Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 17141 til 17160 af 174810
  • Grænser

    Forumindlæg
    Jeg vedhæfter spørgsmålet. Det er mest at finde grænser, jeg har svært ved. Jeg ved at R er afgrænset af grafen for y=x2 og y=x3 Spørgsmålet skal løses uden hjælpemidler. Hvordan finder jeg a og b?
  • HJÆLPP Fredag den 2. december 2022 matematik med hjælpe mider

    Forumindlæg
    nogen der har svarne
  • Andengradsfunktion

    Forumindlæg
    Hvordan bestemmer man en a, b og c i andensgradsfunktion ud fra en tangentligning og et toppunkt?
  • Beregn areal af punktmængde

    Forumindlæg
    Hej håbede at nogen måske vil hjælpe mig med hvordan jeg løser denne opgave? Beregn uden hjælpemidler arealet af den punktmængde der i intervallet [-2;2] er begrænset af grafen for f(x)=x^3-2x+5 og x-aksen. ? På forhånd tak
  • bevis at T=1/2*a*b*sin(C)

    Forumindlæg
    Hvordan beviser man T=1/2·a·b·sin(C) for arealet af en trekant?
  • Hjælp NUUUUUU: Sully - Write a review of the movie (350-450 words)

    Forumindlæg
    Hejjjj, Jeg har brug for hjælp, jeg skal skrive et "review" til filmen Sully. Tak på forhånd
  • Hvilke grænser rykkede Martin Luther King med sin tale ”i have a dream”?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en stor opgave og skal svare på dette givne spørgsmål, men jeg er virkelig i tvivl om hvilke grænser der er blevet rykket? De sortes grænser? I forbindelse med at de har fået en sort præsident. Eller hvad har i af tanker? Håber der er nogle der vil dele deres tanker med mig.
  • Opg 28 s.240 i hhx mat A fra systime (lysegrøn)

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med opgave c. Nogen der kan hjælpe??
  • VIGTIGT: Nogen der har eksamenssættet for Dansk A skriftligt stx eksamen?

    Forumindlæg
    Hey Studieportalen! Jeg har VIRKELIG brug for, at en rar og sød person sender mig eksamenssættet for dansk skrifligt STX! Ellers kan i refere til en hjemmside eller lignende, som har den postet! I får et kys af ieatass ham selv, hvis jeg får svaret snarest! $$ ieatass $$
  • HJÆLP til at skrive min SRP - Biologi A og Psykologi B

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal skrive en SRP med emnet depression kunne helt vildt godt tænke mig en hjælpende hånd til at skrive den skal afleveres den 10. BiologiA og Psykologi B opgaveformuleringen er vedhæftet.
  • Bestem tabellens data til at bestemme konstanterne a og b? mvh.

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der kan løse denne opgave?
  • bedømmelse ved skr. eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har fået mine opgave med hjem fra skr. eksamen i matematik, og en fasitliste. Jeg hader at gå og vente på at få min endelige karakter. Så mit spørgsmål er: hvor mange point skal man have for de forskellige karakterer?75point = 13 / 11 så vidt jeg ved
  • Vis at arealet kan udtrykkes ved funktionen A(t)

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til opgave b fra følgende billede
  • Giver det mening at definere et interval som [a,b] for a>b?

    Forumindlæg
    Ja, overskriften siger det hele... Jeg har er nemlig i gang med en algoritme hvor jeg ud fra en given værdi, lad os sige x, skal løse en differential ligning i intervallet [0,x]. Men hvis x<0 SKAL jeg sige at løsningen findes i [x,0] eller kan jeg nøjes med at holde fast i $[0,x]$.
  • Separation af variable ved y'=b-y/a

    Forumindlæg
    Er det muligt at bruge separation de variable til at løse første ordens differentialligningen y'=b-y/a?
  • HAR VALGT TYSK PÅ A- HVAD BØR JEG VIDE TIL INDEN 3g?

    Forumindlæg
    Hej med jer! Jeg får 7-10 i tysk, men det er baseret på de få gange jeg rækker hånden op, hvor jeg har forberedt svaret grundigt. Jeg har altså meget svært ved “bare” at konstruere en hurtig sætning. Mine afleveringer er gode, fordi jeg tjekker dem og bruger tysk ordbogen som findes i word. Her f...
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Er gået helt lost på denne opgave, der skal løses uden hjælpemidler. Håber der en venlig sjæl derude der kan hjælpe, for har fuldstændig glemt hvordan disse opgaver løses. På forhånd tak
  • Gøre prøve for differentialligning (opgave 2004 i Gyldendals Gymnasiematematik A)

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg sidder og tumler rundt med opgave 2004 i Gyldendals Gymnasiematematik A. Opgaven lyder således: En differentialligning er givet ved dy/dx = y/2x En funktion er givet ved f(x) = 5&radic;x Vis at f(x) er en løsning til differentialligningen. Jeg skal tydeligvis gøre prøve, m...
  • Sidste ting omkring Bio A STX skr i morgen - analyse metoder

    Forumindlæg
    Hej folkens, Så sidder jeg her og har været igennem halvdelen af de skr nu. Der mangler kun Kemi og Biologi A, Men ville høre om der var nogen der kan huske nogen analyse metoder i biologi, er gået lidt blank hehe Er kommet i tanke om følgende: ELISA PCR Elektroforese GEL-filtrering CO2 måling ...
  • Bøger? måske på engelsk?

    Forumindlæg
    Hej med jer, Jeg følger på nuværende tidspunkt matematik på både B og A niveau, og da jeg har en utrolig dårlig bog på B-niveau, så kunne jeg godt tænke mig at finde en bog hvor man kan lære sig selv matematik ud fra bogen.. Det gør ikke noget hvis den er på engelsk, jeg har jo hørt at de skulle...