Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 16881 til 16900 af 63755
-
Differentiering
ForumindlægHej! Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan man løser opgave b i denne opgave. Håber nogen kan hjælpe mig. -
"jeg" (digte)
ForumindlægHej I digte, taler man ikke om en fortæller, men man taler om et jeg. Men hvad så når digtet er sådan: Skrig er udspændt mellem husene i den hæslige by. Menneskene er skygger af fabrikkerne og kontorerne. En pige løfter sin kjole og hendes køn er et ur.. osv. Det vil man jo normalt kalde for &... -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej er der nogen der kan og vil hjælpe med disse to opg. ved ikke hvordan jeg skal gribe dem an. 1) Vis ud fra standardelektrodepotentialerne, at MnO2(s) (brunsten) ikke kan forventes at reagere med HCl(aq) under dannelse af Cl2. (Standardpotentialet for reaktionen MnO2(s) + 4H+(aq) + 2e- ->... -
Matematik aflevering, Eksponentielle funktioner!!
ForumindlægJeg er igang med en aflevering i Matematik det ville være dejligt hvis der var nogle der kunne hjælp :) Opgaven ser således ud: I Sydafrika har inflationen i starten af 2016 været 7% om året. Prisen for en safari er i dag på 4400kr for to nætter. a) Hvor meget koster det at tagepå safari om e... -
SSO
ForumindlægHey alle. Sidder her med min sso og tænkte på hvad reglerne er for layout? Altså mht. skrifttype osv? Nogle skrifttyper fylder jo mere end andre:) -
xy-plan
Forumindlæghvis man har en grundflade som xy-plan er ligningen for planen så ikke bare x+y=0? -
længde af fedtsyrers carbonkæder
ForumindlægHej Nogen som kan forklare hvordan man finder den gennemsnitlige længde af fedtsyrers carbonkæder når man har forsæbningstallet og molar masse? -
vektoreren haster!!!!
ForumindlægVektorerne a= 1 og b= 3 2 1 skal undersøge, om vektorerne(4*a-b) og(-2*a-3*b) står vinkelret på hinanden hvordan gør jeg?? -
regn
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en rapport om klima. Jeg har fået udleveret et ark med diagrammer, hvor man kan se en bys årlige temperatur og årlige nedbør (altså fordelt over de 12 mdr.) Ud fra det skal jeg kunne sige hvilken slags nedbør der er i de forskellige byer, men hvordan skal jeg det? Er vir... -
Eksamensopgave 2.015
ForumindlægHej.. Hvis der er nogen som har lavet nr. 3 i denne opgave, må I meget gerne hjælpe mig.. Er fra 3.g's eksamensbog.. -
sekantens hældning
Forumindlæger sekant hældningen det samme som tangentens hældning? -
Eksponientiel udvikling
ForumindlægHej alle samme..! Jeg har fået følgende opgave og ved ikke hvordan jeg skal gribe den an.. "Mængden af et bestemt radioaktivt stof aftager eksponentiel med tiden. Efter 6 timer er 70 % af stoffet tilbage. Hvor mange procent af stoffet er tilbage efter 18 timer? Efter hvor lang tid er 5 ... -
Differemtialligning....hvordan?
ForumindlægAngiv en differientiabel, der har løsningen y=f(x), når a) f(x) = sin(x) , b) f(x)=e^(2x) og c) f(x)=x^2 Kan nogle af jer finde nogle og forklare mig det? For kan nemlig ikke forstå hvordan man skal finde dem. På forhånd tak! -
Diff. kvotient - hjælp haster
Forumindlæghej , jeg har brug for hjælp og jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig med opgaven. Der står man skal lave det! Og jeg har så lavet ligningen, men den ser meget forkert ud! ligningen ser således: y – f(x1) = (1/(2*x1^1/2)* (x – x1) jeg har set andres oplæg, men kunne ikke rigtig... -
aflevering imorgen
Forumindlægder skal fremstilles en kasse med et rumfang på 2m^3, og den skal være 1 m høj. materialet i bunden koster 10 kr./m^2, siderne 5 kr./m^2 og låget 7 kr./m^2. 1) find kassens længde og bredde, når fremstillingen skal gøre så billig som mulig. Skal jeg bruge en bestemt formel? på forhånd tak:D -
Fysik - en dykkerflaske
ForumindlægEn dykker bruger dykkerflasker til sin luftforsyning under vandet. Hver dykkerflaske er en stålbeholder, som rummer 7,2 L. Før brug pumpes atmosfærisk luft ind i flasken, så trykket i flasken er 20, MPa ved 20 C- grader . Lufts molar masse er 29,0 g/mol Hvad er massen af luften i en dykkerflaske... -
Isolation af I
ForumindlægJeg sidder med denne intern rentefods metode og skal isolere I men den volder en hel del problemer. Er der nogen der kan hjælpe? Ko= -A+NB*((1-(1+I)^-n)/I)+s(1+I)^-n På forhånd tak -
Engelsk Mundtlig
ForumindlægHej folkens jeg har Enghelsk mundtligt imorhen,er der nogle der kam svare på de her spørgsmåle for mig 1. Why is the sport good? 2. Why are sport bad? 3. What I Think about sport? -
find koordinater til punkt på linje hvor afstand til plan er 2
ForumindlægHej. Jeg skal finde koord. til et punkt på en linje (3d), hvor afstanden til en plan er 2. Linjen og planen skærer hinanden andetsteds. Planen: x+2y-2z+2=0 Linjen: (x;y;z)=(1;1;1)+t(-1;2;3) Jeg har fundet at de to skærer i (0,3,4) men hvordan finder jeg punktet på linjen hvor de har afstanden ... -
hej
Forumindlæghej
