Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17061 til 17080 af 27490
-
Vektorfunktioner - har jeg ret?
ForumindlægJeg har fået opgaven: Beskriv Pt's bevægelse, hvis parameterfremstilælingen er: a: OPt(vektor) = (xy) = (2cos(t)2sin(t)) , t E [0 ; 2*pi) b: OPt(vektor) = (xy) = (cos(2t)sin(2t)) , t E [0 ; 2*pi) c: OPt(vektor) = (xy) = ( -sin(t)cos(t)) , t E [0 ; 2*pi) Mine bud er: a: cirklen bliver dobbe... -
fældningsreaktion mellem to opløsninger
Forumindlægsidder li med et problem. kan ikke li huske hvordan man laver en fældningsreaktion af Jern(II)nitrat og natriumhydroxid, en opløsning af begge to. plus et ionreaktionsskema. med de samme stoffer. Kan ikke rigtig komme vidre li nu. -
Skrive formler i prædikatslogik
ForumindlægHej. Så har jeg eksamener om 2 uger og der er nogle ting og opgaver jeg gerne ville have helt på plads. 1.a) Bestem en formel α som er sand i netop de fortolkninger hvori domænet D indeholder præcis ét element. Når domænet skal indeholde kun ét element, har jeg sagt at alle elementerne s... -
Bestemmelse af det optimale produktionsomfang
ForumindlægHeejsa Jeg sidder med en erhvervsøkonomi aflevering, og den skal afleveres i løbet af den kommende uge. Allerede i opgave 1.1 er jeg gået i står, hvor jeg skal bestemme det optimale produktionsomfang, og jeg skal beregne dækningsbidraget og overskuddet ved det optimale produktionsomfang .. J... -
2 små figurer
ForumindlægHej Jeg er i fuld gang med at repetere noget fysik, men der er lige to figurer, som jeg ikke rigtig forstår. Den første figur viser gitterstrukturen i en halvleder, og jeg kan se nogle elektroner, som er de små sorte prikker. Men hvad er de hvide huller? (Figuren er vedhæftet) Den anden fig... -
Rentesregning!!!!!!!!
ForumindlægHvorledes finder jeg ud af hvor gammel en fisk skal være for at at have noget sin maksimalvægt som er 550, men det bliver ikke oplyst ud fra følgende funktion: v(t) = 550 * (1 - e^-0,035t)^3. Jeg tænkte at jeg skulle bruge formlen R = (r +1)^a - 1 -
Exoterm eller endoterm
ForumindlægHej folkens! Er der nogle der kan forklarer hvornår en reaktion er Exoterm eller Endoterm? Et eksempel ville være dejligt for forståelsen af stoffet. Mvh. Jens -
Film Review af "The devil wears Prada"
ForumindlægHey guys! Jeg har engelsk analyse for om filme "The devil wears Prada" hvad mener i kendetegner den film mest? -
intensiteten
ForumindlægHvad betyder intensitet? Og hvad skal der forståes af 1361 W/m^2 (watt per kvadratmeter)? -
bevis for stump vinkelt trekants areal!!!
ForumindlægHej!!! :-) jeg tilføje dette spørgsmål tidligere på aftenen, men fik ikke et brugeligt svar, så tænkte der var nogen nye derude til at hjælpe??? jeg sidder lige med en lille opgave, den har irriteret mig længe nu så vil høre om i har nogle ideer. Jeg skal lave et bevis for en stumpvinklet trek... -
1 og 2 verdenskrig
ForumindlægHvilke ændringer skete der med våbne Hvilke ændringer skete der i måden at føre krig på? Hvilken betydning havde våbnet eller måden at føre krig på for krigens forløb? tak på forhånd -
Essay - Venstresideskørsel i England (London)
ForumindlægJeg skal lave et Essay om noget jeg undrede mig over da jeg var i London, og jeg kom frem til at venstresideskørsel undrede mig... Men jeg kan ikke starte essayet! Nogen der har nogle idéer? -
jeg har ikke løst til at dø!
ForumindlægJeg skal lave en analyse af sangteksten "Jeg har ikke løst til at dø" skrevet af "De eneste to." Men jeg har virkelig svært ved at skrive noget. Det spørgsmål jeg lige nu hænger ved er: Hvad handler teksten om? Indtil videre har jeg skrevet, at den handler om en der ikke h... -
Hvilken slags Fantasy er Harry Potter?
ForumindlægJeg vakler lidt mellem de forskellige undergenre, kan det passe at Harry Potter er en Urban-fantasy bogserie? På forhånd tak for hjælpen =) -
Hjælp!!! til kvalitativ og kvantitativ bestemmelse af kemisk stof
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP og har fået et spørgsmål som handler om hvordan jeg kan lave en kvalitativt og kvantitativt bestemmelse af et stof i en tablet, er det sådan noget med at man laver et spektre og kigger på indlægssedlen?? hilsen en meget tabt SRP skriver -
SRP
ForumindlægHar idag afleveret min SRP, men fordi der i morges var rimelig meget kaos, er jeg nu er virkelig meget usikker på hvor god den egentlig den er.. altså på hvilket grundlag vurdere de den?, jeg har så godt som nu jeg kunne besvaret alle opgaver som er blevet stillet, men af en eller grund, synes j... -
Brug for links til poker procenter på TV
ForumindlægHej. I Texas Hold'em poker på TV vises en procent for hvem, der vinder. Eksempelvis: Spar A + hjerter J vs. ruder K + ruder 8. (61% vs 39%) Efter at de tre nye kort kommer på bordet ændres procenten igen. Kortene: klør 4 - ruder 4 - spar 9 AJ-hånden har 73% vinderchance, hvor K8 hånden har... -
Hjælp afbrænding af Svovl
ForumindlægJeg skal til fysikprøven på Mandag, og der skal jeg lave forsøget afbrænding af Svovl er der nogle der kan fortælle mig hvad man gør, og hvad teorien bag er? -
Nordlys - ionisere luften?
ForumindlægHvad ville det sige, at solens partikler ionisere ved jordens poler? Altså ved godt, at det lys det frembringer, kalder vi for nordlys, men hvad ville ionisere sige? På forhånd tak -
virus!
Forumindlægmin virus beskytter på min pc er netop udløbet - jeg skal ha' en ny. - Hvad gør jeg ??
