Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17001 til 17020 af 27490
-
albert camus
Forumindlægnogen der ved hvad man kan sige om ham sådan generelt? er han eksistentialist eller? og udtales camus med stumt s eller skal det også udtales? mange takker!!! :D -
CIE-diagram.
ForumindlægSkal til fysik eksamen STX på C, på tirsdag, og vil gern elige have på plads hvad et CIE-diagram er og hvornår det bliver brugt. er der nogen der kan hjælpe? -
Flashback og fortællervinkel
Forumindlæg"Vi har haft tåge før, mens isen har ligget omkring øen" --> er det et "flashback" eller er det blot en forklaring på hvad der skete før, idet fortælleren fortæller hvordan vejret er i da? Når der er tale om en 3.person fortæller, og der står "sagde Lars" eller &q... -
Industrialiseringen
ForumindlægI industrialiseringen havde proletariatet, der udgjorde det meste af befolkningen, ingen penge. De arbejdede på fabrikker, der producerede. Når det meste af befolkningen i hele europa producerede, hvem var så aftagerne???? Der var da ikke nok rige til at købe alt??? -
Tidslinje - Den danske revolution
ForumindlægNogle der ligger inde med en tidslinje omkring den danske revolution 1750-1866? - eller nogle der måske kan huske de største begivenheder i perioden? -
Hjælpelærer mat,fysik,kemi
ForumindlægHej, jeg er en pige på 19 som blev student i sommers med en samfundsfaglig-matematisk linie. Sagen er jeg gerne vil læse geologi på universitetet og for at søge ind mangler jeg fagene: Mat B-A, Fysik C-B og Kemi 0-B. Jeg bor i det centrale København og skal tage suppleringsfagene på KVUC fra Aug... -
Konvergens af rækker
ForumindlægFået givet rækken ∑∞n=1 (-1)n * (np/(n+1)) , for p∈R (reelle tal) Jeg skal udregne, for hvilke værdier af p er rækken absolut konvergent. Er der nogen der kan give mig et hint til hvad jeg skal gøre/tænke? -
Hvad vil i svare?
ForumindlægEr religion blot noget, Mennesker har opfundet, fordi de har behov for at tro på noget? -
blodtryksrapport, please haster!
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor blodtrykket stiger når man er stresset? -
hjælp til Matematik
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, hvordan kan man omskrive udtrykket for df for at finde differentialkvotienten df/dx ? -
Opgave med snitfunktion
ForumindlægOpgaven: Gør rede for hvilken af de nedenstående figurer der illustrerer grafen for snitfunktion f(x,2)' Håber at I kan hjælpe. Ps. grafen er vedhæftet -
Er OH^- og H_3O^+ vand?
ForumindlægTo H2O molekyler kan reagere med hinanden. Men hvis jeg hælder vand fra et glas over i et andet vand med glas, ser jeg ikke nogen reaktion? Jeg ser stadig vand. Så er OH- og H_3O^+ ikke også vand? -
Harmonisk svingning
ForumindlægHvad kan man skrive som teori i "harmonisk svingning"? -
HJÆLP til EPR problemformulering!
ForumindlægJeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig her, jeg skal have godkendt min problemformulering til EPR på fredag, og jeg er simpelthen på bar bund.. Jeg har valgt fagene historie og samfundsfag med emnet "Terrorisme". Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan arbejde med? j... -
Hvis du skulle lave en grundlov
Forumindlæghej derude :) Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på hvilke(n) paragraf(fer) I synes er vigtigst at have i en grundlov... I må meget gerne lave en hel ny paragraf, eller bare give et bud på den du synes er vigtigtst i den nuværende grundlov. På forhånd mange tak :) -
I Am Here - Jesper wung-sung
Forumindlæghej alle jeg er i gang med at arbejde med "I Am Here" af Jesper Wung-Sung, og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse eller har opgaver til den? hvad mener i, der er temaet i essayet? hvad er det Wung-Sung vil med essayet?¨hvad mener i om konflikten i essayet? ta... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går på gymnasium i Århus med ret gode karakterer. Jeg går i 3.g og vil gerne tilbyde lektiehjælp både på folkeskole- og gymnasieniveau. Ynglingsfagene er matematik, fysik, kemi og samfundsfag :) Men på folkeskoleniveau kan jeg nok - lige med undtagelse af tysk - hjælpe me... -
Et juridisk spørgsmål omkring lovenes gyldighed
ForumindlægSidder atter igen og læser på livet løs, men er lige stødt på en lille forhindring som forvirre mig lidt.. Det fremgår ikke af Grundloven, om lovens bekendtgørelse har nogen retlig betydning. Det er ikke klarlagt, om en lov eller en bindende administrativ forskrift, en bekendtgørelse, kan have re... -
Arktis og udenrigspolitik
ForumindlægHvilke emner kunne man komme ind på i en redegørelse for hvilken rolle Arktis spiller i Dansk udenrigspolitik? -
HJÆLP TAK - pH
ForumindlægOpgave 3 a) Beregn pH i 0,0001M HNO3. b) Beregn pH i 0,03M HCl.
