem? Kan man bruge dem? Eller skal jeg bare smide det ud? Hvad med afleveringerne? Kan de bruge... -
Hurtigt-linje
ForumindlægHvordan finder man en kurves midtpunkt? Fx fra 0-1 x^2 = f(x). I hvilket punkt er midtpunktet? -
Hvorfor skal B i potens funktioner være større end 0?
ForumindlægJa? Hvorfor skal B i en potensfunktion være større end 0? -
kend din censor!!!
ForumindlægHe people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/... -
Spørgsmål om brøker og led der ikke er brøker
ForumindlægI min bog står: man kan komme ud for at skulle skaffe fællesnævner for brøker og led, der ikke er brøker. fx regner vi sådan med tal: fordi Jeg har lettest ved at forstå tingene, når der bliver beskrevet lidt mere med ord, så disse sætninger forstår jeg ikke så meget af :/ kan nogen hjælpe??... -
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
Elektronisk version af Orbit B htx?
ForumindlægHey, jeg leder efter en elektronisk udgave af Orbit b, er nemlig træt af og skulle slæbe alle mine bøger med i min bærebar taske hver dag, og da jeg allerede har fundet de fleste bøger som jeg har elektronisk, ville det være rart og få fat i de sidste. Hvis der var nogen som skulle ligge ind... -
(DP) Palindrom
ForumindlægJeg tænkte, at jeg ville sætte niveauet lidt ned, så vi kan få flere med i konkurrencen. Dem som allerede er tilmeldt bedes ikke besvare opgaven. De andre skal jo have muligheden. Hvad er det første kvadrattal over 1000, som er et palindrom? (2002 er fx et palindrom) -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
rødder
ForumindlægHar lidt problem med denne opgave, ved faktisk ikke helt hvordan man skal komme igang med den. Se vedhæftet fil -
en bil kører på en motorvej...(Mekanisk energi)
ForumindlægHej Opgaven er : En bil kører på en motorvej med 110 km/t hen mod en 10 m høj bakke, som passeres i firløb. hviken fart har bil på toppen af bakken? jeg fik det til ca. 27,2 m/s, er det rigtigt ? På forhånd tak -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie -
matematik på A niveau
Forumindlægjeg har et spørgesmål - til august starter jeg på STX og jeg har matematil på A niveau. I folke skolen lå jeg på 4-7 (karakter), der er mange der siger at det er meget svært ! mit spørgsmål er hvordan kan jeg blive bedre til matematil? tak på forhånd
