Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16941 til 16960 af 22746
-
Effektivitet??
ForumindlægHej. Jeg har trukket effektivitet i min mundtlige fysik eksamen C niveau. I opgaven skal jeg komme ind på følgende: - begreberne energi og effektivitet/nyttevirkning - hvordan effektiviteten kan måles eksperimentelt - betydningen i dagligdagen - samfundsøkonomisk betydning Nogle ideer til, hvad j... -
Historie
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp vedr. historisk indgangsvinkel. Jeg har fået nogle enkelte gamle tekster og nogle nye omkring renæssancen og skal jo så stille en problemformulering op og nogle problemstillinger. Jeg bliver bare så forvirret når jeg læser mine gamle notater og opgaver, hvor jeg har sk... -
Bølgelængde opgave
ForumindlægHej Jeg er igang med nogle fysik lektier hvor jeg for stillet følgene spørgsmål 1) Et lys bliver sendt gennem et optisk gitter med en gitterkonstant på 2500nm. Afstanden fra gitter til tavlen er 4,00 m, og afstanden til n = 2 er 80 cm. a) Bestem bølgelængden λ for ... -
Eksamen - varme og varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg er til 24 timers eksamen i fysik og har trukket emnet varme og varmekapacitet. Hvad er godt at komme ind på, skal lave en præsentation på 6-7 min. Derudover forstår jeg ikke helt hvad den specifikke varmekapacitet er. Jeg ved at det er varmakapacitet/masse, men mere end det forstår j... -
Haster!!!
Forumindlæghej allesammen. jeg står og skal til eksamen i fysik imorgen og er gået i stå her. Når man skal regne nyttevirkningen ud af en elkedel. Jeg har fundet et eksempek på et forsøg, som jeg vil forklare om, men så står der at effektforbruget er på 1750 W. Jeg troede at det var noget noget man aflæ... -
ENERGIOMSÆTNING, ååååh!
Forumindlægjeg skal til fysik eksamen imorgen, og har lige været oppe og trække emnet ''energiomsætning'' .. spørgsmålet lyder: mundtlig præsentation af energiomsætning mellem ELEKTRISK energi og VARME energi. jeg skal også komme ind på begreberne specifik varmekapacitet og specifik fordamp... -
Varmefylde
ForumindlægHej! Jeg er igang med en fysik opgave, hvor de spørger "En kaffe maskine brygger kaffe med effekten 1200 W. hvor lang tid tager det, hvis det kræver en energi på 400kJ til kaffebrygningen?" Jeg har sagt 400 000/1200 = 33,333 sec, er det korrekt? Har jeg brugt den rigtige for... -
Masseenergi
Forumindlæg"I denne øvelse ser vi på et kernekraftværk, som producerer energi i fissionsprocesser af typen: 1/0-n + 235/92-U --> 89/36-Kr + 144/56-Ba + 1/0-n Find de indgående kerners atommasser fx i "Databog fysik kemi" og beregn den samlede masseenergi i begyndelses- og i sluttilst... -
x og y komposanter
ForumindlægHej håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe mig med den nedestående fysik opgave (bare en lille formel). Et fly, der skal nedkaste pakker, flyver i 300m højde med en fart på 60m/s og kaster en pakke. Glem vindmodstanden. 1) Hvad er x og y komposanterne af dens hastighed, lige før de lander... -
Beregn forholdet mellem Solens træk i Jupiter og i Jorden
ForumindlægHej alle, jeg har problemer med en fysik opgave. Jeg skal bergene forholdet ellem solens træk i juptier og i jorden. Jorden befinder sig i middelafstanden 1,000 AE fra Solen. ]upiters middelafstand er 5,203 AE fra Solen. Jupiters masse er 377,7 gange Jordens. Hvordan gør jeg dette?? -
Momentanacc.
ForumindlægHej jeg døjer lidt med en fysik opgave. Hvis nogen sidder med fysikabbogen 2, så drejer det sig om opg. 5.5.1 b. Jeg skal finde momentanacc. til tiderne t=0s, 2s og 6s Det skal jeg gøre ud fra en (t,v)-graf Jeg ved at jeg skal finde tangenterne til punkterne, men hvordan gør jeg det nå... -
Sky Tower
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med opg 4 fra Fysik A studenter eksamen 2004: http://www.emu.dk/gym/fag/fy/uvm/eksamen/2004_7_2.pdf men kan simpelthen ikke få løst a' eren jeg får 112 m? :-S jeg bruger ellers formlen v2-v02=2a(s-s0)? En der kan hjælpe? -
Matematik omkring Nernsts lov
ForumindlægDette spørgsmål kunne ligge i både matematik,kemi og fysik. Jeg har vedhæftet et dokument med forsøgsvejledningen til et forsøg. Jeg forstår ikke, hvordan de går fra skrive nernsts lov med Ag+ i anden til at fjerne 2-er eksponenten. Jeg ved godt at de benytter, at - log(1/x) = log(x) -
Haster !!
ForumindlægJeg er lidt dum til fysik . og jeg har virkelig brug for hjælp til den her opgave ... :) Lyd er trykbølger i luft. ved stuepemperatur udbreder de sig med farten 348 m/s. a) Hvad er bølgelængden for en bastone på 30 Hz ? b) Hvad er den for en diskanttone på 12000 Hz ? Jeg håber virkelig at i v... -
Parabol udfaldsvinkel
ForumindlægJeg er i gang med en projektopgave inden for differentialregning. Jeg har en parabel med diameter på 2 meter og en dybde på 0,5 meter. Jeg har desuden bestemt en ligning til en tangent i et vilkårligt punkt på parabolen: y = 0,5x - 0,125 Næste opgave, går ud på at finde udfaldsvinklen af stråle... -
Brydningsforhold
ForumindlægHej folkens. Håber lige at en af jer kan få mig til at se lyset, for denne fysik opgave har sendt mig helt ned i kuldkælderen. Kan bare ikke se hvordan den skal løses :( Opgaven er følgende: 3. Vi ser på lys med bølgelængden 546 nm. Med denne bølgelængde er det absolutte brydningsforhold for van... -
STRØM
ForumindlægOpgave: Du skal i denne opgave beregne I3 og I 4...... Oplysninger vi får i: I 1 = 1,5A I 2 =1 A I 3 =Intet I 4= Intet I 5 = 0,30 A I 6 = Intet I 8 = Intet Kan Du fortælle mig hvordan man kan beregne I3.. Så kan jeg klart finde I 4 alene ... Jeg er lidt af en dum tøs til fysik :-( -
Opgave strøm ?
ForumindlægOpgave: Du skal i denne opgave beregne I3 og I 4...... Oplysninger vi får i: I 1 = 1,5A I 2 =1 A I 3 =Intet I 4= Intet I 5 = 0,30 A ... -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg har haft mange sygedage, så jeg virkelig bag ud i forhold til fysik. Derfor vil jeg gerne indhente det mine klassekammerater har lært. Jeg skal til at læse om Elektricitet, elektromagnetisme, ohms lov, induktion, ampere, volt osv. Er der nogen som kan skrive en liste som er ... -
Gaslovene
ForumindlægHej. Jeg har nogle opgaver for i fysik, men jeg kan ikke finde ud af denne, Opgaven siger: En dykker lukker en luftboble ud, og på vej mod overfladen udvider boblen sig til det tredobbelt volumen. Bestem trykket nede hos dykkeren, når trykket den pågældende dag er 750 mmHg. hvor dybt nede befin...
