Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16981 til 17000 af 158493
-
Studieretning
ForumindlægHej, Når jeg starter på gymnasiet har jeg tænkt mig at vælge denne studieretning: samfundsfag A, matematik B, erhvervsøkonomi C. Det jeg dog vil gøre er at hæve matematik til a og samfundsfag ned på b niveau. Desuden tager jeg fransk på a niveau som valgfag og muligvis engelsk på b. Jeg får god... -
synopsis
Forumindlæghej. Jeg er ny her inde, og har desperat brug for hjælp. Jeg er gået helt kold i min synopsis. Har valgt emnet en rejse til disneyland i paris. så som hvad det koster, sammenligning af priser i forhold til 1 voksen plus 1 barn på 5 år og 2 voksne og 1 barn på 5, observationer af hvem der rejse... -
2 grads funktion
ForumindlægGrafen for f(x) = ax2 + bx + c går igennem punkterne (-2, -3), (0,4) og (5,4). Bestem tallerne a, b og c. Anyone?? ;o -
Herons formel | Matematik formelsamling
KompendieHerons formel benyttes til at bestemme arealet af alle typer trekanter, hvis man kender sidelængderne. Se Studieportalen.dk's Matematik Formelsamling nu. -
Engelsk eksamen??
ForumindlægHej allesammen...Lige et lille spørgsmål, så jeg er helt sikker på min eksamen i morgen. Jeg skal op i engelsk (bliver student i morgen), men er ikke helt sikker på om jeg kan huske eksamen.Er det ikke noget med, at man skal læse det stykke tekst op, som man har forberedt og så bagefter fortælle ... -
Eksamen-ordbog?
ForumindlægHejJeg går i 2.g og skal op til engelsk snart. Vil lige høre om nogen ved om man må have ordbog med under forberedelsen? -
Hvilken af disse to gymnasie linjer passer bedst til revisor uddanelse?
ForumindlægHej alle Jeg har valgt at gå i HHX efter sommerferien, men der er to linjer som jeg ikke helt ved hvilken en der passer bedst til en revisor uddanelse. Følgende linjier: 1. Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A 2. Økonomisk orienterede studiere... -
MAT B- variable sammenhænge og ligninger
ForumindlægHej, jeg er i gang med at øve til mundtlig matematik og er gået i stå ved følegende spørgsmål: Gør rede for, hvordan man løser ligningerne a*x+b=c , b*a^x=c og b*x^a= c, hvor a, og c er faste tal. Er der nogen hjælp at hente? -
En funktion f er givet ved forskriften f(x)=ln(x)+x3-4x, x>0. a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2, f (2)) . b) Bestem monoto...
ForumindlægPlz hjælp, sidder med den sidste opgave -
Får jeg pont?
ForumindlægFår man point til en skriftlig eksamen, hvis man fx. kom til at skrive et forkert tal ind? men fremgangsmåden er rigtig. fx skulle jeg skrive 8, men kom til at skrive 0.8 hvorfor resultatet er forkert, men fremgangsmåden er rigtig. Man kan få op til 5 point for hvert spørgsmål man svarer. Jeg gå... -
Overflade areal / differens
ForumindlægHej derude :P Nå, mit matematik er ikk så stærkt, så håber nogen kan hjælpe (: Opgaven lyder: Der skal fremstilles et emne, der udformet som en (normal) cylinder vist på figur (1).. Det totale overfladeareal af cylinderen skal være 800cm2 a) Med denne baggrund skal du bestemme cylinderens ra... -
Bestået/ Ikke bestået??
ForumindlægHej folk, hvis man vil ind på en vidergående uddannelse, som kræver at man har bestået matematik B-niveau, men man ikke har, kan man så stadig godt komme ind på uddannelsen hvis matematik A niveau er bestået som suppleringskursus??? -
STX vs. HHX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at tage det store valg; Jeg skal vælge én ungdomsuddannelse. Min valg står i mellem STX eller HHX - dog er jeg begyndt at blive lidt i tvivl. Jeg vil rigtig gerne have Samfundsfag på a-niveau, fordi det er der min store interesse ligger. På HHX kan man kun få det på... -
indekstal
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lidt brug for hjælp til nedenstående opgave Jeg har lavet lidt af den, jeg skulle beregne indekstallet for år 2011 og det har jeg gjort på følgende måde: I = aarets værdi/begyndelsesværdi * 100 Jeg har lagt tallen ind: 54842/61224 * 100 = 89,58] Jeg har lidt proble... -
Makroøkonomi
ForumindlægHvilke matematiske emner kræver det du har en indsigt i før du burde sætte dig ned og lærer makroøkonomi ??? Har downloadet sådan en cool bog omkring det på 117 sider. -
Dyrelæge
ForumindlægHej. Jeg går på gym (STX) 1.g og jeg har altid gerne ville uddanne mig som dyrelæge, men når jeg kigger inde på adgangsgravende så har jeg stortset alle adgangskravende, men de siger at man skal have matematik på A, og mit problem er at jeg har aldrig været den bedste til matematik og derfor kan... -
Jura
ForumindlægHej..Er det muligt at komme ind på jurastudiet hvis man har et gennemsnit på 7.7 eller kan man ligeså godt droppe det! Tænker også på fritiden når man læser på uni.. kan man få tid til at dyrke sport osv. eller tager det helt overhånd med læsning.. hvor mange sider hver dag? -
Benzindunk og ild - eksplotionsfaren?
ForumindlægDette er nok et spørgsmål lidt ud over de sædvanlige, men her kommer det.. Her for et par dage siden afholdte vi på min skole et festudvalgs show, hvor kandidater til pladserne i festudvalget på skolen, skulle vise hvilke tricks de kunne.. Der var så et par stykker, der havde fundet på at overhæl... -
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
Retliniet bevægelse
ForumindlægNogen der lige gider kigge på den her, aner ikke hvordan den løses.En mand løber 100 meter uden at stoppe, med en konstant acceleration. Inden han starter på de 100 meter løber han allerede 10km/t. Da han er færdig på de 100 meter er der gået 20 sek.Mit spørgsmål:A, Hvor stor er accelerationen på...
