Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17141 til 17160 af 48964
-
paralleller til ødipus?
ForumindlægHey, jeg sidder og spekulerer over hvilke paralleller man kan drage til Ødipus? Har i nogle forslag?og hvis man kommer op i et tekststykke af ødipus, hvad skal man så starte med? at fortælle hvad der skete før det tekststykke, man har og så fortælle gøre rede for selve tekstykket? Jeg er ret i tv... -
differentialregning
ForumindlægHvorledes differenceres dette udtryk?:250|cos(0.004189x+0.3141)| -
Den grimme kælling
ForumindlægHej, er der nogen af jer herinde der har læst eventyret den grimme kælling.. Jeg kan nemlig ikke se hvad budskabet med dette eventyr skal være.. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
OL München 1972 - hjælp!
ForumindlægHejsa, jeg skal finde nogle kilder der kan bruges til at skrive AT udfra, men jeg kan ikke finde nogen. Er der nogen der ved hvor jeg kan lede eller som måske ligger inde med nogen? Er desperat! -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Essay
ForumindlægHvad er et Essay ? -
Just Like That- Michael Richards
ForumindlægEr der Ikke nogen der har summary af Just like that.. ? Plz- -
Nogen søde mennesker der vil hjælpe ??????
ForumindlægEmna : oliekrisen og danmarks økonomiske udvikling Spørgsmål : Perspektiver til den økonomiske politik i DK mellem 1973 og 1982 -
hov, glemt at bestille hue...
Forumindlæghej jeg har egentlig glemt at bestille en hue og bliver student her i næste uge.. findes der en butik man kan gå ind og få en eller? -
Homeriske stiltræk? - odysseen
ForumindlægHVAD ER HOMERISKE STILTRÆK ? når man læser odysseen? -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ... -
AT metoder
ForumindlægJeg sidder og er igang med AT, hvor jeg skriver i psykologi og biologi om overspisning og fedme. Af metoder har jeg i biologi to førsøg (ikke nogen jeg selv har lavet) og i psykologi har jeg en case, og to interviews. Alle metoderne er kvalitative... Er det for lidt/for meget?? og har det n... -
Hvilken syre er den stærkeste
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig teorien bag disse spørgsmål. forstår det nemlig ikke helt. Tak på forhånd!!! Angiv hvilken af følgende ioner CIO4-, CIO3-,CIO2-,CIO- der er den stærkeste base og forklar hvorfor ved hjælp af argumenter om kemisk binding. Angiv hvilken af følgende syre... -
Fransk - rettelse
ForumindlægHejEr der nogen der vil rette dette?Mvh. MariaTomi Ungerer naissait/est né à Strasbourg en 1931. Quand il est quatre ans son père meurt, et pour cette raison sa mère s’installe à Logelbach avec ses quatre enfants.Pendant la guerre Tomi/il vit la endoctrinement nazi à s’école. Il dessine beaucoup,... -
tangentligning til en graf
ForumindlægEn funktion f er løsning til differentialligningen (dy/dx)=y2/(x2+1), og grafen for f går gennem punktet P(1,4). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Jeg har sat værdierne ind, så den hedder: (dy/dx)=12/(42+1), dette er hældningen til tangenten i p, men hvad så nu? -
5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??
ForumindlægHej.. Når man vælger at have 5 A-niveau fag på gymnasiet, skal man så gange sit gennemsnit med 1,03? Eller skal man have 6? -
HÆLP_HJÆLP! Terminsprøve
ForumindlægHej jeg var til terminsprøver og fik 7 i min delprøve 1, tilbage meldingen var at min delprøve 2 var så dårlig at den trak min samlede opgave ned til 02... Dette syntes jeg virker lidt vildt da jeg så har fået under 02 for min stil. Nogle der har kompetencer inden for karaktergivningsområdet, og ... -
Kultursammenstød
ForumindlægHvad har været de største kultursammenstød fra år 1000-2000? På forhånd tak :) -
Hjæææælp!!
ForumindlægHej Alle!Har fået stillet to spørgsmål i historie som SKAL afleveres skriftligt næste uge engang, mit problem er bare at jeg fatter NADA! Jeg prøver virkelig men det er mega svært at forstå!Hvis der var nogen her der kunne hjælpe mig lidt ville jeg blive super glad!!Spørgsmålene lyder:1) Hvorfor ... -
Hjææælp! landeskunde og typisch deutsch!
ForumindlægHey nu har jeg siddet siden kl. 10 i morges og kæmpet med det her, men ak. kan bare ikke finde ud af det. Jeg har læst en lille tekst om hvad der er typisk tysk, f.eks. Ting: øl, bratwurst, saurkraut, biler osv. Egenskaber: ordnung, perfektion, fleiss, stiched osv. Og det skal jeg så sætte i e...
