Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17001 til 17020 af 31467
-
Killowatt-timer(kWh)! hjælp
Forumindlægpå et andet tidspunkt var prisen for elforbruget 129 kr per lampe for en uge(der er 5 lamper) hvor mange kilowatt-timer(kWh) var der brugt den uge? (1 kilowatt-time er 2,15 kr.) Så ganger man 129 med 5, så får jeg 645 kr, hvordan omregner jeg det til kilowatt-timer (kWh)? -
Vækstghastighed
ForumindlægHej med jer Kommer lige med et matematikspørgsmål, som - for nogen - sikkert er latterligt let, men jeg kan simpelthen ikke se det :P Anyway, her kommer det: I en model for den fremtidige udvikling af atmosfærens kuldioxid-indhold Q (målt i mia. tons) antages det, at væksthastigheden for kuldi... -
Chance og sansynlighed
ForumindlægHej Jeg har ledt efter et godt link, har også kikket på webmatematik.dk, men har ikke fundet et godt sted hvor jeg kan lære om chance og sansynlighed. Hvor kan jeg finde det ? På forhånd tak for hjælpen Venlig hilsen Eva -
Snit på 7.8.
ForumindlægHey jeg står et snit på 7.8, det er noget jeg forholsvis holder stabil. Mine største drømme og forhåbning er at blive revisor eller økonom, men med et snit på 7.8 opfylder jeg så det krav? -
Omregning til procent
ForumindlægHej! Jeg sidder her og knokler med en metematik opgave om procent. Hvordan omregner man et tal til procent? Fx. Beregn hvor mange af vælgerne der stemmer på Scocialdemokraterne. Vælger i alt: 1633 522 stemmer på Scocialdemokraterne. Hjælp! -
hjælp til endnu en opgave.
ForumindlægFunktionen f har forskriften f(x)= -x^2+bx-4 a)Bestem f(7) i tilfældet hvor b= -3 b) Bestem b så ligningen f(x)=0 har netop én løsning. a'eren har jeg fået til 32 ?? og b'eren har jeg meget svært ved. Nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej? -
Hvilken vej synes i man skal vælge
ForumindlægJeg er i gang på en Produktionsskole og skal videre med at arbejde i en butik efter sommerferien, men mit problem er at jeg gerne vil starte først på avu undervisning derefter HF undervisning. Men jeg ved bare ikke hvilken vej jeg skal vælge om det skal være Fjernundervisning eller AVU Enkeltfag ... -
Udledning - trin for trin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå, hvad der sker trin for trin ifm. udledningen af en ligning. Jeg skal udlede: ΔT = Kf * c Opløsningsmiddel i s uA(s) = uA0(s) Opløsningsmiddel i l uA(l) = uA0(l) + RT*ln(xA) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kommer frem til nedenståe... -
kvadratsætningerne
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at løse disse opgaver med at forklar hvad du gør på vejs? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, jeg læser på fjernundervisning og har svært ved at kontakte min lære. :( det drejer sig om Opgave A2 og A3 i vedhæfte filen :) tusinde tak:) -
retvinklet trekant
Forumindlæghej jeg er virkelig blank på den her opgave og søger gerne et uddybende svar, mange tak på forhånd -
Logaritme
ForumindlægJeg har en graf hvor der ud af 1. aksen er log(D) og op af 2. aksen log(N) D = stammens diameter N = antal træer hvordan finder jeg en forskrift for den funktion, når jeg har henholdsvis (0,86,3) og (2,2;0,5) disse punkter mit eget forslag ville være at (x,y) = (10^x,10^y) og så bare sætte p... -
fald i procent.
ForumindlægBeregn fald i procent fra 2001 til 2002. År 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Omsætn 244,8 269,7 283,5 295,9 321,2 780,9 Indeks 100 110 116 121 131 319 jeg kan bare ikke se noget fald kan nogen af jer evt. regne det ud ? -
Projektil bevægelse
ForumindlægVil de være et punkt i en prokektil bevægelses banekurve, hvor hastistighed og acceleration er lodrette? -
Mat A, Kemi A og Fysik B
ForumindlægHej alle sammen.. Er der nogen, som har et rigtig godt forslag til et emne til studieretningsprojekt? Skal være Mat eller Kemi sammen med enten His, Dansk eller Fysik.. Jeg ved godt jeg har skrevet før, men er fuldstændig blank.. Hvis der er andre indlæg om det samme, må i gerne sende mig linke... -
√2∙x^2- √2∙x-√8=0
ForumindlægHej. √2·x^2- √2·x-√8=0 Jeg skal på en eller anden måde have løst ligningen uden brug af lommeregner. Jeg har solvet den på lommeregneren og x=-1 eller x=2. Nogen der kan hjælpe mig med mellemregningerne? -
tjen 500 kr
Forumindlægmangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige -
Undersøg en beregning.
ForumindlægGod aften ! Jeg sidder med disse opgave, skal besvares ud fra uploadet dokument: 1) Læs artiklen og noter hvad der oplyses om kommunernes reduktion af medarbejdere (i %), herunder det tidsrum der er tale om. 2) Undersøg om beregningen af at dette svarer til 10.000 såfremt s... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHer til december er der sikkert mange af os der skal til at skrive studieretningsprojekt (i hvert fald dem der går på handelsskole/gymnasie på 3. år) .. Jeg synes det er rigtig svært at finde ud af hvad man skal skrive om, så tænkte om vi ikke kunne hjælpe hinanden med at komme på nogle ideer . S... -
b i et andengradspolynomium ?
ForumindlægHej, Hvad angiver b i et andengradspolynomium? Har fået en opgave hvor jeg skal tegne en skitse på grundlag af følgende oplysninger: a>0, d>0 og b<0 Da a er positiv er det en "sur" parabel og da d er positiv er der to skæringspunkter med x-aksen Men hvad med b? -
Forklaring! - Monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig hvad der menes med denne sætning? Hvis en differentiabel funktion f(x) har lokalt ekstremum i x0, hvor x0 ikke er et intervalendepunkt, så er f'(x0) = 0. Det er helt uforståeligt. Selve emnet differentialregning er meget abstrakt for mig :(
