Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16921 til 16940 af 20688
-
i tvivl om jeg kan dette ifbm. med eksamen
Forumindlæghej mit emne er i AT er overvågning af et land ved brug af GPS system. så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det lands almindelige befolkning synes om det. kan jeg så ringe og snakke med nogle jeg kender derfra? hvilken metode er det? og det er jo blot et par personers holdning, kan jeg g... -
universet
ForumindlægNogle der kan forklare mig dette: Hvordan kan det være, at planeterne bevæger sig som de gør. Forskellen på en planet og stjerne? Noget med at en stjerne lyse -
planeters densitet
Forumindlægville bare gerne hører hvad formlen er for densitet i dette tilfælde Haumea har en masse på 4,0·10^21kg og en gennemsnits radius på 780km. Beregn Haumeas gennemsnitlige densitet under antagelse af at Haumea er kugle formet -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
Volumen-arbejde
ForumindlægFra min kemi-eksamen men mere et fysisk spørgsmål. Man definerer entalpi for at slippe for volumen-arbejde: H = Eindre + p * V Og dermed: deltaH = deltaEindre + p * deltaV (ved konstant tryk) Men det netop det her konstant tryk, som jeg har svært ved at forstå. For lad os tage en kemisk ... -
1.g 24-timers forberedelses eksamen
ForumindlægJeg vil bare være sikker på at jeg har forstået mit eksamensspørgsmål korrekt: Energi - Smeltning og fordampning Mundtlig præsentation: Du skal reddegøre for de energiomsætninger, der finder sted når et stof opvarmes. Dette skal være med særlig vægt på smeltning og fordampning. Altså Jeg skal in... -
Vektorregning
ForumindlægJeg håber ikke mit spørgsmål virker dumt, og at det giver mening. Her kommer det ihvertfald. Jeg sidder lige nu og læser på, hvordan man definerer vektorregningen, og jeg kan nogen gange ikke lade være med at tænke på, hvorfor man i matematik altid skal have den geometriske forståelse med, når ma... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Gennemsnits farten
ForumindlægHvordan beregner man gennemsnitsfarten? Ex : De cyklede 8,1 km på 19 min. Deres gennemsnitsfart var x.... -
folkeskole
Forumindlægheeij. jeg skal begynde i 9 klasse her efter sommerferien. Jeg vil gerne vide, hvordan afgangseksamener foregår?. F.eks. en uge før man skal op til eksamen får man så vide, hvilken emner man kan komme op i, så man kan få lov til at øve sig. hvor mange emner kan man højst komme op i? eller kommer ... -
Kan man flytte klasse på gymnasiet?
Forumindlægjeg skal begynde imorgen, og så finder mig og min veninde ud af i sidste øjeblik, at vi ikke skal gå i samme klasse, nu vil vi ikke gå i samme klasse for at snakke og dovne den af, vi arbejder godt sammen, og det vil være meget lettere for os begge at være sammen i klassen. men kan man flytte kl... -
Reaktioner korrekt afstemt.. hjælp haster..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har et problem.. Min opgave lyder således: Hvilke af følgende reaktioner er korrekt afstemt? eksempel lyder a således: Fe3O4 + 2H2 --> 3Fe + 2H2O... b c b osv. nogen der kan hjælpe jeg fatter det ikke :\ -
Game designer, Hvor?
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med det problem, at jeg ikke kan finde nogle steder hvor der står noget om uddannelsen. Jeg er lige startet på Htx men føgler bare at jeg spilder min tid. Jeg vil igang med at designe spil. Ikke lære om ubrugelige biologiske og fysiske ting. Jeg er blevet fortalt at kræve... -
Tage hensyn til nyttevirkning til beregning af elkedel.
ForumindlægHej! :) Jeg har en opgave hvor jeg skal udregne hvor lang tid det tager at opvarme 2 kg vand fra 18 grader til 72 grader, og her får jeg at vide at kogepladen har en nyttevirkning på 40%. Har gjort sådan her, men nu kommer jeg i tvivl da jeg ikke har taget hensyn til nyttevirkningen i udregning... -
Undrende spørgsmål
ForumindlægFart: v = længde/tid. Eks 0.25 meter/ 0.25 sek = 1 m/s Men er det man gør, når man deler tallene med hinanden ikke som at dele meter med sekunder? Men det går så op når enheden bliver m/s ? -
Kan min karakter nå at ændrer sig ??
ForumindlægHej , går i 3g. Mit gennemsnit ligger på 8. ligenu og hvis jeg ganger det op er det ca. 8.8 ( Har 5-Afag + regner med at starte inden for 2 år) Min store drøm er at læse medicin - ville spørger om det er realistisk at komme ind på studiet med de karaktere jeg har lige nu. Ved selvfølgelig at ... -
Hjælp!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHvad kan jeg skrive om jern som fylder en ½ side? -
hvor dyrt er det? (kWh)
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål vedrørende kwh og omkostninger. Lad os sige, at vi har en blæser, der bruger 80 W, og lad os så sige, at en kWh koster 2,25 kr. Hvor dyrt er det så at have den kørende i 8 timer? Jeg har sagt følgende: (80W/1000)*8 timer*2,25 kr.= 1,44 kr. Er det korrekt? Tak p... -
opgave 3 -kraftmoment
ForumindlægJeg har vedhæftet den opgave jeg vil spørge om. Det er er opgave 3 som jeg har problemer med fordi det er et helt nyt emne vi er gået igang med. Jeg har overhovedet ikke en ide om hvordan jeg skal finde dets kraftmoment når der er en konstant stigning, så hvis i kan hjælpe så ville det være rigti... -
Opløselighedsprodukt (termodynamik)
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg har brugt lidt tid på at løse uden fremskridt. Ligevægtsloven for reaktionen for calciumsulfats opløsning i vand: / / / Jeg har beregnet og for reaktionen: Nu skal jeg beregne opløselighedsproduktet ved 100 grader. Jeg har fået at vide (fra en...
