Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17161 til 17180 af 114887
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som kan hjælpe mig med dette: At tegne funktionen f(x)= x i 3-3x Er det ligemeget hvordan man tegner grafen?
  • Reaktionsskema med jern

    Forumindlæg
    Nogle der vil hjælpe med at opskrive reaktionsskemaet for jerns omdannelse til jern(II)ioner i fortyndet svovlsyre? Titreringsreaktionen er 8 H+(aq) + 5 Fe2+(aq) + MnO4 –(aq) rødviolet --> 5 Fe3+(aq) + Mn2+(aq) + 4 H2O(l) meget svag rosa
  • Friedmannligninger

    Forumindlæg
    Hej folkens jeg er næsten færdig med min studieretningsopgave nu. Jeg mangler lige nogle enkelte detaljer, et af dem er at forklare hvordan (4.2) bliver til (5.3) på følgende billede: http://img159.imageshack.us/img159/6371/problemow8.jpg Hvis der er nogen der kan give et hint, vil jeg være tak...
  • Jura-kvotient

    Forumindlæg
    Hej alle - Jeg er godt klar over, at dette spørgsmål kan være utroligt irriterende og er samtidig ganske svært at svare på - i hvertfald korrekt, MEN; Hvordan ser I, at adgangskvotienten vil være på Jura (på KU) nu til sommer? Jeg har fået oplyst at antallet af studiepladser er identisk med sid...
  • kemi opgave

    Forumindlæg
    kan De færdiggøre reaktionsskemaet i det tilfælde hvor reaktionen kan forløbe? Ag + H+ ----> Al + H+ --->
  • trekantdillema

    Forumindlæg
    hej kan man finde højden af en trekant uden at have graderne,jeg har a=2,435 b=3,671 c=4,40516 på forhånd tak for hjælpen
  • Eksamensbeviset

    Forumindlæg
    Hej Vi har trukket samfundsfag C til eksamen. Kommer både min årskarakter og eksamenkarater til at stå på mit endelig bevis eller kun én af dem?
  • pH

    Forumindlæg
    beregn pH for følgende opløsninger: a. 0,010 M HCl(aq) b. 1,0 * 10^-5 M HNO3
  • Rettelse af stil

    Forumindlæg
    hvem gider ret min stil på 2.sider????
  • radioaktiv stråling og ioniserende stråling

    Forumindlæg
    hvad og er der en forskel på radioaktiv stråling og Ioniserende stråling? Jeg har søgt lidt rundt og det virker for mig som om at det er to slags strålinger. Men nu da jeg skal fremlægge om det ville jeg være på den sikre side. Er der en forskel på disse to eller hvordan hænger det samme...
  • (2a+b)^2 - (a-2b)^2

    Forumindlæg
    hej (: . (2a+b)^2 - (a-2b)^2 , jeg er gået helt i stå, med noget så enkelt, nogle der lige vil hjælpe mig igang : ) ? På forhåndt tak.
  • Rettelse, venlig sjæl derude

    Forumindlæg
    Rettelse af dansk stil inden imorgen ville være dybt taknemmelig hvis der en venlig sjæl derude som gidr tage sig i til at kigge den igennem for småfejl.
  • tidsberegning

    Forumindlæg
    Heej nogen der kan hjælpe mig med følgende opg. ? templet blev bygget i år 300 f.kr hvor mange år er det siden?
  • Sidste spg. i dag :) Hjælp!

    Forumindlæg
    Hvilke atomer i det periodiske system danner elektronparbinding, prikformler og stregformler - give eksempler på molekyler, enkeltbinding, dobbeltbinding, evt. trippelbinding - gerne eksempler fra den uorganiske kemi, og fra den organiske kemi, samt snakke om polære og upolære molekyler
  • Krydsprodukt med vektorer i rummet

    Forumindlæg
    Hvordan regner jeg AB x AC? AB og AC er vektorer. AB=(-2,3,0) og AC=(-2,0,4)
  • Morgenfruer, (Calendula).

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan give mig den kemiske betegnelse på den saft, der findes i Morgenfruens stængel? Altså i det hele taget, hvad saften består af, hvis der er flere stoffer. Det er en vigtig ingrediens i min nye opfindelse. Jeg prøver selvfølgelig også søgemaskinerne.
  • Bestem integrale

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har funktionen f(x)=kvadratrod(x) - 1. Derefter skal jeg finde det bestemte integrale fra 0 til 9. Synes det var let nok indtil min lærer sagde, at kvadratroden(x) = x^0,5??? (hvis man integere) Hvis jeg regner ud på hans måde får jeg -6, som resultat. Nogen der kan forklare mig dette? ...
  • Oversættelse af matematiske begreber

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med at oversætte følgende: - Lineær vækst - Eksponentiel væksr - Potensvækst tak (:
  • skæring mellem linjer!

    Forumindlæg
    Jeg har to linjer: l: y= -2x+4 m: y= 2x+(-8) Hvordan finder jeg skæringspunktet?
  • Det modsatte af i tredje

    Forumindlæg
    Det modsatte af i anden er kvadratroden. Hvad er det modsatte af i tredje?