Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16981 til 17000 af 24857
-
Smeltevarme
ForumindlægHej! Jeg sidder her med et ret enkelt spørgsmål tror jeg, jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal få de -10ºC med ind i min beregning, så det håber jeg at I kan hjælpe mig med. Under en snestorm lægger der sig 4,2*10^4 kg is på højspændingsledningen. For at undgå at ledningen falder ned sk... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-) -
HASTER, er til prøve!
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave: På en støvsuger står der, at den trækker 1500 W fra stikkontakten, når den arbejder. a. Jensen bruger en time på at støvsuge sit hus. Hvor meget energi(i joule) har han brugt til det? b. Hvad må Jensen betale for denne energi, når 1kWh koster, 2,0 kr... -
Rydbergs formel
ForumindlægSpørgsmålet er egentlig relativt simpelt. Hvad er henholdsvis n og m i Rydbergs formel? Jeg har ikke kunne finde nogle forklaringer. Desuden har jeg ikke helt forstået, hvordan Bohr kunne opstille sin atommodel ved hjælp fra denne formel. Mvh. Peter -
retvinklet koordinatsystem
ForumindlægHej, jeg har en opagve hvor jeg skal indtegne et datasæt i et retvinklet koordinatsystem. Jeg har aldrig hørt om et retvinklet koordinatsystem før, så ville lige hører om ved hvad det er. tak -
Uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg vil uddanne mig til. Jeg vil gerne være en kirurg og bo i USA, men det virker som om, det kræver meget at få de to ønsker opfyldt. Desuden er jeg ikke 100% sikker på, at jeg vil være kirurg. Jeg er virkelig i tvivl. Jeg ved heller ikke hvilket gymnasium,... -
Moment of inertia
ForumindlægGodaften derude, jeg sidder her med et problem i statik, som jeg ikke ved, hvordan man løser. De eksempler der er i min bog, henvender sig nemlig ikke lige til denne slags opgave. Så er der nogle, der har en idé om, hvordan man løser denne her opgave (se vedhæft.)? Jeg kan godt se, at den skal... -
Matematiske modeller og regression
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp med det her spørgsmål: benyt tabellens data til at bestemme en model på formen formen er: y = ax + b ved ikke hvad de mener med en model ? hvad vil det sige -
Forskel tryk og stød
ForumindlægHvad er forskellen på tryk og stød? Jeg kan simpelthen ikke se hvad forskellen er på de to.. -
HTX ERFARING
ForumindlægHejsa :D Jeg går i niende klasse, og kunne godt tænke mig at gå på HTX. Nogen som har erfaringer med HTX? Lærere, fag osv. -
Gravitationelle udsving
ForumindlægHvad vil det sige at der er små gravitationelle udsving? Der står: For the next 100 million years or so, the universe continued to expand and cool. Small gravitational fluctuations caused particles of matter to cluster together. Gravity caused gases in the universe to collapse into tight pockets... -
Organiske farvestoffer
ForumindlægHej, Er der nogen, der kort kan forklare mig om den kemiske opbygning af organiske farvestoffer? Evt. kilder til læsning om det :) -
Newtons 2. lov og centripetalkraften
ForumindlægHej :) Jeg har et lille problem med en mellemregning: "Da vi har fundet, at vektor(a) = -ω2 * vektor(r), er den resulterende kraft givet ved: Fres = -ω2 * m * r Dens størrelse er: Fres = m * ω2 * r " Jeg kan ikke lige umiddelbart se mig ud af hvordan "størrel... -
Sætning
ForumindlægHvad betyder den her sætningen jeg forstå det ikke min hjerne er helt sort please hjælp mig ..... Nutidens forskere har erstattet matematik til eksperimenter, og de vandre ud gennem ligning efter ligning, og i sidste ende opbygge en struktur, som ikke har nogen relation til virkelig... -
Kommentere en Graf.
ForumindlægHvordan kan man kommentere på en graf, at der er en dæmpning, og hvad er en dæmpning på en graf? -
CH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O
ForumindlægCH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O Hej er der nogen der ved hvordan man kan se hvor mange molekyler og atomer der på vensre side af pilen, hvordan gør man? -
Kvote 2
ForumindlægHej Hvad betyder ens karaktergennemsnittet for kvote 2 optagelse? Man kan ikke se, hvad folk optaget i kvote 2 har i gennemsnit, for foreksempel sygeplejeske eller radiograf. Mit gennemsnit er noget under adgangskoevitienten, så kan jeg overhovedet komme i betragning? Gennemsnit er 3 - adgang f... -
Bestem begyndelseshastighed i Bq
ForumindlægHej! Ud fra følgende tabel skal jeg angive i begyndelsesaktiviteten i Bq. Hvad er det, og hvordan gør jeg? Jeg har lavet eksponentiel regression på dataplottet og har fået forskriften y = 6031,925*0,7644x t | min | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | A | min -1 | 4600 | 3525 | 2710 | 2040 | 15... -
Fra sygeplejerske til læge?
ForumindlægHej Jeg er udddannet sygeplejerske med 4 års erfaring i både Danmark, Norge og Uganda. I danmark var det på en medicinsk afdeleling.. Jeg har nu søgt ind på kvote 2 med en motiveret ansøgning. Hvad tror I mine chancer er, for at komme ind på medcinstudiet...? -
Bølgelængde
ForumindlægHvordan kan en bølgelængde forklares?
