Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17081 til 17100 af 92586
-
Brøker?? Hvordan finder jeg ud af det her..
ForumindlægI en 7.klasse på 28 elever har 3/7 af pigerne langt hår. Der er 50 % drenge i klassen. Hvor mange piger har langt hår? Og hvis to blev klippet kort, hvor stor en procentdel af pigerne er så langhåret? Forklar mig lige hvordan jeg regner det ud, og giv mig resultatet.. -
Første dage på Gymnasium-Hjælp
ForumindlægJa jeg startede på 1.g i sidste uge. Jeg kom så ikke i klasse med nogen af mine venner. Jeg valgte en samfundsvidenskabelig linje og jeg prøver på at snakke med så mange som muligt, men jeg føler bare at de ikke gider at snakke med mig. Når jeg prøver at starte en samtale igang, så svarer de hu... -
Mat A HTX idag
ForumindlægAndre end mig, som var oppe i mat A på HTX? Hvad synes i om prøven og hvordan gik det? Personligt synes jeg det var en super nem prøve, hvor jeg ikke havde nogen problemer. Jeg har dog allerede fundet en lille taste fejl og var lidt i tvivl om spg. 3B, men det andet skulle være rigtigt - har k... -
Årskarakterer
ForumindlægÅrskarakterer er ikke en samlet karakterer for indsatsen i gennem den tid man har haft fagene, men dækker over den periode fra 2. standpunkt til sidste skoledag.. diskuterede for nylig med en, om lærers villighed til at lade elever stiger med eksempelvis 2 eller tre karakterer synes selv det lyde... -
Engelsk - mundtlig eksamen!
ForumindlægHej! Ja..det er jo sådan at jeg går i 9.kl. ...og for første gang skal jeg op til mundtlige prøver!Det er sådan, at jeg er den nervøse type, men det hjælper på nervøsiteten at være forberedt. Og jeg vil gerne vide hvad man bliver udsat for!=PDerfor, håber jeg at der er nogle af jeg der vil fortæl... -
Hjælp, haster..
ForumindlægHej, jeg har lavet en lille fremlæggelse til i morgen, og jeg skal have det mest vigtige ud af den og det skal være i stikord helst så ´jeg kan huske det meget... Nogle som vil kigge på det ..? -
Kreativtprodukt - ideer
ForumindlægHej til alle jer herinde på studieportalen :-) Jeg har projektuge her i uge 49, jeg laver projektet sammen med to andre og vi har om tvangstanker (OCD). Vi har ikke rigtig talt om noget produkt endnu, men jeg er en smule blank, jeg har tænkt lidt på et maleri eller en video. Jeg ville gerne høre ... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har svært ved nedstående opgave, da jeg ikke helt kan se, hvordan jeg kan argumentere, at punkterne (8,0.159) og (14,0.997) ligger i fordelingsfunktionen. Forstår godt hvorfor (10,0.5) -
Logistisk vækst
ForumindlægJeg sidder med en opgave om befolkningsvækst, men jeg kan ikke komme i gang med den... Opgaven lyder: Antallet af individer N i en bestemt populationforventes at vokse, således N er løsningen til differentialligningen dy/dx=1,4*10^-5y(2*10^5y) hvor t er tiden målt i år Bestem populationens v... -
problem opgave
Forumindlægopgaven: allan bent curt og dan tager en taxa hjem og stiger af i den nævte rækkefølge. Da de ikke kører lige langt enes de om at bent skal betale 10 kr. mere end allan, at Curt skal betale 10 kr. mere end Bent, og at Dan skal betale 10 kr. mere end Curt. Regningen lød på 500 kr. Hvor meget betal... -
Sissa Ben Dahir
ForumindlægEn legende fortller at Sissa Ben Dahir for mange ar siden opfandt skak- spillet og viste det stolt frem til Indiens konge. Kongen blev sa begejstret for det nye spil at han gerne ville kbe det og tilbd Sissa Ben Dahir at han selv matte bestemme prisen. Sissa Ben Dahir tnkte sig grundi... -
linier og afstand
ForumindlægHej, jeg skal lave denne opgave (vedhæftet). Jeg har lavet den første opgave, men den anden opgave kan jeg ikke finde ud af. Min første tanke var at bruge afstandsformelen, men vi kender jo kun radius og (a,b) altså et punkt. Vi kender ikke x1 og y1. Er der nogle som kan hjælpe? :) -
Bestem koncentrationen af salicylsyre
ForumindlægHej, Jeg skal bestemme konc. af salicylsyre ud fra følgende information bemærk vedhæftede Hvordan beregner jeg de 5 forskellige konc. for hver af kolberne? Jeg tænker jeg skal have fat i , men jeg er usikker på hvilke værdier jeg skriver ind hvorhenne. Håber i vil hjælpe. -
Alvorligt brug for hjælp
ForumindlægHej. Sidder og skal op imorgen til fysik(mundtlig)eksamen, og har VIRKELIG brug for hjælp. Jeg tænkte på om i ikke havde nogen gode noter som kunne hjælpe mig, så det ikke bliver så svært, når censor og min lære skal spørge mig om alle mulige ting, det skal være nogle noter der kan hjælpe mig, så... -
-ismer
Forumindlægnogen her der har noter til de forskellige ismer som man bør kunne til mundtlig dansk?mail me at [email protected] -
Xenefon
ForumindlægHejJeg ville blot høre om der var nogen der sad med nogen noter til Xenefon : oikonimikos...Håber at der er nogen der kan hjælpe -
Engelsk sætning
ForumindlægKan man godt sige følgende: ........ In addition this may be why people do not like him. -
Geo!!!
ForumindlægHejsa jeg skal op til geo snart og vil høre om der er nogle, som har nogle gode noter ud over dem, der allerde ligger på siden...På forhånd takMvhLine -
funktionsbegrebet og andengradspolynomier
ForumindlægEr der nogle der nogle noter omkring funktionsbegreber og andengradspolynomier. Det ville være super fedt, hvis i evt. ville sende det til mig. Tak på forhånd. -
herodot
Forumindlægmangler hjælp til herodot. herinde kan mankun finde til e første sider, nogle der har nogle gode noter??
