Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16821 til 16840 af 23489
-
Hjælp søges :-)
ForumindlægEn lysdiode udsender lys med effekten 25mW og bølgelængde 440nm. a) Beregn lysets fotonenergi. b) Beregn det antal fotoner, der udsendes pr. sekund. Lysets udsendes fra et lille område indstøbt i plexiglas, således at lysets indfaldsvinkel på overfladen mellem plexiglas og luften omkring... -
retning af stil;
Forumindlæghej allesammen, vil bare lige høre om der er nogle tysk eksperter derude som kunne hjælpe mig med at rette denne her lille stil; warum is Sport wichtig; Sport ist sehr wichtig für den Körper. So deshalb es ist wichtig in Form zu halten, damit in Form zu bleiben müssen sie Sport treiben, un... -
Acceleration af togsæt
ForumindlægHej alle jeg sidder lige og basker med en lille fysik opgave, og er simpelthen kørt fast. Opgaven går ud på at finde den maksimale acceleration som et lokomotiv kan trække et togsæt i gang med. Hele togsættet befinder sig på en lige og vandret strækning og skal sætte i gang. Hele sættet (lokomo... -
Flere ansøgere på biologi, bioteknologi etc.?
ForumindlægHej En af mine venner er pænt nervøs for at kunne blive optaget på biologi studiet i år så skriver lige spørgsmålet her: På flere uddannelser kommer der nye adgangskrav til fra 2008, fx vil biologi nu have mat a og ikke b som krav. Vil dette betyde et meget større ansøgertal i år tror i? Han e... -
at kende sin cencor.
ForumindlægHej alle:) Nu nærmer huetiden sig, og med dette også alle eksamenerne. Dog har jeg set at der herinde på studieportalen køre en lille "viden-omkring-cencorene-snak", som jeg sys er helt fin. Jeg skal selv op i en del fag jeg helst ville have undgået, men det kunne da være ganske sjovt h... -
Isolering af formel
ForumindlægHej alle. Jeg har denne lille opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Opgaven lyder: De positive størrelser R, R1 og R2 er knyttet sammen af formlen: 1/R = 1/R1 + 1/R2 1) Bestem R, når R1 = 10 og R2 = 30 2) Isoler R i formlen. 3) Isoler R1 i formlen. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg re... -
Fy da føj for en eksamen!
ForumindlægHar lige været oppe i dansk i dag og fik 8. Er egentlig tilfreds med karakteren, men det er jeg bestemt ikke med min lærer og censor. Nøj, hvor var de stride og ubehøvlede! Jeg var ikke kommet rigtig igang, før de hang over mig med alle deres spørgsmål, og så sad de tilmed og afbrød mig gang på g... -
Våde Enge
ForumindlægHej, i mit bio pensum står der, at jeg skal kunne noget om våde enge, problemet er bare, at jeg har mistet det kompendium hvor det står beskrevet. Det eneste info jeg har fundet om det: Våde enge - nitrat fra markerne denitrificeres(hvad betyder det ord?), så kvælstoffet i nitrat omsættes til... -
Fysik - opg. om mekanisk energi?? er lost.
ForumindlægJeg har brugt flere timer på at gennemskue de her opgaver, har lavet de første, men jeg forstår simpelthen ikke dem her jeg har kopiret ind, og håber at nogen vil hjælpe mig, selvfølgelig regner jeg ikke med at nogen laver dem for mig, men noget vejledning ville være en super hjæp. m.v.h camill... -
Andengradsligninger - HASTER!!
