Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 16981 til 17000 af 20599
-
Jeg skal bruge dine 12-taller
ForumindlægKære alle! Jeg er ved at samle alle de afleveringer, jeg kan, som vel og mærket har fået karakteren 12. Jeg er ved at undersøge forskellen på karaktergivningen landet over, og det ville være helt perfekt, hvis I ville være så venlige at sende mig alle de afleveringer, I har fået 12 i. Det vil, ... -
Kondensationsreaktion
ForumindlægHej! Jeg skal ud fra mit udgangstof Dicarbinol Hemisulfat, danne stoffet Citalopram ved hjælp af svovlsyre. Ved at blande svovlsyre med dicarbinol hemisulfat sker en kondensationsreaktion og jeg får stoffet citalopram. Er svovlsyre en katalysator her?? -
Mundtlig eksamen i morgen - HJÆLP
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med disse tre spørsmål? Har lavet den første, men hvis det er forkert, så sig endelig til! 3. Kønscelledannelse og kromosomsygdomme Med inddragelse af de vedlagte bilag skal du: • Redegøre for kønscelledannelsen (meiosen) hos mennesket og forklare hvordan meiose... -
Gymnasie Karakter
ForumindlægGoddag Studieportalen I dag fik jeg afsluttet folkeskolens afgangseksamener og dermed min ni-årige undervisningspligtige skolegang. Jeg har efterfølgende besluttet at forsætte på Stx. Den helt store drøm en doktorgrad i Medicin (Læge). Men foreløbigt vælger jeg at fokusere på min nærmeste... -
bonussnit
ForumindlægGanger man eller plusser man bonussnittet ? -
urkund/snyd. HJÆÆLP
ForumindlægHej. Jeg blev simpelthen nød til at oprette en bruger herinde. Jeg har ét enkelt spørgsmål, som jeg virkelig brænder inde med, i Fredags fik jeg min engelsk aflevering tilbage, vi skal sende den igennem urkund (vidste jeg så ikke) den tjekker så hvor mange procent man havde taget fra internette... -
hvordan kan jeg forbedre mit gennemsnit?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og vil gerne læse antropologi på Københavns Universitet. Jeg ved at optagelseskrav for kvote 1 er 10,6 hvilket er lidt højt i forhold til det gennemsnit jeg ved, at jeg kan få. Hvis jeg virkelig knokler kan jeg nok godt få et gennemsnit på 9 (da jeg allerede har to 4-taller ... -
φ
ForumindlægHej hvordan kan man udlede konstanten φ, håber i kan hjælpe med :) -
Løsning af differensligning
ForumindlægOpgave: Du skal redegøre for løsning af homogene lineære anden ordens differensligninger med konstante koefficienter Jeg har vist e^r1x og e^r2x som løsninger og fundet ud af, at deres wronski er forskellig fra 0. Er i tvivl om hvad jeg skal bruge det til / hvad det fortæller mig Er der n... -
Vektorfunktioner og hyperbel..HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg har vektorfunktionen: h(t) =( a/cos(t) ) ( b/tan(t) Jeg skal vise at vektorfunktionen kan fremstille hyperblen: (x^2/a^2)-(y^2/b^2)=1 Jeg indsætter følgende x-funktionen og y-funktionen i hyperblen: ((a^2/cos(t))/a^2)-((b^2/tan(t))/b^2 = det giver bare ikke 1 hvilket er mi... -
Kan jeg klare STX med mit gennemsnit?
ForumindlægTror I godt jeg kan klare STX, Århus Katedral, med mit gennemsnit på 7.9? Jeg er vurderet uddannelsesparat. Jeg er bare ret bange for at det vil blive et for højt niveau!? (Katedral er jo en af Danmarks bedste gym) Jeg skal studere en Naturvidenskabelig retning. Håber nogen der studerer/har... -
oversættelse
ForumindlægHejsa, kan nogen oversætte dette stykke? Uden at bruge google oversæt for der forstod jeg ingenting. "The Sour Krout the Men at first would not eate untill I put in pratice a Method I never once knew to fail with seamen, and this was to have some of it dressed every Day for Cabbin Table, ... -
Valg af studie computer?
ForumindlægJeg skal til at starte på gymnasiet her efter sommerferien, og jeg skal ud og købe en ny computer til skolestart. Jeg har kigget på en Zenbook fra Asus og enten Lenovo yoga pro 2 eller 3. Den eneste store forskel på de 2/3 computere er tastaturet og skærmen. Hvad har i oplevet med disse compute... -
Impedans
ForumindlægHej! jeg er igang med et opgave, om at forklare hvad er en impedans, hvordan det kan bruges til dagligdagen og hvordan det kan beregnes ? Men har søgt lidt på nettet, men har svært ved at finde ud af hvad det endelig er for noget og hvordan man kan beregne det. det eneste jeg er kommet frem til ... -
Plat/Krone: 2 Krone 1 Plat
ForumindlægHej Hvad er sandsynligheden for at kaste 2 kroner og 1 plat. Jeg vil gerne have det skåret MEGET ud i pap tak. -
Sociologi
ForumindlægJeg er igang med at skrive en større samfundsfags rapport, som omfatter Roland Ingelharts opfattelse af de ændrede værdier, hvilket jeg skal bekræfte udfra nogle bilag jeg har får udleveret.Men, jeg vil høre, om der er nogle, som kan hjælpe mig med, hvilken infyldelse de nye værdier har på unges ... -
Valgfag
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g på gym og skal vælge valgfag til imorgen. Jeg har 3årigt mat A og samfundsfag B nu. Så jeg skal vælge 1 eller 2 højniveaufag. Enten Tysk, Engelsk, eller Fysik.eller måske et mellemniveau. Jeg står lidt i tvivl om det skal være erhvervsøkonomi som mellemniveaufag og så et højniv... -
Ny nazisme
ForumindlægHej kloge folk.. JEg sidder lige og roder med noget samfundsfag og er støt på lidt problemrer. problemerne angår disse 2 formuleringer Sammenllign nazisternes politiske projekt med tyske nynazisters efter krigen og op til i dag. Er der ikke en med noget viden på diette punkt der lige vil b... -
nazisme
ForumindlægHej kloge folk.. JEg sidder lige og roder med noget samfundsfag og er støt på lidt problemrer. problemerne angår disse 2 formuleringer Sammenllign nazisternes politiske projekt med tyske nynazisters efter krigen og op til i dag. Er der ikke en med noget viden på diette punkt der lige vil byde in... -
Regeringsindgreb - Brud med den danske aftalemodel
ForumindlægHej, mit navn er Cecilie og jeg skriver i øjeblikket Studieretningsprojekt i samfundsfag og historie, hvor mit hovedemne er fagbevægelsen. Jeg har fået til opgave at redegøre for septemberforliget og herunder for de vigtigste brud med den danske aftalemodel. Indtil viderer har jeg valgt at tage f...
