Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16961 til 16980 af 27855
-
Et spørgsmål jeg er sikker på nogle kan besvare:-)
ForumindlægHey allesammenJeg ska op i old snart og jeg kiggede på nogle tidligere indlæg og der er der nogle af jeg som siger fx i illiaden at i sang 9 sang 10 skete der osv... min oldlærer har aldrig brugt det ord, dvs omtalt afsnittene i illiaden med sang nummer 9 osv. Hvad er det præcis det betyder, for ... -
Kemi A,, årsprøve?
ForumindlægHvis jeg har kemi A, skal jeg så op i skr. årsprøve i 1.g? -
Renæssancetekst
ForumindlægHej,Jeg skal læse en tekst og fortælle hvad det er der gør den til en Renæssancetekst, nogle der har ideer til hvad det er der kan gøre en tekt til en Renæssancetekst?Bjarke -
Billedeanalyse
ForumindlægHej. Er der nogen der har en billedeanalyse af billedet "En landevej" ?? Det kunne være vildt dejligt hvis i havde! :) KH. Mig -
Nogen som kan forklare skillelinjen mellem Jødedom og Kristendom
ForumindlægHejJeg sidder og læser kristendommen og jødedom. Jødedom var opstået først og dernæst kristendommen med Den nye testamente.Men er der nogen som kan forklare hvordan og hvorledes?? Jeg forstår ikke hvordan kristendommen opstår med det NT. Var det ikke nok med det gamle Testamente??Nogen som kan fo... -
Begivenheder mellem år 1993-2012
ForumindlægSom overskriften siger, søger jeg nogle begivenheder, personer, ting you name it, som har foregået mellem år 1993-2012. Håber I derude har noget i tankerne og vil give en hjælpende hånd. :-) TAK. -
Urban II’s tale i Clermont 1095
ForumindlægEr der nogen der kan finde kilden til Pave urbans tale der opfordrer til korstog i 1095, vel og mærke på dansk? Jeg har prøvet alt efterhånden! En bog hvor den står i (og ikke kun er et uddrag), ville være ligeså godt som et link. På forhånd tak for hjælpen. MVH Maria -
Billedanalyse?
ForumindlægHej jeg skal fremlægge imorgen om et billed, som jeg skal analyse, men har svært ved det. Det handler om dette billede: http://www.google.dk/imgres?q=gulvafh%C3%B8vlere&hl=da&gbv=2&biw=1241&bih=606&tbm=isch&tbnid=0hxCqIhVMFkpuM:&imgrefurl=http://bsartblog.blogspot.... -
Postmodernisme: Ligegyldighed?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser nogle gamle ark igennem, og jeg kan simpelthen ikke forstå, når min lærer skriver at "de store fortæller er værdiløse i postmodernismen. Det giver ingen mening at skelne i mellem ideologier, underholdning eller andre informationer. Alt er ligegyldigt". Nog... -
Giver lærerer indvandrere dårligere karakterer?!
ForumindlægFindes der lærerer der tænker over de giver karakterer?- Ja Er der også lærerer der giver indvandrer dårlige karakter, fordi de er usikker på dem, eller af anden grund? -
anvendelse af salt gennem tiden
ForumindlægHej! Jeg er en HTX elev på 1.g og er kommet ind i et lille problem! Vi skulle skrive om salt, og jeg er sat på den opgave at skrive om hvad salt er blevet anvendt til gennem tiden men desværre har jeg ikke kun finde nogle gode kilder på nettet. Vores mål er at anvende en søgesatergi som vi bage... -
buddha
Forumindlæghejsa er der nogen der har noget om buddha til en frremlæggelse -
endelig ferie. !!
ForumindlægSå er ferien omkring hjørnerne, og nu skal der slappes af, MEN jeg har valgt at bruge en del af min ferie på at blive bedre til mundtlig engelsk. Så jeg tænkte på om I kender nogle engelske romaner, som er læsevenlige for en 9. kl. elev. ?? (ingen kærligheds romaner. TAK ;D) -
HJÆÆLP: Nogen der har noget med Herman Bang "Pernille" ??
ForumindlægNOGEN DER HAR NOGET MATERIALE TIL HERMAN BANGS NOVELLE "PERNILLE" På forhånd tak :) -
Analyse af "Sidste skoledag" Pia Juul
Forumindlæghttp://www.litteratursiden.dk/blogs/pia-juul/20100204 Heej! Jeg skal analysere og fortolke novellen "Sidste skoledag" til 1.g stx, men jeg forstår ikke rigtig hvad novellen handler om og har svært ved at forstå meningen med den. Linket til novellen er ovenover, alt hjælper. Tak på ... -
Perspektivering eller ej?
ForumindlægSkál man perspektivere i en opgave, er det ligemeget, eller er det bare en god íde at gøre det? -
Studieretnings opgave - cajun
ForumindlægHej. Jeg skal til og skrive en studieretnings opgave i Engelsk-fransk. jeg skal skrive om Cajun-kulturen, men jeg sys det er meget svært og finde noget på nettet og jeg kan heller ikke finde nogen bøger der er til meget hjælp. Så ville høre om der var nogen her inde der havde et godt link (helst ... -
STX eller HTX?
ForumindlægHej alle, Jeg har lidt af et problem. De områder jeg interresser mig for- grafik/arkitektur og klassiske sprog- hører under to vidt forskellige kategorier. Jeg brænder utroligt meget for begge dele, og interresser mig på iingen måder mindre for det ene end det andet. Jeg overvejer to studie... -
Et par RIGTIG nemme spørgsmål
ForumindlægHej SPmennesker Jeg har ikk styr på faget religion, så har lige nogle sprøgsmål? 1. Jeg har læst i to forskellige bøger, hvor der i den ene står at det var Isak, som blev ofret af Abraham, og i den anden står der, at det var Ismael som faktisk blev ofret, så hvem er det? 2. Jeg har desuden læs... -
freud? eksamen imorgen.
ForumindlægHej :) Jeg har læst en drama fra henrik ibens og brugt personlighedsmodellen på de kvinder som er med i stykket. Men en af dem er overjeg'et, som til sidst vælger at begå selvmord? hvad kan det skyldes, at hun har et stort overjeg eller? Og en fra id'et vælger også at slå sig selv ihjel, ...
