Søgning på: tysk analyse. Resultater: 17081 til 17100 af 38620
-
HJEMVEJEN
ForumindlægNogen der har analyseret hjemvejen, som gerne vil sende? -
Hælp til rettelse af oversættelse
ForumindlægJeg vil gerne have lidt hjælp til denne oversættelse (fra dansk til tysk)... jeg har forsøgt mig og håber nogen vil hjælpe mig til at finde frem til fejlene... mange tak...I tyskland er der store problemer med det faldende fødselstal. Det har bl.a. følger for velstanden. Unge tyskere ønsker sig i... -
4 i min DHO opgave??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige fået DHO opgave tilbage, og mange har fået en karakter på 7 eller over. Min lærer er meget subjektiv i sin bedømmelse, og jeg har fornemmet hele forløbet igennem at han ikke synes om mit emne i det hele taget. Jeg har så fåret 4 og jeg forstår det slet ikke, har gjort... -
Bankrådgiver eller analytikker?
ForumindlægHej alle sammen Jeg står i den situation at jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt mit studie er det rigtige for mig. Jeg er i øjeblikket i gang med en finansbachelor med planer om at blive bankrådgiver. Men jo længere ind i studiet (er 1½ år inde) er jeg blevet mere og mere i tvivl, om de... -
SRP (Studieretningprojekt)
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive studieretningsprojekt om det amerikanske præsidentvalg indenfor fagene engelsk og samfundsfag. Jeg skal analyse hhv. Obama og McCain's tale ved konventet - holde dem om mod hinanden, analysere på retorikken og de stilistiske virkemidler. Men jeg mangler lidt hjælp til... -
EU's fremtid!
ForumindlægHejløj!Jeg er igang med at skrive en samfundsopgave omkring EU's fremtidige form. Første opgave var en statistik-analyse (doh), og i anden skulle tre taler vedr. EU's fremtidige form fra henholdsvis tyske Joshcka Fischer, engelske Tony Blair og franske Lionel Jospin sammenlignes.Tredje op... -
Emne til SRP - Forslag?
ForumindlægHej Alle! :) Jeg ved godt, at der findes andre tråde med samme emne/spørgsmål, men det har ikke helt hjulpet mig, så derfor laver jeg selv en :) Her efter sommerferien skal jeg i 3g og vi er allerede blevet anbefalet at tænker over eventuelle emner. Problemet er dog, at jeg er helt tom for ... -
gegenseitigen Einfluss
Forumindlægplzzzzzz hjælp mig skal fremlæg imorgen og skal fortal om det hjælp gegenseitigen Einfluss Bühne ganz klar. Man merkt schon, dass MTV in Berlin ist. In Berlin sind auch alle Plattenfirmen vertreten und deswegen muss man sich nicht mehr über Telefon oder per E- Mail kontaktieren, sondern man triff... -
RETTELSE?
ForumindlægHej er der nogen der kan rette det her?. Opgaven lyder følgende: omskriv præpositionsforbindelserne i de følgende sætninger til de inddirekte objekter og oversæt sætningerne til tysk. Husk rækkefølgen af sætningsled på tysk: verballed, subejt, direkte objekt, indirekte objekt. Der Lehren kaufen e... -
Hvad er folks erfaring med fransk i gymnasiet?
ForumindlægHeyo Jeg går ligenu i niende klasse og skal til næste år på gymnasiet. Jeg har ligenu 4 dage til at vælge om jeg vil have tysk forsætter eller fransk begynder. Mit niveau i tysk er ikke noget at prale af men jeg ligger dog nok på et 7-tal efter forskellige test osv. Jeg har i et par år overveje... -
Slaget ved Thermopylai
ForumindlægEr der nogen der har en analyse om slavet ved Thermopylai, eller bare ved hvordan man skal analysere det ,s ? Jeg kan kun refere det, men aner ikke hvad jeg skal komme ind på i analysen ? -
Muren af Halfdan Rasmussen
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere digtet "Muren" af Halfdan Rasmussen. Jeg ville høre, om der er nogen, som kan hjælpe mig med at analysere den? Eller har en analyse til inspiration.. -
Mundtlig Dansk Eksamen STX
ForumindlægHello. Sagen er den, at jeg skal til dansk eksamen snart. Derfor ville jeg gerne spørge folk til råds vedrørende denne eksamen. Et af problemerne er, at jeg ikke komplet ved, hvordan man skal strukturere sin mundtlige fremlæggelse, men jeg har en idé: 1. Disposition (Hvad vil jeg fortælle om?) ... -
SRP i dansk
ForumindlægJa, som titlen afslører, skriver jeg SRP, hvor det ene af fagene er dansk, og jeg skal foretage en romananalyse. Problemet er, at jeg ikke ved, om man giver de enkelte dele i analysen overskrifter, som fx "analyse", herunder "sprog", "fortællestil" samt "forto... -
Forandringen - Ditte Birkemose
ForumindlægHej - Jeg skal op i dansk mundtlig om 2 uger, jeg har trukket ondskab, jeg har valgt novellen Forandringen af Ditte Birkemose. Jeg vil høre om der er nogle som kan hjælpe mig med analysen? Hvad betyder billederne ja og naj? Hvad er fortolkningen? (kan man godt slå fortolkning og tematik sammen... -
Hvordan gør man?
ForumindlægHej Alle. Hvordan skriver man en dansk/historie opgave??? Jeg mener, hvorledes skal man gribe den an??? skal man hvis man fx vælger at skrive i dansk, analysere en novelle fra vores tid og sammenligne med en novelle fra fx 80'erne??? Kan I give mig lidt inspiration og ledetråde???! Smil Marie. -
Sig altiv farvel i tide - Fortolkning
ForumindlægHej alle. Til eksamen har jeg trukket teksten "Sig altid farvel i tide", og jeg ville rigtig gerne have noget hjælp til at analysere og fortolke den. Jeg synes det er en svær tekst med mange skjulte symboler, og derfor ville det være rart hvis i havde set nogle jeg ikke havde opdaget. H... -
SRP om kønsroller
ForumindlægHej alle! Jeg skal omlidt til, at skrive min SRP-opgave- jeg har besluttet mig for, at den skal omhandle kønsroller (gerne med synsvinkel på industrialiseringens indflydelse). Hvordan jeg så skal opbygge hele opgaven er det jeg er i tvivl om.. Er der nogle der har ideer til hvad man kunne gøre i... -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægJeg sidder og læser til samfundsfags 24-timers eksamen på B-niveau. Jeg er meget i tvivl om hvordan man kommer op på højere niveau end redegørende i fremlæggelsen til eksamen. Hvordan analyserer og vurderer man i samfundsfag? Skal jeg præsentere og redegøre for nogle af de udleverede tekster som ... -
Musik A mundtlig årsprøve i 2.g!?
ForumindlægHejsan. Jeg sidder og skal til, som titlen indikerer, mundtlig årsprøve i musik og er lidt på herrens mark! Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal læse op eller noget! Jeg ved, at jeg skal analysere noget musik fra en af Mozarts operetter, men derudover er jeg blank! Har I nogle tips eller noter ell...