ForumindlægHej.. Jeg sidder, og skal læse til mat. eksamen, som jeg skal op i nu her på torsdag (14.06.07), MEN jeg har lige et lille problem ang. nogle ligninger, da jeg har fået denne ligning: 35 = 5*x^3 .. Dette er også en potens funktion, og jeg har også tegnet den ind på dobbeltlog. papir og det hele..... -
Opdrift
ForumindlægHej .. jeg har et spørgsmål om hvordan man beregne snorkraften af et lod i (ukendt) væske!! opgaven lyder sådan: To lodder er forbundet med hinanden via masseløs, ustrækkelig snor. snoren er lagt omkring en lille masseløs trisse. De ene lod m1 har massen m1=200g. det andet lod m2 har massen m2=3... -
Konvergens og Grænseværdi
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med et lille problem jeg ikke er helt sikker på hvordan skal løse. Jeg har en funktion: f(x)= (2x2-x-1) / (x2+3x+2), hvor x∈[0, ∞[ Jeg har bestemt grænseværdien til 2, og har fået opgivet ε = 0.1 Jeg skal nu bestemme en værdi af N udfra følgende difi... -
Karakter - "mumlen"
ForumindlægHej, Jeg har netop været oppe i Teknologi B eksamen. Min præsentation gik over al forventning, jeg kunne huske alt, og endda lidt mere til. Jeg var SIKKER på jeg ville få 10 (efter ny skala). Men... jeg fik 7 (efter ny skala), begrundelsen var "mumlen". Jeg er MEGET utilfreds over kara... -
Standardtilstand for H+ i biokemi
ForumindlægNår vi snakker biokemi foregår de fleste reaktioner ved pH = 7. Normalt siger man, at standardkoncentrationen for H+ og andre stoffer er 1M. Men da pH-værdien i biokemi er 7, svarer det til en H+ koncentration på 1,0*10^-7 M. Dette forstår jeg godt. Men når man så skal til at regne gibbs-energien... -
Linjestykket á 2 cirklers skæring
ForumindlægLad to cirkler C1 og C2 skære hinanden i punkterne A og B. Tangenten til C1 gennem B skærer C2 i punktet C, og tangenten til C2 gennem B skærer C1 i punktet D. Desuden oplyses at AC=3 og AD=4 Bestem længden af AB Jeg har tegnet situationen og grublet i 45min, men jeg kan ikke finde løsningen. Je... -
Hjælp:S
ForumindlægJeg vil meget gerne lige have lidt hjælp til at rette mit lille brev til:) Hey! To begin with I will tell you, I am not the best person to English? My mobile phone has been to a repair, so that the reason why I have not wrote. Secondly I am sorry about I not sow you again. I was in Copenhage... -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægHar du problemer med de tyske verber? Synes du stavning er svært? - eller er den engelske eller tyske oversættelse (for ikke at tale om stil) svær at komme igennem? Så er jeg her for at hjælpe:) Nu da jeg efter at have afsluttet en sproglig studentereksamen med 10,5 starter på en videregående u... -
Optimering med livredder
ForumindlægHej. Har en opgave med en livredder som sidder i punkt L. Han skal ud og redde en person i punktet P. Opgaven lyder så: Det punkt som livredderen krydser fra strand til lavt vand kaldes G1 (x1 ,0) og punktet hun krydser fra lavt til dybt vand kaldes G2 (x2 ,5) Beregn hvilke punkter G1 og G2 liv... -
hurtigt rettelse!!
ForumindlægHej, jeg er rigtig dårlige til englesk, og vil vide hvad for nogle problemer jeg har, jeg har ligenu sidet og skrievet en lille tekst, håber i kan hjælpe mig... jeg vil så meget gerne have hjælp til fremgange.. !! When it were holiday, have I and my cusins from Sweden a deal about to visit them. ... -
Ideer til en klumme (HJÆLP MIG)
ForumindlægGoddag :-) Skal skrive en klumme, men ved ikke hvad jeg skal skrive om:( Har selv skrevet en masse ideer ned, men kan ikke udvælge én:( Her er ideerne til en klumme?? *Racistisk vikar (noget jeg har oplevet) *Flygtninge i Danmark får arbejde *Fordomme og fordomsfulde mennesker *Om at være d...
