Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16961 til 16980 af 20688
-
Temperaturstigning med glycerol
ForumindlægHvor stor bliver temperaturstigningen, når man tilfører varmen 8,0 kJ til 65 ml glycerol ved stuetemperatur? Q=8kJ = 8000 J V=65ml c=2430 J/(kg*grader celcius) t1= 21 grader celcius Først regner jeg ud massen af glycerol m=p*v <=> m=1,26*65 <=> m=81,9 kg Så indsætter jeg tallene i... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej folkens. Jeg er en ung dreng på 15, som sidder med et lille problem: Jeg ved ikke hvilken studieretning jeg skal tage. Jeg vil gerne tage en bacheloruddannelse efter gym, så jeg vil helst have en retning, hvor mit snit vil ligge så højt som muligt. Forresten, så er mine bedste fag følgende: D... -
2. semester af studie, planer om at droppe ud. Kan jeg blive smidt ud for ikke at dukke op?
ForumindlægJeg er på mit 2. semester af mit studie og jeg har indset at det ikke er mig overhovedet. Jeg har bestået alt på 1. semester. Mit spørgsmål er om jeg kan blive smidt ud for ikke at møde op til noget eller aflevere noget? Selvfølgelig eksamener, men jeg snakker undervisning, altså heller ikke afle... -
Spændingsfald U over batteri
ForumindlægHar svært ved opgave b. -
albedo, naturgeografi - HJÆLP
Forumindlægnogen der kan hjælpe med disse spørgsmål: - -
9. klasse kaos
ForumindlægHej jeg er en pige på 14 år der efter sommerferien starter i 9. klasse. Jeg er mega nervøs af så mange grunde og jeg kunne godt bruge noget rådgivning til hvordan man bliver klar. Mine karakterer er egentlig slet ikke dårlige og nogle ville nok kalde mig stræber. Jeg er ret ambitiøs inden for min... -
Hvorfor er reaktionshastigheden 1/Δt?
ForumindlægHalløj Jeg er ved at skrive en rapport reaktionshastighed, og skal her forklare sammenhængen mellem reaktionshastighed og temperatur. Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg har data omkring temperaturen og reaktionstiden, men skal selv beregne reaktionshastigheden. Dette vil jeg gøre ved at sige 1/&D... -
Areal under graf
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvad arealet under v(t) grafen er? -
Elektriske egenskaber
ForumindlægEr forvirret, er u for ohms lov det samme som v fra effekt formlen efter som begge betyder spænding -
Smeltvarme: Fænomener fra hverdagen
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe, med at forklare disse fænomener fra hverdagen vha teori omkring smelte- og fordampningsvarme? a. Når du føntørrer dit hår, føles det først varm, når håret er tørt b. Du bliver mere forbrændt på hånden hvis den rammes af vanddamp end hvs den rammes af kogene van... -
Matematik opgave hjælp
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med den vedhæftet matematik opgave tak på forhånd -
Ingeniør
ForumindlægKender nogen af jer til ingeniøruddannelsen og dens eksamener? Jeg er mest interesseret i bygningsingeniør på DTU. Jeg ville gerne vide lidt om, hvor hårdt det er, hvor tit der er eksamener (hvor mange om året) og hvordan de foregår osv. Ja, alt viden herom bygningsingeniør er faktisk spændende. ... -
Hvordan dannes skyerne?
Forumindlæg???? -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fr... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fra ... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fra ... -
HTX eller STX
ForumindlægHej jeg bor i Taastrup og der er faktisk ikke fint gymnasium her, høje taastrup gymnasium(STX). Men musik betyder utrolig meget for mig så jeg synes at det ville være værd at tage til Sant Annæ i København. Men problemet er at det er et STX og har fag som Historie som jeg virkelig ikke finder i... -
Rejsen til månen
ForumindlægHej Som så mange andre står jeg og skal til AT-eksamen. Jeg har fået brygget mig en synopsis sammen, som tager udgangspunkt i månerejsen. Her har jeg kombineret fysik og historie. Min overordnede problemformulering er, hvordan og hvorfor tog USA til månen. Den lyder måske lidt banal, men her er d... -
Naturvidenskaben er svækket i det nye reformgymnasium
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/nyheder/gymnasiereform/documents/studieretninger.pdfSom det fremgår af linket på side 2, så er langt færre, der har valgt mat, fysik eller kemi på højniveau:Der skal dog tages forbehold, da dette kun er studieretningsfaget, hvorefter eleven kan vælge at opgradere andre fag - fx ... -
Kvote 2 HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er blevet samfundsvidenskabelig student fra STX i år, og har modsat flere nyudklækkede studenter ikke søgt om en videregåendeuddannelse da jeg i 3g blev sikker på, at jeg ville noget naturvidenskabeligt. Jeg er dog et par decimaler fra kvote 1 samt stand-by snittet, hvorfor jeg ønsker ...
