Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17041 til 17060 af 158493
-
Fejltagelse.
ForumindlægJeg har valgt Matematik A, Biologi A og Idræt B. Jeg vil gerne studere medicin, men har fundet ud af kravene er Matematik A, Fysik B og Kemi B.Kan jeg på nogen som helst måde studere medicin med denne her studieretning? - Hvis jeg nu opgradere fysik til et b-fag og vælger kemi på B-niveau i valgf... -
Enkeltfag varighed?
ForumindlægJeg står i den situation, at min studie som jeg ønsker at søge ind på kræver Matematik A, hvilket jeg ikke har haft. Derfor vil jeg selfølgelig tage matematik som enkeltfag, men er det muligt, at jeg kan nå det inden vi skal søge om studieplads her d.5 juli, så jeg altså kan komme ind på mit stu... -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
Help!
ForumindlægHvis man nu dumper i fx fysik B og så får topkarakter i kemi A og matematik A og får fx et snit på måske 9, 10 eller over kan man så godt komme ind på medicin-studiet (altså slem om man ikke har fået en god karakter i fysik). Og ved i hvad de mon vil sige til at man måske har dumpet i fysik? N... -
Gymnasium
ForumindlægHeiij Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig retning ... -
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
Integraler
ForumindlægJeg går på stx 1. g. Jeg har set integraler i en masse opgaver her ude, men hvornår lærer man normalt om integraler? På forhånd tak! -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt at plotte det ind, men jeg ved ikke hvad en sumkurve er. Og jeg ved ikke hvilke kvartil der er tale om fravær eller skole eleverne. -
Udfyldning af tabellen
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af regne de tomme felter :/ billde af opg på linket også https://imgur.com/TSTN9Mm -
Halveringstid
ForumindlægMægden af uomsat halm kan fra tidspunktet t=0 beskrives ved en eksponentielt aftagende funktion, således at f(t) angiver mængden af uomsat halm i kg til tiden t i år. Det betyder at : f(t)=b*e^-kt hvor k er omsætningens hastighedskonstant, og halveringstiden for den eksponentielle udvikling er b... -
En harmonisk svingning f er givet ved
ForumindlægHej jeg forstår ikke denne her opgave, er der nogen der kan hjælpe mig? Mvh Isabella -
Hjælp linær funktion
ForumindlægHej alle! Opgaven lyder: Antallet af landbrug i danmark kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y=-2600x+98680. a. hvad fortæller tallene 2600x+98680 om antallet af landbrug i perioden 1983-2000? Denne opgave har jeg lavet, men mit spørgsmål er omkring b. b: hvo... -
Mat. opg.
ForumindlægJeg har problemer med disse opgaver:På forhånd tak.Menneskekroppen indeholder kalium. Der findes 3,5 g kalium pr. kg legemsvægt. Isotopen K-40 udgør kun 0,012% (efter vægt) af den forekommende kalium. En person vejer 64 kg. a) Beregn massen af K-40 atomer i personen. Et K-40 atom vejer 39,964 u. ... -
Procent fald hjælp!
ForumindlægHej derude :) skal finde ud af Hvor mange procent et antal er faldet fra 1999 til 2017? i 1999 var antallet 4384 i 2017 var antallet 1411 -
Forslag til forbedring af SP
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at indføre forskellige felter, hvor man skal angive, hvilket niveau man er på? Det kan være "folkeskole, 8. klasse", "stx 2.g", "htx 1g" eller "universitet, bachelor-delen." På den måde bliver det lettere for dem, der hjælper,... -
Hvilken linje åbner for hvilke uddannelser?
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg ville gerne vide, hvilke uddannelser der bliver "åbnet", hvis man fx vælger linjen Mat A, Fysik A, Kemi B? På HTX Håber nogen måske har lidt kendskab til sådan noget :D takker på forhånd -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau... -
Valg af uddandelse
Forumindlægjeg er en pige på 14 der får i 8. klasse. Jeg tænker at vælge en HTX uddannelse da jeg er meget glad for det naturvidenskabelige. egentlig er mine karakterer ret gode (12 i kemi, biologi og mundtlig matematik plus 10 i de andre slags matematik) mit snit ligger på 9,5 men jeg er mega usikker på mi... -
Vektor
ForumindlægI et koordinatsystem er givet to punkter P(3.1) og Q(20.7) samt vektor a = (4 / -3) ¨ a) Bestem en ligning for den linje, der går gennem P, og som står vinkelret på a. b) Bestem arealet af det parallelogram, der udspændes af vektorerne Vektorerne PQ og a c) Bestem koordinatsættet til ... -
Har jeg bestået faget?
ForumindlægHar jeg bestået matematik hvis jeg fik 02 og 4 på årskarakteren, men 00 i den mundtlige eksamen? Hvis man tager gennemsnittet af det, er det lige akkurat bestået, men jeg ved ikke om den regel stadig gælder, eller om det er eksamenskarakterer som gælder?
