Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16961 til 16980 af 158923
-
Bioteknologi skriftlige eksamen
ForumindlægHey, er der nogle af jer der læser en bioteknologi studieretning i gym. For jeg vil spørger om, i har trukket bioteknologi skriftligt og om hvornår i skal op i det? PLS -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Herlufsholm
ForumindlægNogle der har erfaringer med Herlufsholm? Er det godt? Er det hårdt? Lad os sige at jeg søger ind på et studie som Cand.polit, ville den samfundsvidenskabelige linje på Herlufsholm være et godt udgangspunkt til den uddannelse? Tak Mvh Oscar -
hjælp
Forumindlæger der nogen der vil kigge den igennem for grammatik kommaer osv på forhånd tak. Logbog I uge 17 skulle vi i praktik i en uge. Jeg skulle på social- og sundhedsskole i to dage, og på HTX i tre dage. Før vi tog afsted, havde jeg hele tiden troet at vi skulle sidde sammen med de andre elever i klas... -
Naturfag imorgen
ForumindlægHejsa, er der andre end mig, som skal op i skriftlig naturfag imorgen?Vil gerne høre, hvad i synes at der er godt at repetere, til prøven?Venlig hilsen mig.. -
Termins Prøve MatA+
ForumindlægHej jeg går i 2.g og skal op til terminsprøve i matA i morgen :(Så ville høre om nogle har nogle af de tideligere opgavesæt med besvarelser.. -
Opgave 2 Carminsyre - Et rødt farvestof, og Opgave 4 Gærceller og bioethanol
ForumindlægHejsa Jeg sidder med opgaverne "Opgave 2 Carminsyre - Et rødt farvestof", og "Opgave 4 Gærceller og bioethanol" og tænkte på om der var nogen som havde de pågældende svar på opgaverne for at kontrollere om jeg har dem rigtig til en hvis grad. Håber nogen ligger inde med dem :) -
skriftlig dansk prøve
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan en 1.g´s dansk skriflig prøve foregår? og hvordan man kan forberede sig til prøven tak på forhånd -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægEr det et krav, at man har haft haft tysk eller fransk i folkeskolen for at blive optaget i gymnasiet?Min lillebror har nemlig valgt ikke at have andre fremmedsprogfag end engelsk, og nu siger hans skole, at han ikke kan komme i gymnasiet. Jeg ved ikke selv en hylende fis om den nye gymnasierefor... -
polynomiers faktiske antal rødder, Opgave 75, side 97, Vejen til matematik B2 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 75) Angiv for hvert af følgende polynomier det maksimale antal rødder og bestem ved en passende metode de faktiske rødder. Jeg har brugt TI-89 Titanium ( Texas Instrument) til at løse opgave d) og e) d) f(x) = 2X4-X3+X2+1 Solve(2X4-X3+X2+1 = 0,X) Svaret er false Facitlistens svar sid... -
LYN KURSUS
Forumindlæghej jeg tænkte på om der nogen der ved noget om, man kan få et lyn kursus i matematik A ??? har virkelig brug for det... på fforhånd tak -
ikke blevet optaget hvad skal jeg gøre
ForumindlægHej, ville bare spørger om hvis man ikke er blevet optaget ved at tage stilling til optagelsesprøve på Htx. Kan man stadigvæk godt nå at lave sin egen ansøgnings og give det til et andet gymnasium som fx stx -
Dumpet optagelsesprøve
ForumindlægHej! Hvis man er dumpet til optagelsesprøven til HTX, og man nu score nogle virkelig flotte karakter til selve afgangseksamen, kan man så godt søge ind efter eksamerne med de nye karakter? Eller skal man i 10?? Har man ikke en anden mulighed for at komme ind på et gymnasie selvom man er dumpet? -
HHX eller STX - meget i tvivl!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 9. klasse, og skal snart vælge ungdomsuddannelse.. Jeg har altid været god i skolen, og mit gennemsnit på nuværende tidspunkt ligger på 11,1, så jeg har virkelig lyst til nogle udfordringer.. Det har egentlig været meningen, at jeg skulle tage HHX, fordi jeg mente fagene var m... -
Eksponentiel funktion i Geogebra
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser denne opgave i Geogebra? Indbyggertallet i Store Regneby var i 2010 på 53.000 indbyggere. Tre år senere var indbyggertallet steget til 62.000 indbyggere. A) Beregn hvad indbyggertallet vil være i 2020, hvis indbyggertallet stiger som en lineær funkt... -
Write Rebecca's diary from a competition day. - Brainstorm on what the competition day was like
ForumindlægWrite Rebecca's diary from a competition day. - Brainstorm on what the competition day was like -
I et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se ...
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se figuren). a) Bestem en ligning for cirklen. Linjen / tangerer cirklen i punktet A. b) Bestem en ligning for t -
idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0
Forumindlægidet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0 a. bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1,2), og således at graferne har en fælles tangent i A. (har jeg lavet) b. tegn graferne, og bestem en ligning for f... -
på figuren ses en skitse af grafewn for en ekspotienel voksende funktion grafen går gennem punkterne P(1,6) og Q(3,34 bestem tallene a og b
Forumindlægpå figuren ses en skitse af grafewn for en ekspotienel voksende funktion f(X)=b*a^x. Grafen går gennem punkterne P(1,6) og Q(3,24) ______________________________________________________________________ Bestem tallene a og b -
Hjælp til uddannelsesvalg
ForumindlægHej alle sammen!!!! Jeg har brug for jeres mening til min uddannelsesvalg. Jeg går i 10. klasse nu, og til næste år vil jeg meget gerne på gymnasiet. Da jeg er bagud med 2 år, så har jeg overvejet at tage hf, fordi det er kort, men min vejleder og mange andre siger, at det bliver svært og meget h...
