Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16821 til 16840 af 24857
-
Kvantefeltteori
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig Kvantefeltteorien? Vær' venlig at være meget detaljeret og forståelig siden jeg går i ottende klasse:) (Og vær' venlig IKKE at fortælle mig at jeg bare skal gå til wikipedia!) -
Hjerte kirurg
ForumindlægHvad er den bedste ungdomsuddanelse jeg kan vælge når jeg senere vil arbejde som hjerte kirurg, er det STX eller HTX? og hvad er linje? jeg vil også gerne vide om hvilke uddannelse man skal igennem for at ende som hjerte kirurg Tak ;) -
SRP - kamera (optik)
ForumindlægNu er klokken snart et kvarter i 4 og jeg har siddet længe op for at se om jeg kan forstå en sammenhæng mellem lysåbningsdiameteren og billeddiametern i et camera obscura eller hulkamera. Jeg har forstået det meste, men er stadig lidt i tvivl om een ting. Når lysåbningen/hullets diameter er stort... -
Matematik & dansk
ForumindlægJeg har valgt matematik og dansk i mit studieretningsprojekt. Det er en svær sammensætning, men for at gøre det bredere vælger jeg at tage dansk som 2. hovedfag - dvs. materiale uden for pensum kan inkluderet. Jeg mangler lidt inspiration til emner man kan arbejde med. Jeg kender til: 1. Fagko... -
optagelseskrav
ForumindlægHey.. hvis man ikke har afsluttet kemi B niveau (som ellers kræves på det studie jeg vil søge ind på) bliver man så ikke optaget..? -
medicin studiet
ForumindlægHej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. ! -
Motorberegning
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse nedenstående opgave. Jeg er helt blank. På for hånd tak Motorberegning Med en dieselmotor blev foretaget en bremseprøve med en vandbremse Der foreligger følgende notater for en prøve med varighed 30 min Bremsearmslængde. 2 m Omdrejningshastigh... -
Elastikspring
ForumindlægHej. Har nu siddet med denne opgave i et stykke tid, og kan ikke rigtig finde ud af hvordan opgave b skal løses (opgaven er vedhæftet). Jeg har allerede fundet farten efter de 18m med frit fald, som jeg fik til 18,8 m/s. -
IHA? erfaringer
ForumindlægHej med jer.. . jeg afslutter 3.g nu her til sommer;) og vil gerne læse maskiningeniør (først diplom og derefter overbygge med en kanidat) på IHA... vil så lige høre om der er nogen herinde der har taget den uddannelse før? eller bare gået på iha? Vil egentlig bare høre hvordan det er osv? -
puha matematik
ForumindlægNu er det sådan at jeg har valgt en matematisk retning på gymnasiet. Men jeg bliver bare ved med at sænke min egen selvtillid, ved at blive ved med at tænke på at alle de andre er klogere og bedre end mig. Jeg kan god li matematik, og vil gerne lære mere. Jeg har verdens sødeste lærer. Men de... -
Konklusion?
Forumindlæghej allesammen jeg har skrevet en rapport, og også lave en konklusion, men hvad skal jeg skrive. Emnet er det sure, det salte og det basiske? håber der nogen der har nogle ideer på forhånd tak -
(I,U)-graf -> (U,P)-graf
ForumindlægHey Jeg sidder med en (I,U)-graf og opgaven lyder, at jeg skal tegne en (U,P)-graf Hvordan det? :) -
HJÆLP!! bølger, lys og frekvenser
ForumindlægHej alle. Jeg har en opgave hvor jeg skal finde frekvensen af lys. Jeg ved at formlen er f = c/lambda. Jeg ved både hvad lamda og c er, men da c står i m/s og lambda står i m, ved jeg ikke hvordan jeg skal regne mit resultat (når jeg har divideret det med hinanden) om til hertz (fordi frekvens e... -
hurtig spørgsmål..
ForumindlægHvordan er det lige man kan omregne volumen til masse .. altså jeg har husholdnings volumen som er 5 mL .. hvordan skal regne den om til g for at finde massefylden af eddikesyre -
Kinesisk på C, vægt
ForumindlægJeg skal snart vælge valgfag, vil bare høre om nogen der ved, hvad kinesisk vægter om det 1,5 el. 1 Tak på forhånd :) -
Vektorer / Oversættelse
ForumindlægHej, Sidder og læser fra engelsk matematik bog og har danske notater, og er nu kommet helt vildt i tvivl! "Position Vector" på engelsk, er dette det samme som stedvektor? eller retningsvektor? Eller er sted- og retningsvektor to forskellige helheder?? Er snot forvirret! På forh... -
Diff. ligning
ForumindlægHej, jeg kan ikke helt finde ud af det med differentialeligningeer... Så derfor vil jeg gerne høre om nogle kan hjælpe mig. Evt forklare, hvad meningen er med det. Jeg har også en opg., hvor jeg har ligningen dy/dx = x+2 / y som går gennem punktet (2 ; -2). Skal den løses ved at sætte punkte... -
kemi
ForumindlægHi :) jeg har nogle spørgesmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med! 1. hvordan ved jeg om fx. Brom er gas/væske ved stuetemperatur? 2. hvordan kan jeg finde ude af om et bestemt stof vil reagere basisk/syrisk i en vandig opløsning? 3. hvordan kan man se om det er en svag/stærk syre/base... -
Konstanters fysiske betydning?
ForumindlægJeg er i en fysikopgave om henfaldsloven blevet spurgt hvad konstanterne A og C i en eksponentiel forskrifts' fysiske betydning er. Forskriften er taget fra en graf med x som tid og y som tælletal, derefter er der lavet 'curve fit' og valgt forskrift som natural exponent (B er fjern... -
Kan en C-valgblok opgradere et B-fag til A?
ForumindlægDet overstående:)
