Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 16861 til 16880 af 40685
-
Excel
ForumindlægHej Fx når jeg skriver =sum og derefter højre klikker på sum så åbner den for internet? Men til eksamen må jeg ikke have adgang til internet men jeg klikker sum så åbner den for internet hvaf skal jeg gør så den ikke gør sådan? -
Forberedelse?
ForumindlægHej folkens. Ville høre om i har nogle konkrete forslag til hvorledes jeg kan forberede mig, til engelsk eksamen A. Har selvfølgelig overvejet at læse det tidligere gennemgået materiale igennem. Er der forslag til hvad der kunne være nyttigt? -
Gymnasiale uddanneler for de mange eller færre?
ForumindlægHej SP Hvad synes i?. Skal de gymnasiale uddannelser være for de mange eller få/færre? Jeg synes personligt det burde være for de mange. Jeg har endda en lille historie, som bevidner hvorfor. Da jeg gik i folkeskolen, var det eneste jeg gik op i: Venner, fritidsinteresser og hvordan jeg beds... -
For lavt gennemsnit - hvad skal jeg gøre????
ForumindlægHej SP, Vi har for ikke så mange timer siden, fået udgivet vores karakter inden for de skriftlige samt mundtlige eksaminer. Det er desværre gået UTROLIG slemt med de skriftlig, hvor man har fået en del 4'taller... Alt i alt har det mundede ud i at mit gennemsnit gik fra 11.2 til 10.3, hvi... -
Matematik DUMPER JEG??
ForumindlægHej folkens - jeg har pt et snit på 8 i eksamenskarakter. Men jeg er utrolig bange for at matematik trækker mig ned. Jeg skal nemlig ind på mit drømmestudie.. Jeg har storset fået 7 og opad i alle fag udover matematik. Der fik jeg 4-4 men er utrolig elendig til det. Hvad kan mit snit blive hvis j... -
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHJÆLP!!!!!!!!!!Jeg skal op i tysk fredag...!Jeg er simpelthen så nervøs..Nogen der har nolge gode råd eller andet?Både mht nervøsiteten og fif til en go tysk eksamen??ALT kan hjælpe, bare ved at tænke på det ryster jeg..Og det er så åndssvagt.. for til daglig er jeg helt okay til det..men mig og ... -
Ekspotentielle funktioner
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig eksamen i MAT B imorgen.. Jeg kigger på eksamensspørgsmålet om ekspotentielle funktioner, hvor man bl.a. skal komme med nogle eksempler fra hverdagen der opfører sig "eksponentielt".. Er der nogle af jer, der har et eksempel og udregningen af det, som jeg k... -
02 i naturgeografi - omeksamen?
ForumindlægDa jeg har læst en hel uge og taget mig en masse noter blev jeg godt skuffet over at få 02 til eksamen (c-niv 2.g) nogle ting var bedre end andre at komme op i og jeg trak ikke det bedste. Er det muligt at tage den samme eksamen i 3.g? Tak! -
LYST TIL AT TJENE LIDT PENGE D. 10/5
ForumindlægHej alle derude. Jeg er en pige på 17 år der går i 2.g på Aurehøj Gymnasium. Jeg skal op i eksamen i biologi d. 10/5. Jeg har 24 timer til at forberede mig, så ville høre om der var nogen, der studerer bilogi, der ville bruge deres eftermiddag sammen med mig og hjælpe mig med eksamen. Skriv til m... -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
Består jeg matematik?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvornår man består matematik, hvis det skal være brugbart til en uddannelse efter gymnasiet. Jeg fik 4 i skr. og mundt. matematik i afsluttende årskarakter på b-niveau og skal nu op til sygeeksamen snart. Jeg regner med at få 00 i eksamen. Hvad er reglen for bestået/ ikke... -
Reeksamen
ForumindlægHvis nu man afleverer et blankt stykke papir til eksamen og dermed får mulighed for en reeksamen, kommer det så til at stå på ens papir at man har "dumpet" i det første forsøg? Det drejer sig om Antropologi på Københavns Universitet. Jeg har kigget på fagbeskrivelsen og et blankt st... -
Hjælp om dispensation 4. eksammenforsøg DTU
Forumindlæghej jeg har fået en mail om at jeg har opbrugt 3 eksammensforsøg og helt stresset over at måske blive smidt ud af studiet jeg har dumpet eksammen en gang og har ikke fået afmeldt mig anden gang og trejde gang fik jeg heller ikke afmeldt mig . den anden gang har jeg været meget fraværende på s... -
Jura - Nogle med erfaring?
ForumindlægHej. Ligenu går jeg i 10. klasse, og skal bagefter videre på HF næste år, da jeg bestod optagelsesprøven. At tænke over hvad man vil i fremtiden, har jeg gået og spekuleret meget over, og tror jeg vælger jurastudiet og udanner mig advokat. Her er et par spørgsmål angående studiet: Hvil... -
Differentialregning hjælp til aflevering
ForumindlægHjælp til aflevering til i morgen: Opgave 5: I en model for en bestemt kemisk reaktion omdannes et stof A. Mængden af stoffet A som funktion af tiden er en løsning til differentialligningen: dM/dt = -k • M2 hvor k er en konstant, og M er mængden (målt i mg) af stoffet A til tids... -
Skriftelig/mundtlig karakter på beviset?
ForumindlægHvordan regnes det egentlig ud? Jeg nemlig lidt forvirret over hvordan mit forløbige (har afsluttet 2g) eksamensbevis ser ud på Lectio... F.eks har jeg fysik på B niveau, som jeg lige har aflsuttet, og der fik jeg 7/10. Jeg var overbevist om at hver af de 2 karakterer tæller for 0,75, så et B-niv... -
hvorfor overhovedet læse!?!
ForumindlægPå mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk...... -
Planer efter sommerferien
ForumindlægBegynder du på gymnasiet?Fortsætter du i gymnasiet/hhx/htx/hf?Tager du et sabbatår, eller går du direkte efter den videregående uddannelse?Kort sagt: Hvad er dine planer efter sommerferien? -
Implicit differentiering...?
ForumindlægJeg er helt lost angående dette! Vil gerne kunne være istand til at lave beviset til eksamen. Så det ville være rigtig fedt, hvis der er en der har beviset med kommentarer? Kan nemlig ikke finde det i min bog. Hilsen Hans -
Dansk A Skriftlig hjælpemidler..
ForumindlægHej. Jeg skal til Dansk A Skriftlig eksamen på tirsdag og ville lige høre om der er nogen der har en oversigt af forskellige stilarter, perioder el. lign. som kan være behjælpelige til eksamen. Det må meget gerne være pdf eller dokument, da der ikke er net til eksamen. Jeg har lidt svært ved at l...
