Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17121 til 17140 af 31727
-
Snit på 7.8.
ForumindlægHey jeg står et snit på 7.8, det er noget jeg forholsvis holder stabil. Mine største drømme og forhåbning er at blive revisor eller økonom, men med et snit på 7.8 opfylder jeg så det krav? -
Mat A, Kemi A og Fysik B
ForumindlægHej alle sammen.. Er der nogen, som har et rigtig godt forslag til et emne til studieretningsprojekt? Skal være Mat eller Kemi sammen med enten His, Dansk eller Fysik.. Jeg ved godt jeg har skrevet før, men er fuldstændig blank.. Hvis der er andre indlæg om det samme, må i gerne sende mig linke... -
Chance og sansynlighed
ForumindlægHej Jeg har ledt efter et godt link, har også kikket på webmatematik.dk, men har ikke fundet et godt sted hvor jeg kan lære om chance og sansynlighed. Hvor kan jeg finde det ? På forhånd tak for hjælpen Venlig hilsen Eva -
√2∙x^2- √2∙x-√8=0
ForumindlægHej. √2·x^2- √2·x-√8=0 Jeg skal på en eller anden måde have løst ligningen uden brug af lommeregner. Jeg har solvet den på lommeregneren og x=-1 eller x=2. Nogen der kan hjælpe mig med mellemregningerne? -
Hvilken vej synes i man skal vælge
ForumindlægJeg er i gang på en Produktionsskole og skal videre med at arbejde i en butik efter sommerferien, men mit problem er at jeg gerne vil starte først på avu undervisning derefter HF undervisning. Men jeg ved bare ikke hvilken vej jeg skal vælge om det skal være Fjernundervisning eller AVU Enkeltfag ... -
Udledning - trin for trin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå, hvad der sker trin for trin ifm. udledningen af en ligning. Jeg skal udlede: ΔT = Kf * c Opløsningsmiddel i s uA(s) = uA0(s) Opløsningsmiddel i l uA(l) = uA0(l) + RT*ln(xA) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kommer frem til nedenståe... -
kvadratsætningerne
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at løse disse opgaver med at forklar hvad du gør på vejs? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, jeg læser på fjernundervisning og har svært ved at kontakte min lære. :( det drejer sig om Opgave A2 og A3 i vedhæfte filen :) tusinde tak:) -
Gymnasium?
Forumindlæghej hvad kræver det at gå i gymnasium? på forhånd tak -
Forklaring! - Monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig hvad der menes med denne sætning? Hvis en differentiabel funktion f(x) har lokalt ekstremum i x0, hvor x0 ikke er et intervalendepunkt, så er f'(x0) = 0. Det er helt uforståeligt. Selve emnet differentialregning er meget abstrakt for mig :( -
hvad betyder "∑" og "xi"
Forumindlæghvad betyder "∑" og "xi" -
Hjælp til en ligning
ForumindlægDenne her kan jeg ikke rigtig komme igang med, håber en kan hjælpe: Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod. Hvordan kommer jeg igang og hva gør jeg håber en kan skærer det ud i pap for mig. -
TI89 til salg
ForumindlægHej alle. Jeg har en "TI89 Titanium til salg" Jeg Har købt den d. 13.09.07 i "Bog & idé", så den er faktisk helt ny. Jeg er droppet ud af mit studie for en måned siden og skal bare af med den. Jeg har stik, manual og Garantibevis til den. Jeg skal bare af med den, så er til a... -
Grundtvig og skole
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig lidt, I'm lost. Jeg skal skrive en dansk stil: Jeg skal skrive et essay om Grundtvig, skole og indlæring, hvori jeg også overvejer Grundtvigs betydning for nutidens syn på skole og indlæring i Danmark. Men jeg er helt væk, for ved slet ikk hvad jeg skal skrive... -
Hjælp til forståelse af: "Sammenhæng mellem variabeler med liniær regressioner..."
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med besvarelse af denne opgave? Forstår det bare ikke :( NV opvarmer man en flamingokasse med forskellige elektriske pærer. Sammenhængen mellem effekten af en pære P målt i Watt og den maksimale tilvækst i temperatur Tmax målt i C grader og er blevet regist... -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen -
Trekant i rummet
ForumindlægJeg kender ikke så meget til det her. Jeg ved at man til opgave a skal sætte dem ind i formlen T=0.5*|CE*CD|, men jeg ved ikke hvordan man udregner |CE*CD| Tak på forhånd. -
HJÆLP" fremgang i passagertallet på ca. 3 % om året. I 2012 var passagertallet ca. 2,7 mio.
ForumindlægI Billund Lufthavn har der de seneste år været en fremgang i passagertallet på ca. 3 % om året. I 2012 var passagertallet ca. 2,7 mio. Opstil en funktionsforskrift for passagertallet i de kommende år, hvis udviklingen fortsætter. Fremstil et grafisk billede af funktionen. Hvor mange år går der, ... -
Integralregning.
ForumindlægHvordan løser int e^-xcosx? -
Bestem forskrift, heelp plzzz.
ForumindlægDet en opgave uden hjælpemiddler så jeg ved ikk íkk rigtig hvad jeg skal gøre, når jeg ikke har en funktion? hvilken formel skal jeg så bruge, el. hva skal j starte med at gøre? En ret linie har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets første punkter P (3,0)- bestem en forskrift... -
LANGRANGE MULTIPLIERS
ForumindlægJEG SKAL BRUGE DEN METODE TIL AT FINDE MAKSIMUM OG MINIMUM AF FUNKTIONEN: F(X,Y)=X^2+Y^2 ; XY=1 HVAD GØR MAN HER??
