Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16981 til 17000 af 20688
-
Udtrækning af eksamensplan
ForumindlægHej alle sammen ! Som en stor del af jer her inde skal jeg også snart til at afslutte min studenter eksamen på stx. Mit spørgsmål er bare, hvordan det helt præcis forholder sig angående hvordan eksamensplanen udtrækkes, og om der er større chance for at komme op i nogen fag end andre ? Min stu... -
Betaspektrum - fart relativistisk i forhold til lysets hastighed
ForumindlægHej, Jeg har brug for lidt hjælp, sidder og er igang med mit studieretnings projekt og der er et forsøg med et Betaspektrum, hvor jeg har regnet energiindholdet for de udsendte betapartikler, på både den klassiske og den relativitiske måde. Men der bliver også spurgt om at beregne hastigheden i... -
AT 2009 Rejser
ForumindlægHej alle Som de fleste nok ved omhandler dette års AT-projekt rejser. Jeg har fået af vide, at der er tale om fysiske rejser. Jeg er nu kommet på en idé som jeg brænder for, men er ikke sikker på, hvor vidt man kan kalde det en fysisk rejse. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med kunstig befrugt... -
AT10 - Emne: Korstogene - "at rejse"
ForumindlægVi har nu vores sidste AT projekt, hvilket betyder, at den synopsis vi laver, skal medbringes til den afsluttende eksame som et "talepapir." Emnet er "det at rejse", som først og fremmest skal forståes i en fysisk form, men må eftervis gerne arbejdes med, som en indre rejse. ... -
Numering af referencer, samt hyperlinks referencer
ForumindlægHej Alle Håber virkelig der er nogen der ude der kan hjælpe mig Min preamble ser således ud (noget af den): \documentclass[a4paper,11pt,fleqn,twoside,openright]{memoir} \usepackage{natbib} \bibpunct[,]{[}{]}{;}{a}{,}{,} \bibliographystyle{bibtex/harvard} \usepackage... -
Procent
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvordan løses dette spørgsmål? En studerende vil kopiere rektangler af forskellig størrelse til et projekt. Til dette formål skal der bruges en kopimaskine med en FORSTØR/FORMINDSK-funktion. Hvis kopimaskinens FORSTØR/FORMINDSKfunktion er indstillet til 200 %, ... -
SRP Mat A Fys B - Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHey, jeg er nok lidt sent ude med at skrive (Det er også sent på natten, men sidder og kører helt død i det her.) Jeg har fået to opgaver, som jeg ikke lige kan hitte ud af, noget hjælp ville være meget dejligt! Jeg skal finde formler for r(t), v(t) og a(t) for det skrå kast og det frie fald ... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægOi! Mig og en kammerat sidder med et matematik projekt, hvor skal bruge eksponentielle funktioner. Opgaven lyder: Hvornår er der under 0,05 mg stof tilbage i kroppen? Vi har punktsættet: x-y 16-1 14.3-2 12.7-3 9-6 6.4-9 4.5-12 3.2-15 2.3-18 1.1-24 0.6-30 0.3-36 0... -
Katalase forsøg (er der gas?)
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en rapport, som er til mit afsluttende NV projekt i 1.g og dertil har jeg et spørgsmål lidt om forsøget. ( der er vedhæftet et billede af forsøgsopstillingen ) Forsøget gik ud på og se hvad der skete når man puttede (2H2O2) hydrogenperoxid ned til lever i en ... -
Binomialfordeling og chi i anden test
ForumindlægJeg er igang med dispositioner til min matematik B niveau eksame. De sidste 2 spørgsmål kan jeg ikke forstå hvad jeg skal gøre.. Da jeg ikke er særlig god til emnet :-( 1. Spørgsmål 14. Sandsynlighedsregning og binomialfordeling Du skal kort redegøre for beregning af sandsynligheder. Du skal ... -
Optimering - opgave "Bjælke"
ForumindlægHej Alle. Jeg skal aflevere et større projekt i Matematik på Mandag. Jeg har løst alle opgaver pånær denne opgave: En vandret liggende bjælke er i den ene ende fastholdt ved indmuring, medens den i den anden ende kun er understøttet af en pille. Bjælkens frie længde fra pillen til muren er 1 mete... -
Mundtlig A eksamen
ForumindlægGoddag allesammen,jeg skal op til afsætning a eksamen i morgen.Eksamen er todelt;- Caseopgave(ca 12,5 min)- Fremlæggelse af projekt(ca 12,5 min inkl spørgsmål)Jeg har nogle problemer med del 2, da man skal fremlægge noget der ikke er med i ens rapport - og så vil jeg høre om i har nogle gode idee... -
Film inspiration!
ForumindlægHej Vi er 3 som har skulle vælge vores 9. klasse projektopgave ud fra det overordnede emne "Forandring" vi valgte at skrive om "kommunikation gennem tiden" vi er enige om vi skal lave en film som projekt, vi er bare lidt uenige om hvad den skal komme til at kunne handle om... -
Feedback på rapport/oplæg jeg skal eksamineres i, som led af et virksomhedprojekt.
ForumindlægHej kemikyndige :) Jeg læser kemi på KU og skal til at starte på mit 3. år. Jeg har her i sommerferien arbejdet på et virksomhedsprojekt for en medicinalvirksomhed, hvor jeg har skulle syntesere et stof hvis biokemiske egenskaber virksomheden har en interesse i at undersøge. Jeg skal i den forbi... -
At pace sit barn
ForumindlægHej allesammen. Sagen er den, at jeg er igang med en større projektopgave. Jeg går i 8. klasse (jeg ved godt, at man plejer at lave den i 9., men min skole syntes at vi skulle lave en lignende allerede i år) Min partner og jeg har valgt problemstillingen: Påvirker pacing børn negativt, og e... -
Opstil en vektorfunktion der beskriver banekurven for punktet P
ForumindlægHej Opgaven lyder ligeså Information: "I mange forlystelsesparker kan man få en karruseltur i ”Tekopper”. Karrusellen består af en cirkelformet plade, der kan dreje omkring centrum. På pladen er der anbragt et antal mindre roterende karruseller. Hver af de små karruseller er i... -
Elektronik
ForumindlægHejsa\n\nMin ven og jeg skal snarest igang, med et projekt der omkring el-teknologi.\n\nDet lyder sikkert mærkeligt, men er det muligt at "fusionere" et digitalt ur med en transistor radio?\n\nIdeen er at skabe et sporingssystem; Urets skærm skal modtage bølger fra en sender, der kan fo... -
Manglende tryghed?
ForumindlægHej alle sammen! :) Jeg har projekt opgave, og vi har om fatalisisme osv. - det her med skæbnen. Vores problemformulering går ud på at vi skal finde ud af om, det folk som spåkoner og folk der ligger tarotkort, i virkeligheden sælger. Vi har fundet frem til at det i bund og grund, er manglende ... -
Kort oversættelse til engelsk
ForumindlægHej hej.\nJeg har ikke engelsk (skriftlig) som min styrkeside, og skal have formuleret følgende på (meget gerne) korrekt engelsk. Det skal bruges i en sammenhæng, hvor det er vigtigt, at min gruppe ikke fremstår alt for inkompetente. Håber derfor meget på, at en flittig person vil hjælpe mig med ... -
Haster virkligt!!!
ForumindlægHey FolkenzZ Vi har en projekt opgave i min klasse. Vores overordnet emne er demokrati og som under emne har vi valgt kvindekamp/ligestilling. I det emne vil vi skrive lidt om kvindemagt/roller og ligestilling dengang og i dag. Vil også skrive lidt om kvinder får samme løn som mænd på den samme...
