Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16801 til 16820 af 27490
-
Væskepumpning
ForumindlægHej. Jeg mangler et hint til delopgave 5.3 hvor man skal beregne volumen af vand per time som pumpen kan flytte. Jeg sidder helt fast så vil sætte pris på lidt hjælp Håber i vil hjælpe! (opgaven er vehæftet som billede) -
Hvorfor 3 atomer for at absorbere infrarød?
Forumindlæghej I forbindelse med drivhuseffekten læste jeg at drivhusgasser skal have tre eller flere atomer pr. molekyle for at kunne absorbere infrarød stråling. Hvorfor det ? Håber at der sidder nogle kloghoveder, som gider svare på det :) På forhånd tak -
Kompetencegivende fag??
ForumindlægFor næstre årgang af studenter er der en lille ændring af gymnasiestrukturen: http://www.uvm.dk/07/aendring_gymnasiereform.htm?menuid=6410 Jeg undrer mig meget over punkt 1. Her hedder det sig: "Obligatorisk valg af mindst ét blandt en række særligt kompetencegivende fag på A-niveau i stx. ... -
Kender I nogle film der...
ForumindlægKender I nogle film, der i virkeligheden skulle være et dokudrama (en rekonstruktion af en historisk begivenhed), men så er gået hen og blevet en ren fiktion, for der er pyntet så meget på den? -
massemedierne
Forumindlæghej har prøvet at læse om massemedierne, men forstod meget lidt og skal snart til eksamen. især forstod jeg slet ik om kanylteori og markedsteori. er der nogen der gider fortæl kort hvad opinionsleder, kanylteori og markedsteori er. tak -
3 faser i modernismen
Forumindlæghej. er det rigtigt at de 3 faser i modernismen er heretica, konfrontations og figurdigtning? nogen der ved præcis i hvilke årstal de forskellige underperioder i modernismen var? mega vigtigt, håber på bare en smule hjælp!!!! :( -
Kildekritikpapir!
ForumindlægHej Jeg mangler et såkaldt "kildekritikpapir" - en vejledning til at lave kildekritik over en kilde.. nogen der sidder inde med et eller et link? tak. -
Germand Gladensvend.
ForumindlægEn usædvanlig god folkevise. Aner dog ikke, hvilken periode, jeg skal perspektivere til. Nogle, der kan hjælpe? (: -
Har brug for hjælp til at forstå tekstens hovedsynspunkter
ForumindlægSå jeg skal skrive hvilke negative og positive sider der har været ved den europæiske imperalisme ved at stille 3 teksters synspunkter op for hinanden. Denne her tekst forstår jeg ikke rigtig. Hvad er synspunkterne her....jeg har læst teksten 3 gange. 17. Den britiske diplomat Robert Cooper, 20... -
Vektorer - krydsprodukt + ortogonalitet
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder i øjeblikket med en udledning af Kepler's 2. lov som skal bruges til min SRP. Der er dog en passage i udledningen jeg har svært ved at forstå. Baneimpulsmomentet for en planet defineres: L = r x v * m hvor r og v er henholdsvis radius- og hastighedsvektoren, og ... -
Diskussion
ForumindlægJeg bliver i tvivl om hvad en diskussion skal indeholde? -
Naturlige eller Kunstige grænser?HASTER!
ForumindlægHej jeg har et spørgelsmål med sammenhæng til Geografi: Har Danmark naturlige eller kunstige grænser? -
pH, pKa og ionisering
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare sammenhængen mellem pH, pKa og ionisering. Altså hvis vi har et stof med pKa på 36, ved hvilken pH værdi vil stoffets så ioniseres? -
samf, begrænsninger? AT-eksamen
ForumindlægJeg skriver i samf og rel og er meget i tvivl om samfundsfagets begrænsninger? Jeg har brugt den deduktive metode og ellers kun taget udgangspunkt i empiri: terrorlovgivningen OG den forhøjede terrortrussel. Hvis i har nogle stikord til metode må i meget gerne lige skrive dem, men behøver meget... -
Velfærdsstatsmodeller !
ForumindlægHej :) Jeg sidder her og prøver på at finde definitioner på den selektive, residuale og universelle velfærdsstatsmodel.. Nogen der ved noget om dem? -
Dokumentar om Niels Brock Elite-linje
ForumindlægHej. Jeg søger en gammel dokumentar om Niels Brock's elite-linje på elitegymnasiumet. Jeg har ikke haft held med en google-søgning, så håbede at en herindenfra haved et link. -
formler
ForumindlægStår og skal op til fysik eksamen FSA, men er meget i tvivl om det med at skrive formler og det er jo det vigtigste... Så nogle der har en "opskrift" for hvordan man skriver formler med alt det der med ioner og det... -
hjælp til revision af træningsprojekt
Forumindlæghej alle.. har fået til opgave at beskrive hvilke faktorer som hæmmer muskelfiberens arbejdsevne.. vil skrive om natrium-kalium-pumpen, men ellers er jeg ret meget på bar bund.. evt bare stikord, så skal jeg nok selv fordybe mid i det.. mhv ida -
Big bang
ForumindlægJeg er i gang med at læse om Big bang teorien i forbindelse med min fysik eksamen. Hvorfor indfanger atomer elektroner, når temperaturen falder? Eller hvordan kan de det? -
sygeplejebøger
Forumindlæg17 bøger til 3000 kr. inkl. rabat, kan sælges for 2500 kr. hvis du tager hele bunken og de kan afleveres hos dig på Sjælland! Bøgerne kan også sælges enkeltvis. Kontakt tlf.: 25134471 Priserne er sammenhold med de billigste priser fra www.bogpriser.dk. Mange er helt nye! Evidensbaseret sygeplej...
